Gå til innhold

Kjente hva sukker gjør mot kroppen (etter lengre tids avhold)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke vært storspiser av sukker, men etter jeg begynte på en medisin som egentlig var laget for å dempe matlysten, men som viste seg å ha effekt på diagnosen min så har jeg bare spist for å bli mett. Orker ikke tanken på å kose meg med mat. Men i går laget mamma ei sukkerbombe av en dessert og såklart smakte det godt. Men fy f for en følese etterpå :( jeg ble akutt nedstemt noen minutter etter jeg var ferdig å spise. Oppblåst som bare det. Men hvorfor gjør sukker dette? Det er jo folk som er avhengig. Men kan fint si medisinen er den perfekte slankemedisin ja. Jeg har ikke noe form for sukkersug lenger. Merkelig at det ikke skrives ut til folk som skal slanke seg i Norge? 

Anonymkode: 27487...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det var sukkeret som gjorde dette? Hva om det var noe annet i kaken? Sukkeret har jo motsatt effekt på kroppens belønningssenter enn det du skriver her.... 

Anonymkode: f33a2...2a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrives det ikke ut medisiner som er laget for å dempe matlysten, til folk som skal slanke seg (i Norge)?

Det var leit å høre at du fikk en så negativ reaksjon av desserten moren din lagde. 

Men det har ingenting med "sukker" å gjøre, men med hvordan du tenker på "sukker", mat, kos, kontroll. 

Anonymkode: 7c12f...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det var sukkeret som gjorde dette? Hva om det var noe annet i kaken? Sukkeret har jo motsatt effekt på kroppens belønningssenter enn det du skriver her.... 

Anonymkode: f33a2...2a6

Det var ikke kake. Men krem :) reagerer ikke slik på sukkerfri krem

Anonymkode: 27487...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også forstoppet og oppblåst av sukker. Føler at systemet tetter seg og "plutselig" skal alt ut. Sukker gjør ingenting godt, kroppen trenger det ikke. Likevel er det så voldsomt godt. 

Anonymkode: 7f315...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke gått på medisiner men nå er det en stund siden jeg kuttet det, ikke helt, kan spise hvis jeg har veldig lyst. Noen ganger spiser jeg i selskaper feks, spiser i små mengder uten å merke noe men spiser jeg mye får jeg vondt i magen og blir kvalm. Har ikke noe særlig lyst på søtsaker nå, i forhold til før. Merkelig egentlig, elsket søtsaker før og kunne stå midt på natta og få søtsug. Nå er det helt fraværende. 

Anonymkode: c933a...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minitroll skrev:

Hvilken medisin? 

Mest sannsynlig en fom av metamfetamin /ritalin 

Anonymkode: a5928...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...