Gå til innhold

Hjelp med oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns denne oppskriften var litt utydelig. Skal man ha på melet etter at kjøttet er stekt? 

Anonymkode: 62a6a...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken oppskrift? Ser ingen.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns denne oppskriften var litt utydelig. Skal man ha på melet etter at kjøttet er stekt? 

Ha på mel, dryss det over mens du steker kjøttet. Slik ville jeg gjort det. 

Anonymkode: a0951...7e9

Skrevet

Jeg bruker å "panere" kjøttet med mel. Bare vender de rå bitene i litt mel slik at alle kanter blir dekt før jeg bruner jeg kjøttet når jeg lager kjøttgryter.

Her står det at melet skal strøs over under eller etter bruning, har ikke sett den varianten før.  Uansett hva du velger så skal det godt gjøres å gjøre noe feil med en slit gryterett. Da må du svi den i bunn. 

Skrevet
3 minutter siden, pulverheksa skrev:

Jeg bruker å "panere" kjøttet med mel. Bare vender de rå bitene i litt mel slik at alle kanter blir dekt før jeg bruner jeg kjøttet når jeg lager kjøttgryter.

Her står det at melet skal strøs over under eller etter bruning, har ikke sett den varianten før.  Uansett hva du velger så skal det godt gjøres å gjøre noe feil med en slit gryterett. Da må du svi den i bunn. 

Men skal jeg bruke alt melet som står i oppskriften til dette? Kommer gryten til å bli tykk? 

Jeg kan å lage mat, men har ikke prøvd hjortegryte før og vil ikke ødelegge hele greia 😅

Skrevet

Jeg ville vendt kjøttet i melet før steking. Og brukt den mengden som henger på, om det gir mening :ler:

Anonymkode: 8c729...6e3

• Liker 1
Skrevet

Det står at du skal drysse på under steking, så da hadde jeg drysset litt over før jeg snudde kjøttbitene. Blir vel sånn passe tykk gryte.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men skal jeg bruke alt melet som står i oppskriften til dette? Kommer gryten til å bli tykk? 

Jeg kan å lage mat, men har ikke prøvd hjortegryte før og vil ikke ødelegge hele greia 😅

du kan godt bruke alt melet som står i oppskriften til dette. vil tro det blir en passe tykk saus. 6 dl kraft pluss creme fraiche, da er det passe med 2 ss mel.  Jeg bruker å ha mel og kjøtt i en pose og riste det sammen så melet dekker kjøttet. 

Skrevet

Jeg vender kjøttet i melet før steking. 

Anonymkode: 6deea...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...