AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Jeg og samboer skal kjøpe nytt kaffeservise. Men aner ikke hva som er fint og ikke... vi liker litt mørke farger og moderne. man ha te-fat i settet? hvor mange tallerkner og kopper burde man ha? Vil du vise ditt servise? Anonymkode: 6a99f...a27
GrynetMolvik Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 hei, gå på ikea og kjøp et der. du skifter garantert mening om et par år og da kan du lett skifte det ut. og så i mellomtiden kan du jo se litt ekstra når du går forbi en til bords eller glassmagasin. jeg kjøpte til l 8 personer da jeg kjøpte, rett og slett fordi det er det antall mennesker det er godt å ha på besøk hjemme hos meg.
Nerine_ Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Vi har til 12. Men altså, et moderne servise, tenker du å skifte årlig ettersom trenden byttes ut? Invister i et skikkelig servise, som dere selv liker og kan ha lenge. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Vi har også til 12 og har valgt klassisk istedenfor moderne. Varierer heller med andre ting. Vet ikke helt hva tefat er. Er det skål til å ha under koppen eller er det asjett til å ha noe spiselig på? Jeg liker best serviser som har begge deler. Skåla skåner bordet eller duken både mot varme og mot søl. (Ikke særlig ok når det blir ringer på bordet.) Nå skal det sies at jeg også har frokostservise med krus og frokosttallerkener. Skulle jeg skaffet meg alt nytt i dag ville jeg kjøpt frokostservise og kaffeservise hvor delene kan brukes om hverandre. Om ikke i samme serie, så i alle fall noe som matcher. Krus er liksom litt mer uformelt enn kopp og skål. Anonymkode: 832a4...7f2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og samboer skal kjøpe nytt kaffeservise. Men aner ikke hva som er fint og ikke... vi liker litt mørke farger og moderne. man ha te-fat i settet? hvor mange tallerkner og kopper burde man ha? Vil du vise ditt servise? Anonymkode: 6a99f...a27 Dette er en selvmotsigelse. Ingen moderne mennesker kjøper kaffeservise. (Jeg har opptil mange, altså, men så er jeg heller ikke moderne.) Anonymkode: 805ba...133
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 On 9/12/2020 at 5:42 PM, AnonymBruker said: Dette er en selvmotsigelse. Ingen moderne mennesker kjøper kaffeservise. (Jeg har opptil mange, altså, men så er jeg heller ikke moderne.) Anonymkode: 805ba...133 Haha, det stemmer ikke helt, siden det faktisk er (og har vært i flere år nå) veldig moderne med vintage-elementer i hjemmet. 😅 Vi er ganske moderne av oss, på en håndlaget, høykvalitets- og varig måte, og vi har hatt serviset Lava fra Porsgrund (brunt 70-talls) til både kaffe-, dessert- og teservise i mange år nå. Man trenger ikke velge blomstrete eller klassisk, og det er ikke påkrevd å servere rullekake 😂 Anonymkode: 56674...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 På 12.9.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev: Dette er en selvmotsigelse. Ingen moderne mennesker kjøper kaffeservise. (Jeg har opptil mange, altså, men så er jeg heller ikke moderne.) Anonymkode: 805ba...133 Hurra, da har jeg endelig blitt moderne 😄 (og det var på tide, det er minst 20 år siden jeg ga bort kaffeserviset mitt til et loppemarked. -Og det var det eneste jeg noensinne har hatt) Anonymkode: c8f4d...856
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 På 12.9.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev: Dette er en selvmotsigelse. Ingen moderne mennesker kjøper kaffeservise. (Jeg har opptil mange, altså, men så er jeg heller ikke moderne.) Anonymkode: 805ba...133 Så moderne mennesker ber ikke folk på selskap? vi har både kaffeservise og middagsservise fra Porsgrunn porselen. Vi har maxistrå, sort Anonymkode: 5b07b...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 På 12.9.2020 den 8.56, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer skal kjøpe nytt kaffeservise. Men aner ikke hva som er fint og ikke... vi liker litt mørke farger og moderne. man ha te-fat i settet? hvor mange tallerkner og kopper burde man ha? Vil du vise ditt servise? Anonymkode: 6a99f...a27 Jeg har servise fra før krigen 😊 Anonymkode: eaf1a...22a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så moderne mennesker ber ikke folk på selskap? vi har både kaffeservise og middagsservise fra Porsgrunn porselen. Vi har maxistrå, sort Anonymkode: 5b07b...8f3 Store selskap har jeg aldri, men jeg har tallerkener, asjetter, glass og små krus så besøkende kan få både mat og drikke 😄 Jeg skjønner ikke at folk velger å ha hverdagsservise, penservise, juleservise..... Anonymkode: c8f4d...856 2
Nerine_ Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Store selskap har jeg aldri, men jeg har tallerkener, asjetter, glass og små krus så besøkende kan få både mat og drikke 😄 Jeg skjønner ikke at folk velger å ha hverdagsservise, penservise, juleservise..... Anonymkode: c8f4d...856 Det er fint å dekke på med et penservise når en har middagsgjester. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Selv om jeg er over 50 år har jeg aldri skjønt poenget med kaffeservise. Gjester hos oss får en god kopp når de får kaffe og evt en asjett om det er kake eller noe. Et servise med enhetlig utseende ser jo fryktelig trist og kjedelig ut. Anonymkode: 10751...30f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 Jeg ville kjøpt brukt kaffeservise, enten i bruktbutikk eller på finn e.l. Det er så mye fint - søk og se finn ut hva dere liker på forhånd. Skulle jeg kjøpt nytt ville jeg valgt Royal Copenhagen Flora. Anonymkode: ff6a9...a14
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 59 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er fint å dekke på med et penservise når en har middagsgjester. Hva med å ha kun et sett som er pent også til hverdagsbruk? Bortkastet penger og ressurser med flere sett. Anonymkode: 7d9f4...191
Peanut Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Bortkastet penger og ressurser med flere sett. Anonymkode: 7d9f4...191 Om man har arvet og har plass så er det vel ikke det? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 På 12.9.2020 den 8.56, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer skal kjøpe nytt kaffeservise. Men aner ikke hva som er fint og ikke... vi liker litt mørke farger og moderne. man ha te-fat i settet? hvor mange tallerkner og kopper burde man ha? Vil du vise ditt servise? Anonymkode: 6a99f...a27 Du må ha til så mange du har plass til. I middagsservise har jeg feks til 8, flere kommer ikke til å få plass rundt bordet. Har også fine kaffekopper til 8, for det er kun ved middagsselskap det er praktisk å ha like kopper. Da sitter folk på sin faste plass. Kjekt med tefat under, det skåner bord og duk. Mitt kaffeservise dersom det er kake og mye folk består av mummikopper og glassfat fra Iittala kastehelmi. Da vet gjestene hvilken kopp som er sin, noe som er praktisk når vi er tyve stk. Glassfatene har jeg ønsket meg fordi de er en praktisk størrelse til slike selskap. Ønsket ikke for store fat, eller asjetter. Anonymkode: c6ccf...f8d
exictence Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 Jeg liker forskjellige, og liker å dekke på med ulike service. Noe har jeg arvet, noe kjøpt. Fint å bruke det man har, og det gir et glad og fargerikt uttrykk. Jeg liker å invitere ofte på både lunsj og middag.
Nerine_ Skrevet 14. september 2020 #18 Skrevet 14. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ha kun et sett som er pent også til hverdagsbruk? Bortkastet penger og ressurser med flere sett. Anonymkode: 7d9f4...191 Penservise mitt er for pent til hverdags. Det er ikke opp til deg å bedømme om det er bortkastet for alle andre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå