AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre og lurer på om flere har vært borti dette, og evnt vet hva jeg kan gjøre. jeg er tobarnsmor, studerer master på deltid, alt foregår på nett nå i disse dager men har uansett aldri påvirket min heltidsjobb. Jeg sluttet i jobben da jeg flyttet i sommer. Hadde allerede kjøpt nytt før koronakrisen så kunne ikke angre. jeg søker alle jobber jeg kan, men får aldri napp. Jeg har bare to års enkel regnskapserfaring og er utdannet med bachelor i økonomi og ledelse. Jeg har enten for mye utdannelse for jobben eller for lite erfaring for jobben. Det er ikke så mange jobber å søke på nå heller og jeg har kontakt med alle byråene. jeg søkte dagpenger av nav i august men fikk fort avslag, med mindre jeg sa opp skolen. Jeg vil jo ikke si opp masterstudiene når jeg snart e halveis i dem Må jeg virkelig det? jeg hadde litt penger spart, men nå har jeg snart ikke mer. Jeg får kun barnetrygden inn, som er 2000kr. Mannen er permittert så han får ikke full lønn. HVA KAN JEG GJØRE? Har du vært/er du i samme båt? Anonymkode: b445d...da5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Har du søkt ekstralånet fra lånekassen? søker du på ALLE jobber? Til og med matbutikk? Anonymkode: fbcf3...db2 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du søkt ekstralånet fra lånekassen? søker du på ALLE jobber? Til og med matbutikk? Anonymkode: fbcf3...db2 Jeg har mange års erfaring fra matbutikk, blant annet assisterende butikksjef. Selvsagt søker jeg også på det nå, det var liksom min backup. Men det er ingen heltidsjobber der ute, kun 20% ish og de får ikke jeg (har søkt da) Anonymkode: b445d...da5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du søkt ekstralånet fra lånekassen? søker du på ALLE jobber? Til og med matbutikk? Anonymkode: fbcf3...db2 Jeg trodde ekstralånet var for de som var permittert, jeg sa opp pga jeg flyttet. Anonymkode: b445d...da5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 Du får garantert jobb innen eldreomsorg. Kontakt ulike virksomheter - du er garantert vakter i disse tider. Anonymkode: 4289b...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Det finnes et ekstralån for voksne studenter og/eller de som har barn. Sjekk Lånekassens sider. Anonymkode: 61277...cfe
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde ekstralånet var for de som var permittert, jeg sa opp pga jeg flyttet. Anonymkode: b445d...da5 Ikke ekstralånet pga korona - lånet som er et tilbud til eldre studenter og studenter med barn. Sjekk Lånekassens sider. Anonymkode: fa762...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 Har du lest denne? https://osloadvokatene.no/familie/skolesaker/deltidsstudie-dagpenger/ Anonymkode: fa762...6b3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 Lærervikar i skolen? Eldreomsorg? Hva slags master tar du? Anonymkode: 89825...75d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 Søk på sykehjem, eldreomsorg etc som assistent, vaskehjelp, butikkansatt etc - alle type stillinger Anonymkode: d4d26...21d 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde ekstralånet var for de som var permittert, jeg sa opp pga jeg flyttet. Anonymkode: b445d...da5 Ikke det lånet. Det er et annet lån som er nytt for studenter som har barn under 18 (eller var det 16?) ELLER er over 30 år. Man kan få inntil 50.000 Ekstra per semester (avhengig av om du studerer fulltid eller deltid). Du får maks 200.000 totalt som ekstralån. Så studerer man fullt så kan man få 50.000 ekstra i 4 semester. Det er et tiltak for å få flere voksne til å ta utdanning. Anonymkode: fbcf3...db2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 Står artikkel i Bergens Tidende i dag om ekstrem mangel på vikarer i barnehage. Anonymkode: 64d25...cd0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står artikkel i Bergens Tidende i dag om ekstrem mangel på vikarer i barnehage. Anonymkode: 64d25...cd0 Dette stemmer!! umulig å få vikarer, alle er tatt da det er så strengt med sykdom pga corona. Anonymkode: 84bcf...3da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå