AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Hei! Meg og min samboer har prøvd å få byggelån hos to forskjellige banker, men til ingen nytte. Vi tenkte vi skulle prøve en siste gang med banken vi er kunden hos. Er det noe vits i dette? Om en bank sier nei, sier ikke de andre nei også? Ville bare høre med deres erfaringer rundt dette. God helg! Anonymkode: 9f337...2a7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Dro til 6 banker jeg, gikk 4 nei, 1 med ja men ikke høy nok sum og i stste banken fikk jeg låne 500K over ønsket sum. Store forskjeller! Skal sies at jeg ble tipset om sistnevnte bank og rådgiver gjennom nettverk, følte dette var utslagsgivende. Min søster skulle ta opp boliglån - der skilte det også store summer mellom bankene. Anonymkode: 68299...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dro til 6 banker jeg, gikk 4 nei, 1 med ja men ikke høy nok sum og i stste banken fikk jeg låne 500K over ønsket sum. Store forskjeller! Skal sies at jeg ble tipset om sistnevnte bank og rådgiver gjennom nettverk, følte dette var utslagsgivende. Min søster skulle ta opp boliglån - der skilte det også store summer mellom bankene. Anonymkode: 68299...cfa Interessant! Var dette bygge lån eller vanlig boliglån? Vi fikk ikke lån hos de andre bankene fordi jeg ikke tjener 400k i året (holder på med fagbrev). Min samboer har over 500k i året. Trodde ikke de kun så på inntekt, men også andre faktorer som det å eie en leilighet, som vi gjør. Anonymkode: 9f337...2a7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Byggelån. Bankene beregner forskjellig, i siste bank ble også kommende lønnsstigning for mitt vedkommende med i beregningen, dette tok ingen av de andre med. Anonymkode: 68299...cfa
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Byggelån. Bankene beregner forskjellig, i siste bank ble også kommende lønnsstigning for mitt vedkommende med i beregningen, dette tok ingen av de andre med. Anonymkode: 68299...cfa Skjønner. Så det er fortsatt håp for oss. Kan jeg spørre hvilken bank du fikk lån hos? Anonymkode: 9f337...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dnb Anonymkode: 68299...cfa Ja, okay. Vi søkte lån hos både DNB og Sparebanken vest og fikk blankt nei. Håper vi er heldige med Danske bank siden vi er kunder der. Anonymkode: 9f337...2a7
addict Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 Håper isåfall dere har sabla mye egenkapital og allerede opparbeidet tomt mtp at dere ikke tjener så mye 🙈 Det kommer fra sjokket etter vi nettopp fikk pris på huset vi skal bygge 😂 og kravene til egenkapital fra banken. Trodde vi tjente godt og at alt kom til å gå fint, men prosessen har vært kronglete med veldig høye priser og mange krav. Vi har Nordea, de ville ha både ferdige tegninger og forhåndstakst før de innvilger lånet 💸 Ser ut som vi må prøve å snakke med flere banker om dette ikke går i orden, veldig ålreit med sånne tips 😊 Masse lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå