Gå til innhold

Ville ta en all inclusive tur med mann, ble utskjelt av mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i med baby i permisjon og for første gang har jeg muligheten til å ta en billig all inklusive tur til Tyrkia. Jeg jobber normalt i en jobb der ferien kun er i fellesferien og billetter er kjempedyrt. Jeg tenkte det hadde vært kjempedeilig med en ordentlig all inclusive strand ferie, med alt inkludert. Og nå fikk vi 5 dager kjempebillig også. 

Spurte derfor min mor, som uansett har ferie fra jobben o det tidsrommet om hun kunne passe baby i 5 dager. Hun ble sur og sa at dette var det dummeste vi kunne gjøre. Turkia er rødt og vi har ikke noe der å gjøre, alle reiser som ikke er nødvendige frarådes. Hun mente det var helt bak mål at jeg i det hele tatt vurderer dette. Sa det var egoistisk og tullete å utsette seg selv og babyen for smitte. Jeg prøvde å forklare at den regionen vi skal til i Tyrkia har mye mindre smitte enn Norge. Men dette gjorde henne bare enda mer irritert og sint. 

Hva mener dere? Er det virkelig krise å reise vekk i noen dager? Skal selvsagt overholde karantene reglene. 

Anonymkode: 0fb83...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler ikke bere om området du ferier i men flyplassen du må innom fram og tilbake. 

Anonymkode: 69ea4...da5

• Liker 33
Skrevet

Skjønner ikke at dette er noe å vurdere engang. 

Hvis man først skal på sydentur så drar man da ikke fra en liten baby? 

Og, det er uansett underordnet nå. Selvsagt reiser man ikke på sydentur til Tyrkia nå. Det er rødt, og dere utsetter dere for smittefare. Både mens dere er i Tyrkia, og ikke minst på vei til og fra. Og, skal du og mannen ha med dere i baby i en 10 dagers karantene når dere kommer hjem? Så mye styr og risiko for 5 lysne dager i solen? 

Husk også at dere ikke vil være dekket av reiseforsikringen deres hvis dere velger å reise til Tyrkia nå. Det kan medføre økonomisk ruin om dere skulle være så uheldig å få problemer der nede. Tapt bagasje og tyveri er ikke det jeg da ville fryktet, tapet der begrenser seg naturlig. Men om dere skulle ha behov for helsehjelp kan det blir katastrofalt uten forsikring. 

Anonymkode: 0cf2c...fb8

• Liker 35
Skrevet

Hvorfor tar dere ikke med babyen?

Anonymkode: ae943...8c4

• Liker 20
Skrevet

Det er jo helt bak mål idiotisk. 

• Liker 9
Skrevet

Men hvorfor skal ikke babyen være med? Høres kjemperart ut.

Anonymkode: 5ba01...137

• Liker 21
Skrevet

Håper virkelig dere ikke gjennomfører denne turen! 5dager hvor babyen ikke har sin mor! Det er høyst kritikkverdig! Fy! 

Anonymkode: ce358...d47

• Liker 35
Skrevet

Covid eller ikke, man reiser ikke fra et spedbarn i dagevis med mindre man absolutt må - altså livsviktig operasjon eller tilsvarende. 

Anonymkode: 147d8...a52

• Liker 49
Skrevet

Dette må være tull. Har vanskelig for å tro at noen er så korttenkte. 

Anonymkode: 06df5...68d

• Liker 37
Skrevet

What the fuck. Ikke nok med at du reiser fra baby, men du reiser til Tyrkia når det er corona. Er dette en spøk? 

• Liker 32
Skrevet

Du vet at foreldrepermisjonen er noe man har for å ta seg av og være sammen med babyen sin, ikke for at man skal dra på ferie uten babyen.

Anonymkode: edfc0...773

• Liker 44
Skrevet

Tenker at når folk er åpenbart så blåst så får de bare dra. Men husk du har ansvaret for et barn, men det er vel ikke så nøye sikkert. 

• Liker 4
Skrevet

Det er jo helt tullete av deg. Håper det er kødd, at du ikke er så blåst.

Anonymkode: f26a0...ee0

• Liker 5
Skrevet

Dette var et innlegg hvor en bør finne fem feil. Jeg ser faktisk ingenting riktig med denne ideen

• Liker 14
Skrevet

Er helt enig med din mor. Jeg er på veldig mange måter på samme sted som deg:: i permisjon, jobber som lærer, så kan vanligvis bare reise i ferier, og hadde store planer om en sydentur denne høsten. Men for å si det sånn; den sydenturen har ikke vært noe tema en gang siden mars. Og jeg hadde jo ingen planer om å dra uten barna. Jeg har permisjon for å ta meg av og bli kjent med babyen min, ikke for å slikke sol og slappe av med min mann. Joda, en liten weekendtur i nærområdet sammen med mannen, for å hente seg litt inn, kunne jeg vel kanskje takket ja til, dersom jeg ikke ammet. Men fem dager vekke og en flyreise, uten barn, midt i en global pandemi...? Nei. Ikke innafor.

Anonymkode: 01dba...3c5

• Liker 18
Skrevet

Dette må være troll? Hvor gammel er babyen liksom?

Anonymkode: 40e6c...e35

• Liker 12
Skrevet

Ikke greit. Kan ikke tro du vil reise vekk fra baby i 5 dager, særlig når det er så ustabilt som nå. 

Men jeg ville likevel reist OG TATT MED BABY

Anonymkode: 5f0ce...0b5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...