AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Hei. Jeg har konfirmasjon neste helg og vil gjerne lage noe mat på forhånd. Har bakt en stor loff jeg har fryst ned og skal lage foccacia. Jeg tenker dele denne i to og fryse den, ikke i stykker, ser for meg den blir tørrere da. Kan jeg fryse en hel pai? Ferdigstekt? Det ene er tacopai og det andre er en pai med kylling og fetaost. Anonymkode: 99623...0a4
Brunhilde Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Du kan godt fryse pai, men hvis den skal serveres varm tror jeg at jeg ville stekt den bare nesten ferdig og gi den en siste runde i ovnen før servering. Jeg personlig er ikke glad i focaccia som har vært frosset, jeg vet ikke hvorfor, det er bare sånn. Du sier ikke så mye om hva annet du skal servere, men karbonader kan lages ferdig på forhånd og om du skal servere kylling så kan den stekes før du fryser den.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Focaccia: Jeg fryser i stykker, tiner helt, og pakker inn i folie slik at kanter og bunn er dekket, men ikke toppen. Så varmer jeg i ovn ved 200 g til toppen er sprø igjen, opptil 5 minutter. Det funker helt fint. Faktisk gjør jeg ofte tilsvarende når focacciaen er bakt samme dag også, for toppen blir fort myk når focacciaen er bare litt avkjølt. Anonymkode: 5f9b5...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå