Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 36 år, og har vært 8 år i arbeidslivet. Mistet noen år pga tull og gale valg som ung.

Pga nedskjæringer og innstramminger er jeg redd for fremtiden til stillingen min. Den er nok trygg ett år til, kanskje to, men så vil det bli sammenslåinger og restrukturering som fort kan gjøre meg overflødig. 

Jeg har studert litt, men har ingen grad, har jobbet meg oppover i selskapet til der jeg er nå. Jeg har fått ganske spesialisert kunnskap som egentlig ikke er overførbar til noen annen jobb, da dette selskapet er det eneste som har dette fagfeltet. Nå vurderer jeg seriøst å studere på deltid til våren/neste høst, for å stille litt sterkere om jeg mister jobben. Er redd ingen andre arbeidsplasser vil ha meg, siden jeg ikke har noen fullført utdannelse i bunn å vise til.

Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Hvor kan man få studieveiledning om man ikke er tilknyttet noen utdanningsinstitusjon? Og helst gratis...

Men om noen vet om skikkelig flinke rådgivere som koster penger, kan jeg alltids koste på meg et par konsultasjonstimer også.  

Anonymkode: 864d4...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? I Trondheim kan man få gratis karriereveiledning gjennom fylkeskommunen (karrieresenteret). Kanskje det finnes noe sånt i din kommune også?

Anonymkode: 7830e...0a3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? I Trondheim kan man få gratis karriereveiledning gjennom fylkeskommunen (karrieresenteret). Kanskje det finnes noe sånt i din kommune også?

Anonymkode: 7830e...0a3

Oslo 😊

Men skal sjekke om det finnes noe slikt her. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo 😊

Men skal sjekke om det finnes noe slikt her. 

Det skal finnes i alle fylker. 

Anonymkode: 81204...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...