AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Det er standard spørsmål når man møter noen man ikke har sett på lenge. - Hvor er du i livet, har du mann/samboer? Og jeg sier alltid. - Nei. - Hvorfor ikke det? - Meg: Hva er vitsen? Eller noe i den duren. Jeg har aldri vært i noe forhold. Jeg er 31 år gammel. Jeg hater å snakke om slike ting. Hunden min er viktig for meg. Jeg har vært alene hele livet. Jeg kommer til å være alene resten. Jeg trenger ikke noen. Dette er standard. Hva jobber du med? Er du gift? Har du barn? Blah blah blah. 🙄 Og hva er poenget egentlig? Jeg spør folk om hvordan det går, alltid. Ikke hva de jobber med, om de er i forhold, eller uinteressante spørsmål om jobb og privatlivet. Anonymkode: 92b24...c8e 5
powerpuffen Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Det er vel fordi vi lever i et samfunn hvor det er mest forventet at man skal leve et A4 liv. Derfor tror jeg at mange spør om dette uten å egentlig tenke seg om. Du har gjort opp et valg om ditt liv. Det er helt legitimt og jeg synes det er skikkelig bra at du står for ditt valg. Vi er alle forskjellige og det bør aksepteres! 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Jeg syns også dette er en uting. Spesielt rart er det når man blir bedt om å forklare og forsvare seg selv. Noen er alene av eget valg, andre ikke. Samme med barnløse. Osv. Anonymkode: 9b531...f7b 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Har en nabo som er alene og har hund. Har ingen venner på besøk, ingen kjæreste og er stille og rolig. Jeg tenker denne personen sliter med et eller annet som ikke slipper folk innpå seg. Anonymkode: 33e30...239 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 Ja! Er så slitsomt å omtrent bli utsatt for tredjegradsforhør om hvorfor man er singel. Og dersom man nevner en mannlig kollega eller venn så er alle klar for giftemål i neste sekund. Jeg spør aldri folk om deres sivilstatus. Aldri. Anonymkode: ea5b7...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Helt normlt å spørre om sivilstatus, men ikke oppfølgingsspørsmål om hvorfor. Neste gang kan du svare: «Har vel bare vært heldig, da!;)» Anonymkode: f2dce...d58 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Slutter aldri å forundres over hvilke ting enkelte (halv-)fremmede synes det er greit å spørre om (og spesielt å grave i det). Man sier det jo selv om det er noe man vil dele. -hvordan går det? -kjempefint, jeg og mannen har det bra/barna har det bra/jeg trives i jobben. Så kan de gjerne spørre videre utfra hva jeg har nevnt. Men noen (ganske mange) eier ikke folkeskikk og dannelse i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 Så enig, så enig med det som skrives her. Var selv blant de som fikk barn sent, første når jeg var 38 og andre når jeg var 41, for å si det sånn, i alderen 17-37 fikk jeg spørsmål om kjæreste og barn til stadighet. Anonymkode: 251d1...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 Jævlig irriterende. Anonymkode: 37c35...5f7 2
Raven.Writingdesk Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Som forsvar for oss som spør dumme spørsmål så er vel dette noe som går litt på "autopilot"; ting bare "faller ut" i forsøk på å være hyggelig og imøtekommende. Jeg har slutta helt å spørre folk om hva som foregår i livet deres. Spør ikke om sivilstatus, spør ikke om barn, spør heller ikke om de har jobb en gang. Livredd for å tråkke noen på tærne, om de skulle mangle noe av ovennevnte. Så det går mye i tørrprat som :"Hyggelig å se deg", "Nå er det lenge siden sist" og "Fint vær idag". 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 Rar verden. Hvis du hadde spurt noen om hvorfor de ligger rundt med alle hadde du vært drittsekk og moralist. Anonymkode: 07314...3b6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Det er da vanlig folkeskikk å spørre om noen er i ett forhold. eller om man har barn. I allefall når man ønsker å bli bedre kjent med noen. F.eks en ny kollega eller nos slikt... Men å spørre om HVORFOR? Da mangler man litt sosiale antenner... Anonymkode: 0ff8a...a3f 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er da vanlig folkeskikk å spørre om noen er i ett forhold. eller om man har barn. I allefall når man ønsker å bli bedre kjent med noen. F.eks en ny kollega eller nos slikt... Virkelig? Kunne ikke falle meg inn i bakfylla engang å spørre om sånne ting. Anonymkode: 85a56...545 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er da vanlig folkeskikk å spørre om noen er i ett forhold. eller om man har barn. I allefall når man ønsker å bli bedre kjent med noen. F.eks en ny kollega eller nos slikt... Men å spørre om HVORFOR? Da mangler man litt sosiale antenner... Anonymkode: 0ff8a...a3f Nei du, det er ikke vanlig folkeskikk. Anonymkode: d9011...14c 5
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vanlig folkeskikk å spørre om noen er i ett forhold. eller om man har barn. I allefall når man ønsker å bli bedre kjent med noen. F.eks en ny kollega eller nos slikt... Men å spørre om HVORFOR? Da mangler man litt sosiale antenner... Anonymkode: 0ff8a...a3f Når ble det vanlig folkeskikk? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Når ble det vanlig folkeskikk? Årstallet er hittil ukjent. Anonymkode: 20cb9...a28 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 Og den nedlatende kommentaren etter tredjegradsforhøret... "men du møter nok noen når du minst venter det". ARGH. Som om man ikke kan være kvinne og singel og leve godt med det. Anonymkode: ea5b7...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #18 Skrevet 14. september 2020 Kunne vært verre, du kunne vært arbeidsledig. DA får du gode råd da. Anonymkode: 63445...07e 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Skrevet 15. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så enig, så enig med det som skrives her. Var selv blant de som fikk barn sent, første når jeg var 38 og andre når jeg var 41, for å si det sånn, i alderen 17-37 fikk jeg spørsmål om kjæreste og barn til stadighet. Anonymkode: 251d1...8d3 Da er det håp for meg på 37 år som ønsker barn 🙏🤞 Anonymkode: 323cb...661 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #20 Skrevet 15. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne vært verre, du kunne vært arbeidsledig. DA får du gode råd da. Anonymkode: 63445...07e Hvordan kunne det vært verre? Jeg forstår hva du mener, men jeg kan legge til at jeg er ufør. Det er ikke særlig populært eller forståelig. Det skaper og så mange dumme spørsmål, meninger, analysering, fordommer, bedreviter du må gjøre og datt, du ser ikke særlig syk ut, du snylter på staten, du fortjener ikke det, æsj, er det dette skatte pengene mine går til og en svær haug av andre kommentarer. Anonymkode: 92b24...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå