AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Har lest flere tråder som sier at "ditt og datt" ikke må være med på Tinder profilen. Syns det virker hinsides vanskelig å lage en fornuftig profil som ikke avstøter 50 % på første øyekast på grunn av en eller annen detalj. - Hva bør være med i en god Tinder profil (bilder, tekst/informasjon)? - Hva bør man unngå å ha med? Spesifiserer ikke for menn eller kvinner her ettersom det kan være interessant å se for begge kjønn. Anonymkode: 60aae...725
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Er du dame kan du ha hva du vil. Menn sveiper ja på deg uansett. Er du mann ingen vits om du er under 40 år og ikke er de 20% kjekkeste. Anonymkode: 0f4ec...749 1
Meg.no Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Kommer an på hva du søker. Om du er ute med haglen og vil ha flest mulig napp, så bør det stå noe nøytralt som appelerer til mange. Er du mer ute med rifla/på jakt etter "den rette", er det en fordel å ha detaljer med kant, for å sile ut. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 K27 her. Sveiper som regel til venstre hvis de skriver noe skikkelig standard og intetsigende, av typen: "glad i god mat i godt selskap", "liker reising, venner og trening", en eller annen teit funfact, oppbrukte fraser som "forventer ikke at du faller for meg, men kan du i det minste snuble litt?", "har ikke noe å gjøre nå som Game of Thrones er over", "trenger en +1 til bryllup", "kommer til å like hunden din bedre enn deg", "spanderer en øl hvis du skriver først", eller "garantert høyere enn deg". Ting som dette leser jeg alt for ofte. Og de sier som sagt ingenting om hvem han er 😅 Denne typen bilder liker jeg ikke: solbriller, bar overkropp, gruppebilder hvor man er usikker på hvem som er hvem, turbilder hvor man knapt ser ansiktet hans, profiler hvor det er tydelig at bildene er gamle (f.eks noen bilder med skjegg, noen bilder uten skjegg, noen med langt hår, noen med kort hår. Hvordan skal jeg vite hvordan han ser ut i dag?), bilder av skikkelig dårlig kvalitet (tenk webkamera for 15 år siden) - "alle" har jo smarttelefoner så det burde ikke være så vanskelig å ta en selfie. Sveiper omtrent alle profiler som ikke har bio, bare skriver høyden sin, bare har én setning, samt slike standard tekster. Har han bilder som viser hvem han er og hva hobbyene hans er kan jeg sveipe til høyre da. Over til hva jeg liker: klare bilder, gjerne hvor han smiler. Skriver hva interessene hans er. Kan f.eks nevne hobbyer, musikksmak, favorittfilmer etc. Da har jeg noe å gå etter og det blir et naturlig samtaleemne hvis vi matcher. Synes også det er fint om han nevner at han har barn / kjæledyr. Generelt kort info om hva han liker å gjøre. Anonymkode: 034cc...812 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Et godt utvalg av relativt ferske bilder, og en tekst som sier litt om hvem du er. Barn/høyde osv er greit å ha med – det er like greit å ha sagt det først som sist Anonymkode: 5f25f...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Mine topp 3 i hva jeg ser etter i andre på tinder: 1) oppdaterte og varierte bilder 2) ha med noe som sier noe om deg selv i bio - ikke hva du ønsker/ikke ønsker i andre. Akkurat hva det er om deg er ikke så alt for nøye så lenge det er noe jeg kan ta tak i for å ha noe å skrive om i starten. 3) søker noe mer enn en kort flørt vil jeg vite om du har barn fra før av, evnt om du er barnefri. Anonymkode: ec129...4d1
Hr. Aktiv Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Jeg har gode bilder uten sminking av ansikt og helkropp med klær på og bilder der jeg gjør ting jeg liker og et jobbrelatert bilde til slutt. I bioen skriver jeg alder, hvor mange barn jeg har, alder på de og samværsuker, bosted, interesser og hva og hvem jeg søker og hva jeg driver med i stikkordsform. Dette faller tydeligvis i smak. Får en del likes og gode tilbakemeldinger på profilen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Bilde både av ansikt og sånn noenlunde helfigur synes jeg er greit, også er det viktig med tekst. Nesten ingen kvinner har tekst, så det blir fryktelig mye venstresveiping. Komprimeringa på Tinder gjør bilder uklare uansett, så bare jeg ser omtrent hvordan man ser ut er det teksten som er viktigst selv om det ikke nødvendigvis står så mye. Jeg har pause fra Tinder da ingen av bildene mine fungerte sist gang jeg prøvde pga. overkomprimering, og jeg har ellers ofte måttet ha 10-15 så å si like bilder bare for å kanskje få ett som kommer greit gjennom komprimeringsrunden. Anonymkode: 3737d...f2b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Er du dame bør du være så lettkledd som tillatt på bildene og inkludere i teksten at du alltid har sex på første date, samt at kondom er uaktuelt, da tror jeg nok det blir å renne inn med meldinger. Anonymkode: 62b5b...501 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 Jeg er kvinne og liker følgende: - bilder som viser ansiktet uten solbriller, lue/hatt og filter. Samtidig, det er unødvendig å ha 10 selfier med samme smilet bare ulike klær og bakgrunn. Da er det bedre med 2-3 gode bilder. - gjerne bilde av helfigur også, men ikke barisbilde (virker useriøst) - litt tekst i bioen, som gir en ide om hvem du er, om du har barn f.eks. Greit å oppgi høyden, men ikke bare høyden (eller snap) da, det er temmelig dumt, da sveiper jeg venstre. - gjerne noe om jobb el utdanning og interesser - jeg synes det er helt straight å si rett ut om man er ute etter noe seriøst eller om man bare vil ha en FWB Samtidig handler dette om magefølelse, og det skal være noe som appellerer til en person. Så når man først har matchet, da kan man finne ut om man vil fortsette å bli kjent. Så profilen er jo bare første lille inngangsbillett til videre kommunikasjon, i hvert fall for dem som er seriøse. Anonymkode: 1ac74...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: bar overkropp 1 hour ago, AnonymBruker said: - gjerne bilde av helfigur også, men ikke barisbilde (virker useriøst) Er dette type alltid, uten unntak, eller snakker dere om barisselfie foran speilet? F.eks. er det jo helt naturlig å være i bar overkropp på stranda eller på båttur, uten at det betyr at man flexer og poserer. Samme med kvinner i bikinitopp på tur, det betyr jo ikke automatisk at man er helt Paradise. Anonymkode: d2f85...1bc
norw Skrevet 12. september 2020 #12 Skrevet 12. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette type alltid, uten unntak, eller snakker dere om barisselfie foran speilet? F.eks. er det jo helt naturlig å være i bar overkropp på stranda eller på båttur, uten at det betyr at man flexer og poserer. Samme med kvinner i bikinitopp på tur, det betyr jo ikke automatisk at man er helt Paradise. Anonymkode: d2f85...1bc Men det er jo gjerne litt flexing selv om det er en naturlig setting og ikke selfie hjemme på badet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lest flere tråder som sier at "ditt og datt" ikke må være med på Tinder profilen. Syns det virker hinsides vanskelig å lage en fornuftig profil som ikke avstøter 50 % på første øyekast på grunn av en eller annen detalj. - Hva bør være med i en god Tinder profil (bilder, tekst/informasjon)? - Hva bør man unngå å ha med? Spesifiserer ikke for menn eller kvinner her ettersom det kan være interessant å se for begge kjønn. Anonymkode: 60aae...725 Ha med: Første bildet må være pent, men ikke fotograf pent. Det bør være mulig å se deg, så ingen andre folk, ingen solbriller. Ha det nært nok at man ser deg. Og ikke minst smil. Mange ser fryktelig sinte ut, og nesten litt psykopat - han kommer til å drepe meg - uten et smil 😅 De andre bildene er ikke like viktige, men om du ser etter en dame, gjerne ikke ha med andre damer i bildet, det ser ofte ut som en kjæreste, og at du da ikke gidder å bruke energi på å finne er bedre bilde, for du kun er ute etter sex (med mindre det er den tonen du vil sette). Det er viktig med profiltekst. Jeg liker ikke kjempe godt de som kun har en haug av emoji men de sier nå litt mer enn de uten tekst. Du skal liksom fange noen litt mer enn bare basert på utseende. Ha med litt hobbyer, jobb, fritid etc. Har du barn skriv det (absolutt ingen bilder, barn hører ikke til på Tinder). Skriv hva du er ute etter, er det kun sex, helt greit, men da får de som ikke er ute etter det sluppet å bruke tid på deg. Gjerne ha med litt om hva du ser etter. Ikke total 100% beskrivelse, men om du vet det er noe du ikke kan leve uten. Og vær så snill, om du ikke bruker 110% av fritiden din på det, om du ikke brenner for det hver søndag, ikke ha med fjellturbilder. Har en mann med de sveiper jeg venstre. Jeg HATER alt som har med fjelltur ol å gjøre, og om du har med bilder fra den ene turen i livet ditt, så får du kanskje feil stempel av meg. Om du virkelig ikke brenner for å være på fjellet så ikke ta det med. Anonymkode: 61aab...5bd
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 Jeg fikk mye positive tilbakemeldinger for min profil. Jeg hadde et par nærbilder og et eller to bilder i helfigur, emojier som beskrev hva jeg likte og gjøre og så hadde jeg til slutt en god vits som en icebreaker! Anonymkode: bafae...90d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 Jeg syns det å bruke emojier for å beskrive seg selv er skikkelig teit. Vil gjerne vite litt om personen og spesielt hvilke tanker en har i forhold til barn, jeg er i en alder der jeg fortsatt kan få barn om jeg er heldig - men er totalt uinteressert i gå gravid en gang til. Anonymkode: 1e21f...cea
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syns det å bruke emojier for å beskrive seg selv er skikkelig teit. Vil gjerne vite litt om personen og spesielt hvilke tanker en har i forhold til barn, jeg er i en alder der jeg fortsatt kan få barn om jeg er heldig - men er totalt uinteressert i gå gravid en gang til. Anonymkode: 1e21f...cea Men tenker du at menn burde skrive i profilen sin hvorvidt de vil ha (flere) barn eller ikke? Blir ikke det litt mye, litt tidlig, litt direkte? Anonymkode: d2f85...1bc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tenker du at menn burde skrive i profilen sin hvorvidt de vil ha (flere) barn eller ikke? Blir ikke det litt mye, litt tidlig, litt direkte? Anonymkode: d2f85...1bc Jeg setter pris på det, jeg fikk match med en som jeg sikker kunne ha likt veldig godt, frem til han da leste profilen min å så at jeg skrev at jeg ville ha barn, og han bare ... han ville kun ha en fremtid med nieser og nevøer og ikke egne. Hadde spart meg å fått en match og fått håpet mitt opp om han selv hadde hatt det tydelig i profilen (evt. bare faktisk lest min profil før han sveipet). Anonymkode: 61aab...5bd
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 Jeg tenker at du ikke bør fokusere på «å ikke avstøte 50%». Du trenger ikke at alle skal like profilen din, så lenge de du har noe til felles med liker den. Umulig å gjøre alle fornøyd. Anonymkode: 29451...e41
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at du ikke bør fokusere på «å ikke avstøte 50%». Du trenger ikke at alle skal like profilen din, så lenge de du har noe til felles med liker den. Umulig å gjøre alle fornøyd. Anonymkode: 29451...e41 Det er sikkert et godt råd for kvinner, menn må tenke veldig annerledes. Det er essensielt å nå ut til mange nok til å få noen likes Anonymkode: 85d7a...f66
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 Om du er dame: yrke, to bilder av ansiktet og et fullkroppsbilde. Tekst er bortkastet energi med mindre man er mann. Da bør man også holde det enkelt, men verken fremstå som en slabbedask eller en fuckboy. Anonymkode: f1e0e...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå