Gå til innhold

Holde oss hjemme eller greit p omgås andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt vondt i halsen men ikke feber og fin form.

Anonymkode: febca...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du er frisk og symptomfri kan du være sammen med andre. Jeg har hatt symptomer i 4 dager, og holdt meg inne. Cov-19 testen var negativ, men holdt meg fortsatt for meg selv til jeg var symptomfri. 

Anonymkode: e5d5d...39c

Skrevet

Hold deg hjemme

Anonymkode: cdeca...069

Skrevet

Sår hals er et symptom på luftveisinfeksjon. Ved symptom på luftveisinfeksjon, skal man holde seg i karantene; hjemme.

Jeg har akkurat vært gjennom samme problemstilling med sår hals, testet negativt for Korona og diskutert karanten med fastlege, koronasenter og skole; karantene frem til 100% symptomfri + 2 dager.

Anonymkode: 229f6...9b0

• Liker 3
Skrevet

Bli hjemme.

Datteren her begynte med vond hals i går (14 år, så ikke lite barn). Holder henne hjemme til det er borte (evt "restsymptomer" som hoste etter forkjølelse er ok, jeg har vært dårlig selv, testet negativt for korona for halvannen uke siden og hoster fortsatt noe, jeg omgås folk nå)

Etter all sannsynlighet er det ingenting hos deg heller TS. Men den sjansen tar man ikke. TENK om det er du som smitter noen.... 

Skrevet

Bli hjemme. Punktum. 

Er hjemme på 6. dagen pga forkjølelse. Negativ test, men beskjeden var: Bli hjemme til dagen etter symptomfri. Du er ekstremt smittsom helt i begynnelsen, enten det er forkjølelse eller corona. 

Så nøye som vi har vært med smittevern så sliter jeg med å forstå hvor i alle dager vi har fått dette fra. Mistenker noen på samboer sin jobb som klagde sin nød over at de måtte hente ungen i barnehagen pga "litt hoste, herregud". Ta det på alvor, det er spesielt lite gøy å være syk nå, og vi brukte coronatester + helsevesenets tid helt unødvendig for å teste oss. 

Anonymkode: 61ab8...b4e

Skrevet

Såklart blir du hjemme.

Anonymkode: 5bd69...d14

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge du er frisk og symptomfri kan du være sammen med andre. Jeg har hatt symptomer i 4 dager, og holdt meg inne. Cov-19 testen var negativ, men holdt meg fortsatt for meg selv til jeg var symptomfri. 

Anonymkode: e5d5d...39c

Har man vondt i halsen, så er man ikke symptomfri.

Skrevet

Er jo helt håpløst dette, dette er grunnen for at tallene stiger.

Anonymkode: 2baa6...e24

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er så rart fordi jeg har fått beskjed om at jeg kan komme tilbake på jobb (barnehage) hvis testen er negativ-selvom jeg fremdeles har symptomer. Jeg selv syns ikke jeg bør komme tilbake helt enda siden jeg er veldig tett i nesa og er sliten. Har ikke fått svar på test enda da, så mulig jeg uansett må holde meg hjemme. Vet ikke hva som er rett å gjøre.

Anonymkode: ead35...397

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er så rart fordi jeg har fått beskjed om at jeg kan komme tilbake på jobb (barnehage) hvis testen er negativ-selvom jeg fremdeles har symptomer. Jeg selv syns ikke jeg bør komme tilbake helt enda siden jeg er veldig tett i nesa og er sliten. Har ikke fått svar på test enda da, så mulig jeg uansett må holde meg hjemme. Vet ikke hva som er rett å gjøre.

Anonymkode: ead35...397

Såkalte "restsymptomer" er ok.... Jobber selv i barnehage og var syk for et par uker siden. Begynte en fredag, testet mandag, fikk svar onsdag og gikk på jobb torsdag. Da var formen bedre. Jeg hoster litt fortsatt, men det gjør jeg alltid når jeg har hatt luftveisinfeksjon. Smittet ingen her hjemme, så jeg regner med det er innafor!

Jeg tolker det som at så lenge man blir verre eller fortsatt føler seg dårlig skal man være hjemme. Når man føler seg fin igjen (og har testet negativt da) kan man gå tilbake på jobb selv om hosten sitter i. Men ville ikke gått på jobb med fortsatt nedadgående form i disse dager! Mener Bent Høie kom med et ganske tydelig utsagn om dette før i dag, på Facebook(?)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...