Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i uke 36+3 og har enda ikke fått strekkmerker, til tross for at jeg har gått opp nærmere 20 kg. Har lagt på meg jevnt hele svangerskapet.. kan det være jeg er heldig og slipper, eller kommer de helst på tampen? Har noen strekkmerker fra jeg tenåring, så er ikke slik at jeg er en slik som ikke får heller🤔

Anonymkode: f4d65...6d0

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1407753-n%C3%A5r-fikk-du-strekkmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann fikk jeg noen bittesmå strekkmerker helt nederst på magen under fødselen 🙄 Men de er knapt synlige og gjør meg ingenting.

Med andremann fikk jeg et lite strekkmerke to uker før fødselen. Også knapt synlig.

Det med strekkmerker er så individuelt. Noen får ingenting, noe får relativt tidlig, og noen får masse helt på slutten.

Anonymkode: 38d53...8be

• Liker 1
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 36+3 og har enda ikke fått strekkmerker, til tross for at jeg har gått opp nærmere 20 kg. Har lagt på meg jevnt hele svangerskapet.. kan det være jeg er heldig og slipper, eller kommer de helst på tampen? Har noen strekkmerker fra jeg tenåring, så er ikke slik at jeg er en slik som ikke får heller🤔

Anonymkode: f4d65...6d0

Jeg fikk ingen, gikk opp 12 kg. Har også litt på hoftene/rumpa fra tenårene, men fikk ingen flere under graviditeten. 

Anonymkode: 84d94...5d5

Har ikke fått noen nye så langt i svangerskapet. Er 35 uker, lagt på meg 10 kg ca. Hadde derimot en del strekkmerker fra før av på magen, grunnet kraftig vektoppgang på ca 30 kg i tenårene. Kan være derfor jeg ikke får noen nye 

Annonse

Jeg fikk ingen i første svangerskap, gikk opp nesten 20 kilo. Nå er jeg gravid med tvillinger i uke 20, og magen er allerede på nivå med da jeg var i uke 32 med eldstemann - får jeg ikke strekkmerker nå, ja da vet jeg ikke hva som skal til🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 39356...2b7

Jeg fikk noen små helt nederst på magen, ved trusekanten i første svangerskap. De oppdaget jeg ikke før rett før fødsel i uke 40, men de var under magen, som var veldig stor, så de kan ha vært der ei stund uten at jeg har sett dem. I andre svangerskap fikk jeg noen nye på samme sted rundt uke 30. 

Anonymkode: f64ec...eee

De første kom en måned ut i graviditeten, på lårene og hoftene, mens jeg gikk ned i vekt pga kvalme😝 Hormoner som herja der, altså. Så fikk jeg flere på magen fra ca 6 mnd og framover, flest i tredje trimester. 

Det er altså ikke bare strekk av huden som gir strekkmerker, men også hormoner, så har du klart deg uten så langt så ville jeg vært nokså optimistisk. Men man vet aldri, plutselig sniker noen seg inn på slutten eller under fødsel. Krysser fingrene for at du slipper!

Anonymkode: 3ec93...44a

Ikke vært gravid, men jeg fikk ganske godt med strekkmerker på pupper, hofter og øverst på innsiden av lårene mine i tenårene. De har blitt helt hvite nå og synes ikke så godt. Mener at strekkmerker er veldig individuelt og har med hvordan kroppen reagerer på hormonbelastningen vel så mye som hvor mye man vokser/legger på seg. Jeg fikk strekkmerker uten å øke i omfang noe særlig, bortsett fra puppene. Men må innrømme jeg ikke er så gira på å gå gravid når jeg vet jeg sannsynligvis blir full av strekkmerker. Om du ikke har vært plaget av det før så kan det godt være du slipper unna. 😉

Anonymkode: ba9c0...5fc

Jeg hadde ingen helt til et par dager etter at jeg hadde født, da eksploderte det. Fikk masse lilla merker på magen 😬 Trodde jeg skulle slippe unna, men det kunne jeg bare glemme gitt. 

Anonymkode: ded06...4c1

Annonse

Hadde svææær mage under begge svangerskapene, men fikk ikke strekkmerker da. Fikk på puppene som ble kjempestore mens jeg ammet førstemann.Han var en sulten baby som spiste heeelee tida, så kroppen min sprengjobba vel med å produsere melk. Følte meg som en underavdeling av Tine Meierier ...🙄 Har et ammebilde av meg der puppene er større enn ungens hode 🙈 

Anonymkode: 2f080...5d9

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vært gravid, men jeg fikk ganske godt med strekkmerker på pupper, hofter og øverst på innsiden av lårene mine i tenårene. De har blitt helt hvite nå og synes ikke så godt. Mener at strekkmerker er veldig individuelt og har med hvordan kroppen reagerer på hormonbelastningen vel så mye som hvor mye man vokser/legger på seg. Jeg fikk strekkmerker uten å øke i omfang noe særlig, bortsett fra puppene. Men må innrømme jeg ikke er så gira på å gå gravid når jeg vet jeg sannsynligvis blir full av strekkmerker. Om du ikke har vært plaget av det før så kan det godt være du slipper unna. 😉

Anonymkode: ba9c0...5fc

Strekkmerker i puberteten og graviditeten trenger ikke henge sammen, bl.a fordi yngre hud sprekker lettere. Jeg fikk masse strekkmerker i puberteten, og er nesten i mål med mitt første svangerskap nå uten å ha fått noen i graviditeten. Det er jo så klart mulig jeg vil få noen nå helt på slutten, men tviler på at det blir mange eller at de blir veldig store når de ikke har dukket opp enda. Kroppen har forøvrig generelt reagert annerledes på hormonene i graviditeten, så det er mulig typen hormoner også spiller inn? Jeg har fått mye renere hud og håret har fått mer glans og tykkelse og jeg kan gå lenger uten å vaske det. I puberteten var både huden og håret på sitt verste.

Anonymkode: 433af...a99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...