Gå til innhold

Stopper stor hjemmefest i Bærum med opp mot 150 deltakere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste at festene hadds foregått hos en 15 åring i flere dager som var alene hjemme. Lurer på hvor foreldrene er jeg. Ikke at det er forbudt å la en 15 åring være alene, men vedkommende har jo ikke lært så mye om ansvar tydeligvis. 

I tillegg kommer jo alle de som har deltatt på festen. 150 stk er jo langt over tillat grense på private sammenkomster.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, tussi84 skrev:

Leste at festene hadds foregått hos en 15 åring i flere dager som var alene hjemme. Lurer på hvor foreldrene er jeg. Ikke at det er forbudt å la en 15 åring være alene, men vedkommende har jo ikke lært så mye om ansvar tydeligvis. 

I tillegg kommer jo alle de som har deltatt på festen. 150 stk er jo langt over tillat grense på private sammenkomster.

Kanskje skilsmisse og den 15-åringen bodde hos denne uken var på besøk/bodde hos ny kjæreste. Kun spekulasjon. 

Anonymkode: 7c00d...169

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, tussi84 skrev:

Dette er et åpenbart grovt brudd på smittevernloven, og den/ de ansvarlige voksne som ikke var hjemme, må forhåpentligvis tilbringe det neste tiåret i fengsel.

Anonymkode: aba7f...5af

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

De var 15år. Så for unge til russ og student. 

– Han som sannsynligvis har hatt festen er 15 år, og deltagerne har vært mellom 15 og 25 år. En nabo forteller at de har forsøkt å roe de ned på onsdag, men at det ikke nyttet.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/opp-mot-150-personer-festet-hos-15-aaring-flere-dager-paa-rad.pi1fUclWz

Uansett en sak hvor barnevernet bør kobles inn.

Anonymkode: a2ade...a6c

• Liker 3
Skrevet

Var egentlig fristet til å fyre av en salve mot uvettige tenåringer, men så er det egentlig bare trist at store barn lever på denne måten. Barn skulle vært beskyttet mot en sånn livsstil.

Anonymkode: aeab8...60f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

– Han som sannsynligvis har hatt festen er 15 år, og deltagerne har vært mellom 15 og 25 år. En nabo forteller at de har forsøkt å roe de ned på onsdag, men at det ikke nyttet.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/opp-mot-150-personer-festet-hos-15-aaring-flere-dager-paa-rad.pi1fUclWz

Uansett en sak hvor barnevernet bør kobles inn.

Lokalavisen er bedre kilde

https://www.budstikka.no/ulykker-og-hendelser/stanset-hjemmealenefest-som-skal-ha-pagatt-i-flere-dager/601443!/

flesteparten var 15år. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

flesteparten var 15år. 

Han forteller at det er en 15-åring som har hatt fest, og at deltagerne i hovedsak er fra samme alder og opp til midten av 20-årene.

• Liker 1
Skrevet

Hadde dette vært min sønn så hadde det blitt ballade. Jeg hadde tatt fra han mobilen og låst den inne i flere uker, han hadde fått portforbud og hjemme arrest, og ikke lommepenger over hodet resten av året! 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/nyheter/stopper-stor-hjemmefest-i-baerum-1.15158061

image.png.f7c9fc1c62502cfd5d092b22b413390a.png

Dette er vel folk som både har ofret russetid og fadderuke. De kan vel ikke sette livene sine på vent lengre?

Liv på vent ?Jo så lenge det er forbudt så ja. Er det og ikke få feste nok og sette liv på vent ? Tenk på alle de i risiko gruppene som virkelig har satt liv på vente fordi de unge på død og liv må feste og bryte smittevernsregler .Altså det finnes BARN og unge som selv er i risiko for viruset pga hjertesykdom, kreft osv. I de alvorligste tilfellene må de fortsatt være hjemme og ha nettbasert undervisning! Det er og sette livet på vent! Det er foresten 1, 2 millioner nordmenn med øket risk for alvorlig sykdom ved covid 19. Ulovlig festing midt i en pandemi med oppadgående smitte skulle ført til bøter og straffer. De ødelegger for en haug med mennesker som virkelig må sette livet på vent. 

Anonymkode: 44133...da0

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han forteller at det er en 15-åring som har hatt fest, og at deltagerne i hovedsak er fra samme alder og opp til midten av 20-årene.

Jeg bor her. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bor her. 

Javel. Det var du som pekte på at lokalavisa var den beste kilden og attpåtil linket til en artikkel hvor det står at deltakerne er fra samme alder og opp til midten av 20-årene.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Tough cookie skrev:

Hadde dette vært min sønn så hadde det blitt ballade. Jeg hadde tatt fra han mobilen og låst den inne i flere uker, han hadde fått portforbud og hjemme arrest, og ikke lommepenger over hodet resten av året! 

Hadde det vært min sønn så hadde jeg skammet meg dypt fordi jeg har feilet som forelder. Denne 15åringen trenger åpenbart oppfølging av voksne mennesker i livet sitt, ikke å bli overlatt til seg selv over mange dager. 

Anonymkode: 8f06d...db0

• Liker 4
  • Opprett ny...