AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Gift, har barn sammen, hus, får snart barnebarn... Ekteskapet har skrantet noen år allerede. Hadde det ikke vært for barna så hadde det nok vært slutt for lengst. Hvertfall fra min side, usikker på henne. Tror hun ser på ekteskapet som trygt og godt selv om det er lite sex, nærhet, lidenskap. Vi er på en måte bare foreldre i mine øyne nå, samarbeidspartnere, ikke noe mer... Har blitt kjent med en dame som gjør meg helt tullete, hun er så nydelig god på alle måter. Det har ikke vært noe utroskap inni bilde bare så det er sagt. Det var helt tilfeldig at vi kom i prat. Men jeg tenker på henne hele tiden. Får lyst til å slippe alt jeg har i hendene hver gang hun er i nærheten og holde rundt henne, kysse henne. Ut fra signaler jeg har fått virker det som hun kanskje er litt svak for meg også, men hun vet jeg er etablert. Fikk en klem av henne før jeg gikk ut i ferie og det ble en lang klem hvor ingen av oss ville slippe hverandre. Spørsmålet er, er det ok å ta praten med henne før jeg evnt bestemmer meg for å gå fra ekteskapet? Tenker det vil skape unødvendig pes å først si til kona at jeg vil gå, og så først etter på finne ut at dama ikke er interessert i meg likevel. Da kan jeg like gjerne bare bli i ekteskapet og la det skure og gå som jeg likevel er vant til. Vil ikke skape unødvendig drama. Hva tenker dere om at jeg først forteller jenta at jeg er forelsket i henne først, for å høre hvor hun står? Før jeg tar det opp med kona... Anonymkode: ede0c...ef4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Da syns jeg du velger den feige løsningen. Anonymkode: e51a1...aa5 48
Nymerïa Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 (endret) Du er snart bestefar og har falt for ei jente? Høres absolutt ikke bra ut. Jeg tenker at du roter det ordentlig til. Hvis du skal gå ut av ekteskapet bør det være fordi du har bestemt deg for å gå. Ikke på grunn av en annen. Den andre er neppe så bra som du skal ha det til, nå er du bare forelsket. Hverdagen kommer der også og hvis hun er ei jente så kommer hun aldri i livet til å bli hos deg i lengden. Og hva har du da tenkt å gjøre siden du tydeligvis ikke klarer deg på egen hånd? Håpe at ekskona tar deg tilbake? Så uselvstendig du er bør du være glad for at kona di gidder å være sammen med deg i utgangspunktet. Endret 12. september 2020 av NymeriaRhoynar 41
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 Gå først. Så tenk på andre damer en stund etter brudd Anonymkode: 766ac...4e4 18
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Jeg synes du først skal gjøre slutt med konen din, på en ordentlig måte. Hun fortjener det. Deretter når du er singel kan du begynne å date andre. Vil også tenke at hun nye får et stort press på seg, at du går fra konen din for henne. Som du egentlig ikke kjenner ordentlig? Og hvis jeg var henne hadde jeg ikke ønsket å bli blandet inn i noe som er mellom deg og din kone. Og jeg hadde vært redd for at du ville gjort det samme mot meg, du gjorde det jo mot din kone som du har vært sammen med i mange år. Nei gjør alt i riktig rekkefølge, for alle sin del. Anonymkode: 9ae56...ed7 33
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gift, har barn sammen, hus, får snart barnebarn... Ekteskapet har skrantet noen år allerede. Hadde det ikke vært for barna så hadde det nok vært slutt for lengst. Hvertfall fra min side, usikker på henne. Tror hun ser på ekteskapet som trygt og godt selv om det er lite sex, nærhet, lidenskap. Vi er på en måte bare foreldre i mine øyne nå, samarbeidspartnere, ikke noe mer... Har blitt kjent med en dame som gjør meg helt tullete, hun er så nydelig god på alle måter. Det har ikke vært noe utroskap inni bilde bare så det er sagt. Det var helt tilfeldig at vi kom i prat. Men jeg tenker på henne hele tiden. Får lyst til å slippe alt jeg har i hendene hver gang hun er i nærheten og holde rundt henne, kysse henne. Ut fra signaler jeg har fått virker det som hun kanskje er litt svak for meg også, men hun vet jeg er etablert. Fikk en klem av henne før jeg gikk ut i ferie og det ble en lang klem hvor ingen av oss ville slippe hverandre. Spørsmålet er, er det ok å ta praten med henne før jeg evnt bestemmer meg for å gå fra ekteskapet? Tenker det vil skape unødvendig pes å først si til kona at jeg vil gå, og så først etter på finne ut at dama ikke er interessert i meg likevel. Da kan jeg like gjerne bare bli i ekteskapet og la det skure og gå som jeg likevel er vant til. Vil ikke skape unødvendig drama. Hva tenker dere om at jeg først forteller jenta at jeg er forelsket i henne først, for å høre hvor hun står? Før jeg tar det opp med kona... Anonymkode: ede0c...ef4 Så iskald du er. La kona di få slippe uansett, ikke lur henne på denne måten. Det er ondskapsfullt. Anonymkode: 309c1...d99 34
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Da syns jeg du velger den feige løsningen. Anonymkode: e51a1...aa5 Og hvorfor mener du det? Jeg lever i et dødt ekteskap uansett som kun puster pga barna... Jeg er vant til det, og skal nok klare å holde ut videre også. Men hvis det viser seg at hun har følelser for meg også så vil jeg jo gjerne få oppleve ekte kjærlighet igjen hvis jeg har mulighet til det? Så du mener jeg først skal si til kona mi at jeg vil ut av ekteskapet og jeg elsker en annen kvinne, og risikere at jenta jeg er forelsket i ikke gjengjelder følelsene mine? Da sitter jeg igjen med 1 stk furten kone som sikkert skal bruke dette mot meg resten av livet.... Anonymkode: ede0c...ef4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så iskald du er. La kona di få slippe uansett, ikke lur henne på denne måten. Det er ondskapsfullt. Anonymkode: 309c1...d99 Tror ikke kona mi vil skilles uansett.. Anonymkode: ede0c...ef4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor mener du det? Jeg lever i et dødt ekteskap uansett som kun puster pga barna... Jeg er vant til det, og skal nok klare å holde ut videre også. Men hvis det viser seg at hun har følelser for meg også så vil jeg jo gjerne få oppleve ekte kjærlighet igjen hvis jeg har mulighet til det? Så du mener jeg først skal si til kona mi at jeg vil ut av ekteskapet og jeg elsker en annen kvinne, og risikere at jenta jeg er forelsket i ikke gjengjelder følelsene mine? Da sitter jeg igjen med 1 stk furten kone som sikkert skal bruke dette mot meg resten av livet.... Anonymkode: ede0c...ef4 Meg meg meg meg. Så les da. Du ønsker ikke være i ekteskapet, da går du ut, uavhengig om det finnes en annen kvinne der ute. Noe annet er utrolig feigt! Anonymkode: 309c1...d99 49 1
Nerine_ Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 Jeg syns du skal gå, uavhengig av denne nye kvinnen. 14
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #12 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hvorfor mener du det? Jeg lever i et dødt ekteskap uansett som kun puster pga barna... Jeg er vant til det, og skal nok klare å holde ut videre også. Men hvis det viser seg at hun har følelser for meg også så vil jeg jo gjerne få oppleve ekte kjærlighet igjen hvis jeg har mulighet til det? Så du mener jeg først skal si til kona mi at jeg vil ut av ekteskapet og jeg elsker en annen kvinne, og risikere at jenta jeg er forelsket i ikke gjengjelder følelsene mine? Da sitter jeg igjen med 1 stk furten kone som sikkert skal bruke dette mot meg resten av livet.... Anonymkode: ede0c...ef4 Så du tror etter en eneste lang klem at en annen kvinne er villig til å love deg at det blir dere to his du går fra din kone... ja ja. Tror ikke du kan ha levd så mange år som du påstår gitt. Bare glem det. Ingen med vettet i behold vil love deg noe spnt, og om hun gjør det så kan hun ombestemme seg når som helst. Anonymkode: 812b2...763 27
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor mener du det? Jeg lever i et dødt ekteskap uansett som kun puster pga barna... Jeg er vant til det, og skal nok klare å holde ut videre også. Men hvis det viser seg at hun har følelser for meg også så vil jeg jo gjerne få oppleve ekte kjærlighet igjen hvis jeg har mulighet til det? Så du mener jeg først skal si til kona mi at jeg vil ut av ekteskapet og jeg elsker en annen kvinne, og risikere at jenta jeg er forelsket i ikke gjengjelder følelsene mine? Da sitter jeg igjen med 1 stk furten kone som sikkert skal bruke dette mot meg resten av livet.... Anonymkode: ede0c...ef4 Ja det mener jeg. For det du planlegger å gjøre er så respektløst mot kona di. Hvis ekteskapet er dødt likevel, så har du ikke noe å tape på å gjøre ting på riktig måte. Det du vil gjøre er å sikre deg selv, slik at du ikke ender opp alene. Det er feigt. Det er dårlig gjort både mot kona di og den jenta du er forelsket i. Anonymkode: e51a1...aa5 27
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor mener du det? Jeg lever i et dødt ekteskap uansett som kun puster pga barna... Jeg er vant til det, og skal nok klare å holde ut videre også. Men hvis det viser seg at hun har følelser for meg også så vil jeg jo gjerne få oppleve ekte kjærlighet igjen hvis jeg har mulighet til det? Så du mener jeg først skal si til kona mi at jeg vil ut av ekteskapet og jeg elsker en annen kvinne, og risikere at jenta jeg er forelsket i ikke gjengjelder følelsene mine? Da sitter jeg igjen med 1 stk furten kone som sikkert skal bruke dette mot meg resten av livet.... Anonymkode: ede0c...ef4 Hvis du lever i et dødt ekteskap, så er det på tide å gjøre noe med det eller gå fra konen din. Hvorfor skal du være i noe du må holde ut? Forelskelsen din er et stort tegn på at du må handle i livet ditt. For at du skal ha respekt for deg selv i fremtiden og ta hensyn til andre på veien, så er det beste å gjøre det slutt med konen din først. En forelskelse går over. Du er forelsket i det bildet og fantasien du har skapt av den andre damen. Ikke forhast noenting. Anonymkode: 7e652...7d3 17
Boblee Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 Hvis du går først vil det være en fordel for hun andre også. Jeg ville ikke likt om noen gikk fra kona si pga meg. I hvert fall ikke når det er såpass at om jeg ikke ville være med han så ble han i forholdet uansett. 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 Jeg er enig med dem som har svart deg i tråden. Så lurer jeg på en ting. Du har barnebarn og kaller den du er forelsket i for jente. Hva er alderen din og hennes? Anonymkode: bf63b...d60 16
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 Du går først. Så lar du alt synke inn, bearbeider bruddet og ordner alt praktisk. Føler du fortsatt det samme for den andre kvinnen, kan du ta kontakt med henne. Det er mest ryddig slik og vil såre alle tre involvert minst mulig. Hilsen hun som ble fortalt at han nå vurderte å få fra kona, men som likevel ombestemte seg å valgte bli. Det endte med tre sårede personer, meg, kona (som fant ut om sidespranget hans) og han selv tror jeg. Vær en real mann og gjør det ryddig 👍🏼 Anonymkode: c20ec...b53 13
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 La konen din finne noen som setter pris på henne, og ikke noen som ser på henne som en dårlig reserveløsning Anonymkode: 373eb...822 12
Minitroll Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 Helt normalt å bli forelsket i andre. Nå må du bare finne ut hva som betyr mest for deg: huset ditt og fasaden? din mentale helse? en ny forelskelse? Unngå klein stemning i dåpen til barnebarnet ditt? jeg mener uansett at det å gifte seg og etablere seg halvt i hjel blir som å sette seg selv i et evig fengsel, men likevel gjør menn, kvinner, homofile og lesbiske dette hele jævla tiden... er ikke alltid lykkelig jeg heller som enslig, men nå er dette ikke min tråd. 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 (endret) Har dere forsøkt parterapi? Jeg tror at mange mennesker ender opp skilt nettopp fordi de ikke pleier ekteskapet. Når barna er små handler alt om dem. Når barna så blir voksne, og man aldri har fått tid til å være kjærester men bare foreldre, så risikerer man å vokse fra hverandre. Felles referansepunkt har vært barna, men når de er ute av rede så har man ikke lenger noe til felles om man ikke har pleiet forholdet og tatt seg tid til å bare være kjærester i mens barna vokste opp. Da opplever mange at forholdet er dødt. Paret kjenner ikke hverandre lenger. Gå i parterapi, og plei forholdet, eller gjør det slutt. Livet garanterer ikke at gresset er grønnere på den andre siden. En forelskelse blender, men det er ikke sikkert at den nye kvinnen er bedre enn kona. Du kjenner henne ikke, og vet ikke hva du går til annet enn at du er forelsket. Vær i alle fall redelig og gjør det slutt før du eventuelt satser på den nye kvinnen. Ikke innlede noe eller være emosjonelt utro. Endret 12. september 2020 av Uatskillelig 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå