Gå til innhold

Hva kan du ikke gjøre sammen uten at det blir dårlig stemning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er så utrolig kjipt å si, men det er visse ting jeg og et annet familiemedlem ikke kan gjøre sammen uten at stemningen blir dårlig. Vi hyler ikke på hverandre, men litt småkommentarer og litt uffing og puffing. Den aktiviteten kan ikke unngås, men det skjer ikke ofte. La oss si familiemedlemmet må hjelpe meg med klesshopping. Man trenger bare gjøre det én gang i året, men det må altså gjøres sammen med dette familiemedlemmet. 

Jeg blir så utrolig lei meg av det. Blir helt satt ut liksom. Nå har det skjedd igjen, og vi avslutter med "tusen takk" og lav latter, men det gjør vondt likevel.

Vi er ikke en kjernefamilie som er særlig nære hverandre, så det gjør det kanskje ekstra sårt. Vi krangler aldri men f.eks. sittet helt musestille rundt middagsbordet, selv på julaften. Ingen sitter på mobilen, men det er likevel bare julemusikk i bakgrunnen og bestikk mot tallerkenen som høres...

Kan jeg høre noen historier fra deres liv om ting dere ikke kan gjøre med familiemedlemmer? Føler du at du er en skikkelig heks når du ikke klarer å samarbeide med familiemedlemmet om ting?

Jeg sitter med så utrolig dårlig følelse, tenker at familiemedlemmet ikke liker meg fordi jeg ikke er superduperhappy når personen tross alt hjelper meg.

Men når jeg hele tiden får følelsen av å være en idiot fordi personen f.eks. huffer seg når jeg snakker, avbryter, river ting ut av hendene mine, banner og sverter så går tålmodigheten min etterhvert slutt. Men det er vondt når jeg vet at denne personen ikke eier selvinnsikt og jeg vet at personen synes jeg er en dritt som til slutt ikke svarer så mye eller smiler.

Samboeren min sier han forstår min side av saken og han er jo tilstede og er vitne til alt. Jeg vet jeg ikke er helt ute og kjøre, men at jeg og familiemedlemmet er en negativ spiral sammen kanskje... mitt dårlige humør hjelper jo ikke liksom...

Sorry, måtte bare få det ut, men hører gjerne deres tanker... 

Anonymkode: 9fae4...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan man ikke feire jul uten at det blir bråk

Anonymkode: a2882...061

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager gjør dere dette sammen da?

Anonymkode: 12eac...d2f

• Liker 4
Skrevet

Synes det var veldig vanskelig å få tak i hva som egentlig var problemet her...?

Her snakker vi om alt- også de vanskelige tingene.... 

Anonymkode: d88e5...05e

• Liker 1
Skrevet

Ser heller ikke hvorfor dette på død og liv MÅ gjøres sammen? Sett at vedkommende døde, betydde det da at du aldri mer kunne gjøre dette? Blir litt forvirret. 

Anonymkode: d1874...e45

• Liker 1
Skrevet

Godt det var flere enn meg som var forvirret.. Unngikk å svare tidligere for ante virkelig ikke hva som var problemet 😝

Anonymkode: b20a2...039

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...