AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Hei! Jeg har veldig lyst på utveksling, men fakultetets avtaler innebærer omtrent bare fag innenfor det samme område, ikke det jeg kunne tenke meg. Er det noen som har fått til å dra på utveksling til et universitet som fakultetet ikke har avtale med? Jeg finner mange som har fag jeg syns er mye mer spennende, og er veldig i tvil om jeg bare skal droppe utveksling nå og heller søke meg inn etter jeg er ferdig med graden. Er det noen som har fått dratt til et annet universitet, hvordan gikk dere i så fall frem? All form for utveksling og sånt er selvsagt med forbehold om hvordan koronasituasjonen utvikler seg, osv. Anonymkode: 29851...38d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Jeg reiste til en egen plass. Var mye mer jobb jeg måtte gjøre selv, bl.a. Søke om godkjenning av fagene i graden. Snakket med en rådgiver på fakultetet. Anonymkode: 56f12...9e6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 En jeg studerte sammen med gjorde dette, men de tok selvoppbygd (eller hva det nå heter) bachelor - altså 80+80 SP i to felt, +ex.fac og ex.phil. Det gjaldt de ene 80 som ikke eksisterte som daværende bachelor, men det var språk og kultur så lett å få det godkjent i ettertid etter å ha studert i det landet. Søknadsprosessen for å komme seg dit var også enkel, men trengte mer til søknaden enn vanlig utveksling (legeattest inkludert røntgen, letter of recommendations fra fler lærere, motivation letter osv.), dette var en solid B student så det var ikke noen store problemer med karakterer/forhold til lærere. Anonymkode: 9d00c...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå