Gå til innhold

Hvordan unngår du at mobilen ødelegger kvalitetstid med familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at mobilen har ødelagt familielivet. Jeg og mannen bruker mer tid på mobilen, enn på hverandre. Han er på mobilen med en gang han kommer hjem fra jobb. Om kvelden ligger vi med hver vår mobil i senga surfer på sosiale medier isteden for å snakke med hverandre.  Mobilen ødelegger den tiden vi kunne ha brukt på hverandre og vår baby (6 mnd). 

Jeg får dårlig samvittighet ovenfor barnet og meg selv at jeg kaster bort så mye tid på dette. Surfing på mobilen og sosiale medier gir meg ingenting, annet enn dårlig samvittighet og enda dårligere selvbilde. Sosiale medier, spesielt Instagram, bringer negativitet inn i livet mitt i form av at jeg føler meg mislykket og mindre attraktiv i forhold til andre. 

Hvordan kommer jeg ut av dette? Det er en vond avhengighet, du vet det ikke er bra for deg, men du greier ikke å la være. 

Har dere råd til meg? 

hilsen en som måtte grave dypt i seg selv for å skrive dette innlegget og be om hjelp 😿

Anonymkode: ffa98...6e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det veldig enkelt; når dere kommer hjem fra jobb og til barna er i seng; legg vekk mobilen! Og et tips fra meg som jeg selv gjennomførte i vår; slett alt av sosiale medier! Det var en stor befrielse for meg, og herre hvor mye tid man bruker der «inne». Bare bestem deg, og gjennomfør!

Anonymkode: fff85...482

• Liker 3
Skrevet

Det er som ved all avhengighet - det gjelder å bestemme seg for å kutte ut!  Det hjelper mye om bare du selv gjør det, men om du får mannen din med deg, så er det fantastisk for familien din.  

Jeg tror innlegget ditt berører og er aktuelt mange unge foreldre i dag.  Problemet er stort, og større enn de fleste unge foreldre ønsker å snakke om.   

Skrevet

Samme problem her. Det er så vanvittig meningsløs tidsbruk. Har ingen gode råd dessverre. 

Anonymkode: c782b...ee9

Skrevet

Slå av alle varsler på apper, legg telefonen igjen i gangen

Anonymkode: 791a0...01a

• Liker 5
Skrevet

Slå av alle lydvarsler på apper. Ha mobilfri sone ved måltider, og i sofaen i stua så lenge det er met enn en person der. Det har funket fint hos oss i alle år. 

Anonymkode: 3c273...04d

• Liker 1
Skrevet

Har akkurat samme problem. I tillegg vil ikke mannen innse at det er et problem, så føler meg litt alene i å ønske å forandre det. Vanskelig for meg å legge vekk telefonen, når han fortsatt sitter der og glor på sin. Hjelper litt å la mobilen ligge i et annet rom, men så trenger jeg den for å sjekke noe, og da er det gjort. Det er absolutt en avhengighet, og jeg sliter med å komme meg ut av den. 

Anonymkode: 6a4d8...b6c

Skrevet

Apple watch

Anonymkode: a7cf4...4c8

• Liker 1
Skrevet

Skru av alle varsler. Slett apper. Mobilparkering i entréen. 

Kjøp vanlig vekkeklokke, så kan ikke mannen din bruke det som unnskyldning for at han skal få lov til å ha mobilen i sengen. 

Anonymkode: 377d2...2a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...