Gå til innhold

Hva ville du tatt med i kofferten til utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart reise utenlands for et nytt semester, og har alltid med meg litt norsk mat i kofferten. Er masse fantastisk lokalmat i området også, men ingenting slår kjente smaker når hjemlengselen kommer. 

Hva slags mat, snacks, eller drikke osv hadde dere tatt med dere i kofferten?

Anonymkode: b7bf8...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hvor langt bort du skal.

Men brunost, kaviar på tube? 

Anonymkode: 7ded8...abf

Skrevet

Boks med fiskeboller, mors flatbrød, smørbukk karameller, svolværpostei, makrell i tomat, non-stop, tyttebærsyltetøy. 

Anonymkode: e3dab...d87

Skrevet

Firkløversjokolade.

Anonymkode: 82b86...64e

Skrevet

Melkesjokolade. Men sjekk smaken før du reiser, de ulike størrelsene kan variere mye i smak og du vil ikke bli sittende med seks måneder med en sjokolade du ikke liker. Har vært der.  

Skrevet

Makrell i tomat, om du liker det, brunost, flatbrød, lomper (om du har fryser), Maarud potetgull!

Skrevet

Jeg ville sluppet alt sånt helt. Det er det enkleste.

Anonymkode: 086fe...cfd

Skrevet

Stabburet sin leverpostei, makrell i tomat og knekkebrød (Husman). 

• Liker 1
Skrevet

Flyttet til Kina for noen år siden. Det eneste av mat jeg tok med var kaffe. Kaffen i Norge brennes litt annerledes enn i resten av verden. 

Dama tok med leverpostei, brunost og nugatti, men det finnes nesten ikke skikkelig brød der. 

Skrevet

Da jeg flyttet til utlandet tok jeg med leverpostei (gul boks), makrell i tomat, husman knekkebrød og salt lakris. Veldig deilig å ha når hjemlengselen melder seg! 

Anonymkode: 004b0...d9f

Skrevet

Salt lakris. Måtte til andre siden av byen og litt til for å finne god super salt lakris.

Skrevet

Helnøtt og Stratos. Og mest antageligvis Morrpølse (Strandamør) samt Husmann knekkebrød. 

Anonymkode: b4016...bb5

Skrevet

Hvis jeg skulle tatt med meg noe så hadde det vel blitt noen tuber (blå tube) med Mill`s kaviar 😊  Spiser det sjelden, men det er den eneste kaviaren jeg liker. 

Anonymkode: 60870...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...