Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr. to nå snart og lurer på om jeg må kjøpe ny madrass til sprinkelsengen.

Det første barnet sov på den i ca 2 år, og den vil ha ligget ubrukt i 1 år før nestemann begynner å bruke den. Ikke vært tisset eller kastet opp på da det alltid har vært en tynn overmadrass på. Ser virkelig helt ny ut,  men man blir jo litt usikker. Hva tenker dere?

Anonymkode: d1f9a...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubrukt i nesten 1,5 år blir det faktisk.

TS.

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men nesten alle vennene mine har barn og der vet jeg madrass og seng har gått i arv så lenge den har vært hel, ren og uten alt for mange uhell :) Går helt fint. 

Man skal ikke kjøpe brukt madrass fordi da har man ingen kontroll på hva som har skjedd på madrassen, hvordan den har vært oppbevart, hvor lenge den har vært i bruk osv. Så lenge madrassen fortsatt er fast, så tenker jeg at det går helt fint! 

Skrevet

Så lenge det er søsken, at den ikke er helt ødelagt av oppkast, urin osv og at den er oppbevart greit så er det ok. 

Problemet med brukt madrass (utenfra) er at du ikke vet hva som har skjedd med den, du vet ikke hvordan den er oppbevart og behandlet, pluss at det drar inn en annen bakterieflora enn dere har fra før. Hvis dere har vært gjennom en infeksjon har dere også antistoffer mot denne, som overføres til babyen gjennom amming og (vaginal) fødsel. 

Anonymkode: cf839...66d

• Liker 2
Skrevet

Så lenge den er ren og du vet at ingen andre har brukt den utenom familie så er det greit

Anonymkode: a434f...af8

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Som sagt, kun brukt av oss og den er ren og pen. Tenker vi bruker den til neste også da 😊

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig viktig at den ikke er myk eller har et liggesøkk (har den mest sannsynlig ikke). Jeg ville nok brukt den du allerede har.

Anbefaler deg å lytte til spørsnålet om babymadrass i Abels tårn som ble sendt før sommeren. https://radio.nrk.no/podkast/abels_taarn/l_056ee81e-f944-4d71-aee8-1ef9443d7142

Anonymkode: 93344...e79

Hva er konklusjonen de kommer fram til i Abela Tårn? Har prøvd å høre episoden mange ganger for å finne ut av det, men sovner bare. Orker du å forklare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...