AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Tittelen sier sitt. Opplever dere dette med venner? Jeg er nå 36 år gammel. Jeg var utro EN gang når jeg var 18 år. Første og eneste gang. Kysset en fyr på byen, men angret veldig og føler stort ubehag bare av å tenke på dette selv om det var mange år siden. Fysisk dårlig ubehag. Gjorde det slutt med daværende kjæreste like etterpå. Det er et veldig dårlig minne for meg. Så har jeg en kamerat som i løpet av mange år har kommet med kommentarer. Typ "Jeg har i allefall ikke vært utro" selv om det ikke er relevant for samtalen. "Hvorfor er du blitt seriøs nå når du tidligere er utro så mange ganger?" og hardnakket påstår at jeg har vært mye utro i mine tidligere forhold. Noe som ikke er tilfellet i det hele tatt. Jeg synes det er så ekkelt. Har dere noen venner som holder på slik med dere? Anonymkode: 399cf...d37 1
Bernardette Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Jeg har ikke venner som holder på slikt, nei, fordi jeg er voksen, og kan velge å ikke frivillig henge med folk som åpenbart ikke har bestått grunnkurs i sosiale koder. 12
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Det er jo helt absurd! For nesten 20 år siden kysset du er fyr på byen og gjorde det slutt med daværende kjæreste. Og dette blir tatt opp igjen og igjen? Og det blir overdrevet til «mange ganger»? Hadde noen holdt på slik hadde de ikke vært vennene mine lengre. Noen liker å gjøre narr av andre og se dem bli flaue. Dette er ikke gode venner av deg sånn de holder på. Anonymkode: 7e1dd...857 8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Han der hadde jeg nok faset ut på et eller annet tidspunkt. Så dust oppførsel! Anonymkode: 83ea9...2df 5
tangent Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Høres ut som en kjip venn. Fortell klart og tydelig at du vil han skal stoppe med den oppførselen, og gjør han ikke det er han ingen venn. Ingen av mine venner gjør sånt fordi vi vil hverandre vel og vet at alle kan drite seg ut og holder ikke gamle tabber over hodene på hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Tror det som også gjør meg mest ubehagelig er tanken på at kanskje han kan si slikt til andre folk som tror på dette. At jeg skal ha vært utro i mine langvarige forhold når jeg absolutt ikke var det. Anonymkode: 399cf...d37
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Så ubehagelig! Kan det hende at fyren ikke har alt på stell i livet selv og hakker på deg på grunn av det, kanskje det er det eneste snusket han har på deg? Hadde en venninne på videregående som stadig pekte på alt jeg gjorde feil, vi var ikke venner lenge. Tror jeg hadde sagt ordentlig i fra og så faset han ut hvis han ikke klarer å slutte med det tullet. Anonymkode: 9ad3d...faf 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Kanskje fordi noen tenker at "en gang utro- alltid utro " og slike mennesker ikke er til å stole på. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 1a0d1...0c0
moon_child Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Nei for jeg hadde aldri beholdt sånne person i mitt liv. Slike mennesker som hakker ned på andre er ikke til å stole på. Hva er grunnen til at du har valgt å være venn med slik person i så mange år? 2
Svartfugl Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tittelen sier sitt. Opplever dere dette med venner? Jeg er nå 36 år gammel. Jeg var utro EN gang når jeg var 18 år. Første og eneste gang. Kysset en fyr på byen, men angret veldig og føler stort ubehag bare av å tenke på dette selv om det var mange år siden. Fysisk dårlig ubehag. Gjorde det slutt med daværende kjæreste like etterpå. Det er et veldig dårlig minne for meg. Så har jeg en kamerat som i løpet av mange år har kommet med kommentarer. Typ "Jeg har i allefall ikke vært utro" selv om det ikke er relevant for samtalen. "Hvorfor er du blitt seriøs nå når du tidligere er utro så mange ganger?" og hardnakket påstår at jeg har vært mye utro i mine tidligere forhold. Noe som ikke er tilfellet i det hele tatt. Jeg synes det er så ekkelt. Har dere noen venner som holder på slik med dere? Anonymkode: 399cf...d37 Ta det opp med dem! Det er ugreit.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 Her må du bare si det rett ut! hvorfor sier du dette? Hva vil du med det? du har nok venner som ser opp til deg, og som selv har dårlig selvtillit.. da trekker de frem noe neg med deg for å dra deg litt ned , så føler de at de vokser et hakk eller to selv. Ikke greit i det hele tatt. Si fra! Anonymkode: 602ce...96f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 "Hvem trenger fiender når man har venner som deg?" svarer du. Så ber du ham legge av for godt. Slutt å røle om dette som ikke er sant. Anonymkode: 1a09a...493 2
Gjest Blondie65 Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 Sånne "venner" slutter jeg å ha noe med å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 Jeg synes dette var ubehagelig å lese. Du fortjener en bedre venn enn dette her. Anonymkode: f0729...442 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå