Amber Skrevet 19. september 2002 #1 Skrevet 19. september 2002 Jeg er fire og en halv mnd på vei. Jeg ble nettopp permitert 50% fra jobben, ennå jeg ikke er sist ansatt her. Jeg ble først sput om jeg kunne sykmelde meg da vi er for mye folk, men jeg er frisk som en fisk og vil jobbe. Dette måtte jeg finne meg i, (privat bedrift, ikke organisert), pga flere folhold. Nå blir jeg overflyttet til en annen avdelig, som jeg tidligere har gitt beskjed om at jeg ikke er interessert i. Fordi det er mest "praktisk" med hensyn til den nyansatte som ønsker å jobbe på min avdelig, og som kommer til å jobbe i mitt sted når jeg er i permisjon. Jeg blir fullstendig overkjørt her, beslutningene blir tatt over mitt hode, og det spiller tydeligvis ingen rolle hva jeg ønsker. Jeg føler jeg blir diskriminert pga min graviditet, og jeg sitter her nesten på gråten og vet jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt, og ingen kan hjelpe meg. Det er urettferig å behandle meg slikt, jeg synes jeg har gjort en god insats her, og blir bare skyvd ned i en skuff for at det passer sånn... Noen råd til meg?
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #2 Skrevet 20. september 2002 Dette var ille - skjønner at du er lei deg og føler deg overkjørt. Er det noen organiserte på jobben din - i så fall er det en tillitsvalgt. Snakk med de! Er man organisert - får man hjelp i slike tilfeller! Sjekk i arbeidsmiljøloven - hva står det der. Tror vel ikke folk har lov til å behandle sine arbeidstakere sånn uansett! Ikke mange gode råd, men godt ment. Lykke til........ (tror vel jeg ville vurdert å se meg om etter noe annet - da jeg skulle tilbake fra permisjon - sånne arbeidsgivere er det ikke verdt å bruke tiden sin på)
Amber Skrevet 20. september 2002 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2002 Jeg har tenkt på det... men synes det er litt "skummelt... Jeg har nå jobbet i bare et og et halvt år her... og den forrige jobben min (min første) var jeg bare i 8 mnd før jeg sa opp. Mistrivdes vannvitting der... uansett, det er en annen sak. Men vil ikke dette se dårlig ut på CVn min...? Det spørs vel om jeg bare må drite i det... jeg vil ikke finne meg i dette. Takk for svar Gjest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå