Gå til innhold

God oppskrift på hvit pizzasaus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker å ta et beger creme fraiche, rører oppi ca 1 finhakket chilli (fjerner frøene), 2-3 stenger vårløk i biter, 1 fedd hvitløk, ferskrevet pepper og bittelitt salt. Smører det utover bunnen, tar på ost og topper med spekeskinke og oliven før steking (lager en bit av pizzaen med bare oliven til meg selv siden jeg ikke spiser kjøtt) 

Det er også godt å smøre creme fraiche+pesto over bunnen. 

Åh, nå fikk jeg lyst på hvit pizza! 

Annonse

Dette er litt sent, men om andre skulle lage hvit pizza. Hvit saus til en langpannepizza; 

2 dl Creme Fraiche 

4 hvitløksfedd. 

legg hvitløksfeddene på litt aluminiumsfolie og drypp litt olje over. Stek i ovnen på 200 grader i ca 20 min. Press den bløte hvitløken og bland i creme fraiche. Smak til med litt salt og pepper 😋 

Anonymkode: f6189...299

Støtter de som baker hvitløken først, det gir en mye mer smakfull, rundere og mindre skarp hvitløkssmak. Ellers har jeg, i tillegg til crème fraîche og den bakte hvitløken, i salt, pepper og oregano. Til hvit pizza liker jeg godt å toppe med spekeskinke, men den foretrekker jeg å ta på etter steking, samt ruccola. :) 

Kommer an på hva jeg har på. 

Jeg lager ofte en med røykelaks, dill, og vårløk, og da har jeg bare ren creme fraiche. 

Ellers har jeg ofte chili og hvitløk i creme fraiche. 

Anonymkode: 01c5a...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...