Søta Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Må bare få ut litt frustrasjon! Vi har snille foreldre - og de har sagt at de skal betale hele bryllupet! Det har gått fint helt til i dag - 23 dager før dagen... Holder på med bordplassering - og det er jammen ikke lett! Vil at alle sakl kose seg - og da blir det lettest å ha et bord med venner og et med familie. Men da blir det ikke annenhver gutt/jente... Så blir pappa sur - ja drittsur! Vi må da la slike ting gå først! Setter opp et forslga - han kjenner ikke til hvem av vennene våres som kjenner hverandre - og MANGE sitter ikke i nærheten av noen de kjenner engang - ja kosli det!! Måtte bare få ut litt frustrasjon - kom gjerne med noen tips om hvordan jeg kan løse denne lille "konflikten"...
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 22. juli 2005 #2 Skrevet 22. juli 2005 Kan du ikke blande litt, da? 50/50 venner og familie på hvert bord? Det må da være det enkleste..!?
Coria Skrevet 22. juli 2005 #3 Skrevet 22. juli 2005 Vanskelig det der når foreldre plutselig begynner å skulle bestemme. Og det er vanskelig når de faktisk er med og betaler. Men jeg synes jo at det må være viktigst at alle har det hyggelig til bords, og i min erfaring er det da mye viktigere at man sitter med de man helst vil enn at man sitter annenhvert kjønn. Vi hadde skilt venner og familie, og det fungerte kjempebra! Det synes jeg også er morsomst selv når jeg er i den typen selskap. Så jeg ville prøvd å overbevise foreldre om at det er riktig. Og forsøk å fortelle at det er viktig at dere får gjøre sånn dere vill på dere store dag. Så kan man kanskje heller gi etter på noe annet som ikke betyr så mye for en. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2005 #4 Skrevet 22. juli 2005 Du er nødt til å sørge for at alle sitter sammen med noen de kjenner ellers blir det ikke noe hygelig for dem!
Søta Skrevet 22. juli 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2005 Nå har jeg fått fullmakt til å sette opp bordplasseringen.. tror vi er kommet til noe alle kan være fornøyd med - alle får iallefall sitte sammen med noen de kjenner og kan prate med. Har blanda litt... skal ut til svigers nå - så får vi høre hva de mener.
Gjest Gjest_happy_* Skrevet 22. juli 2005 #6 Skrevet 22. juli 2005 Jeg er så glad vi valgte å betale alt selv. Vi bestemmer!!! Kan anbefales på det sterkeste.
Annie78 Skrevet 22. juli 2005 #7 Skrevet 22. juli 2005 Vi fikk betalingshjelp, men bestemte alt selv.
lol75 Skrevet 22. juli 2005 #8 Skrevet 22. juli 2005 Hallo??? Er det virkelig mulig spør jeg? Vi har da fått hjelp både av foreldrene mine og svigermor, men ingen av dem har lagt seg opp i noen ting som helst. Det er DERES dag, og dere burde gjøre det som dere vil!!
Ciliemor Skrevet 26. juli 2005 #9 Skrevet 26. juli 2005 Mamma og pappa har sagt at de vil betale bryllupet mitt når den tid kommer. Nå er den tid kommet. Men jeg har bestemt meg for å betale alt selv slik at jeg og samboeren slipper slike problemer! Vi har ikke sagt noe til hverken mine eller hans foreldre ennå for å slippe mas. Skal planlegge mest mulig før de får vite noe! Forresten er det lurt å si minst mulig om planlegginga til foreldre og andre som kan legge seg borti ting.. Det de ikke vet.. osv. Enkelte har jo en tendens til å klage på alt uannsett!
Søta Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2005 Dette ble blåst opp da.. Jeg er veldig glad for all hjelp og støtte vi får fra foreldre! Hadde aldri orka alt dette selv, og det er godt å ha noen som har gjort dette selv! Akkurat den kvelden irreterte det meg noe vanvittig.. Men han fikk nok et lys til å gå opp... så en middelvei blir det nok - vi blander - men sørger for at alle får sitte med kjentfolk! De er helt inneforstått med at det er vårt bryllup og vår dag! Så vi får gjøre som vi vil - med god hjelp og støtte fra foreldre! Det er våres dag! Selv om de betaler hele gilde - noe vi er evig takknemlige for!
Annie78 Skrevet 26. juli 2005 #11 Skrevet 26. juli 2005 (endret) Det har ikke slått dere at foreldre faktisk kan ha gode råd å komme med? Eller at,som dine foreldre, Cillemor, som vil være med å betale bryllupet ditt, kanskje ikke ønsker å bestemme alt for deg, men bare vil hjelpe? Kanskje du sårer dem når du holder dem helt utenfor? Kanskje du kunne fortelle hva dere har tenkt, og si ifra at dere vil betale selv og bestemme selv? Det må da gå an å la andre komme med meninger om noe, for så å likevel gjøre det man har bestemt seg for? Vi betalte 1/3 av vårt bryllup selv, og foreldrene våre 1/3 hver. Vi la frem hvordan vi hadde tenkt, og de var slett ikke enig i alt. Men vi hadde sagt klart fra hva vi ønsket, og vi bestemte alt selv. Noen av rådene vi fikk fra våre foreldre, fulgte vi,heldigvis. Bryllupet ble mye bedre enn jeg kunne forestilt meg, og jeg er glad vi hadde foreldrene våre med hele veien, om enn litt på sidelinja. Men, jeg kan skjønne at ikke alle har foreldre som er forståelsesfulle, og da skjønner jeg at dere vil holde ting for dere selv, og at det blir lettere å bestemme alt selv dersom dere betaler alt selv....men...det kan hende det ikke blir så ille å samarbeide med foreldrene deres som dere tror..... Endret 26. juli 2005 av Annie78
Annie78 Skrevet 26. juli 2005 #12 Skrevet 26. juli 2005 Dette ble blåst opp da.. Jeg er veldig glad for all hjelp og støtte vi får fra foreldre! Hadde aldri orka alt dette selv, og det er godt å ha noen som har gjort dette selv! Akkurat den kvelden irreterte det meg noe vanvittig.. Men han fikk nok et lys til å gå opp... så en middelvei blir det nok - vi blander - men sørger for at alle får sitte med kjentfolk! De er helt inneforstått med at det er vårt bryllup og vår dag! Så vi får gjøre som vi vil - med god hjelp og støtte fra foreldre! Det er våres dag! Selv om de betaler hele gilde - noe vi er evig takknemlige for! ← Så bra at dere finner ut av det, Søta. Vi hadde noen diskusjoner, vi og, men alt ordnet seg tilslutt. Lykke til på den store dagen. Det blir helt sikkert fantastisk!!!
Ciliemor Skrevet 26. juli 2005 #13 Skrevet 26. juli 2005 Jeg kjenner nok foreldrene mine best... De klarte å mase seg til en barndåp for lillemann med 85 inviterte gjester!!! Og vi skulle bare ha halvparten. Uannsett så har jeg snakket med de om det før at jeg vil betale bryllupet mitt selv slik at jeg og sambisen kan bestemme selv åssen vi vil ha d. Og siden vi tjener mye bedre enn dem skulle d jo egentli bare mangle... Både mine foreldre og svigerforeldre kommer sikkert med gode råd og kommer sikkert til å hjelpe oss med praktiske ting. Men jeg vil bestemme selv hvem jeg skal feire dagen sammen med, og da er det best jeg betaler det selv! Så slipper jeg alle gamle grandtanter og grandonkler som mamma vil ha invitert. Mener jo ikke å såre noen...
Annie78 Skrevet 27. juli 2005 #14 Skrevet 27. juli 2005 Jeg kjenner nok foreldrene mine best... De klarte å mase seg til en barndåp for lillemann med 85 inviterte gjester!!! Og vi skulle bare ha halvparten. Uannsett så har jeg snakket med de om det før at jeg vil betale bryllupet mitt selv slik at jeg og sambisen kan bestemme selv åssen vi vil ha d. Og siden vi tjener mye bedre enn dem skulle d jo egentli bare mangle... Både mine foreldre og svigerforeldre kommer sikkert med gode råd og kommer sikkert til å hjelpe oss med praktiske ting. Men jeg vil bestemme selv hvem jeg skal feire dagen sammen med, og da er det best jeg betaler det selv! Så slipper jeg alle gamle grandtanter og grandonkler som mamma vil ha invitert. Mener jo ikke å såre noen... ← 85 stykker i dåpen!!??! Ok, skjønner at du vil holde ting litt for deg selv ennå....Som du sier, du kjenner dine foreldre best. Lykke til!
vackraflickan Skrevet 27. juli 2005 #15 Skrevet 27. juli 2005 Jeg ville ikke vise noen bordplasseringen for å slippe å få noen innvendinger. Mamma så den såvidt og kunne ikke fortå hvorfor hun ikke skulle sitte ved siden av pappa. Det var da skikk og bruk at hun skulle et og ikke sitte ved siden av min svigerfar. Jeg mener det er dere som bestemmer hvor alle skal sitte. Det er faktisk deres bryllup. Jeg valgte at alle skulle sitte sammen noen de liker. Det var viktigere for meg at folk hadde det koselig enn at vi gjestene må på død og liv sitte gutt/jente og at ingen gifte sitter sammen etc. Jeg ville ikke likt å vært i bryllup hvor jeg ikke kjente noen og min forlovede satt langt unna selv om jeg ikke har noe problemer å prate med nye mennesker. Vi har valgt å la kjærester/ektefeller sidde ovenfor hverande. Vi har også grupert de som er omtrent på samme alder. Vi har blandet familiene, men passet på at alle har noen de kjenner godt utenom partner i nærheten. Selv om foreldrene dine er kjempesnille og hjelper til med det økonomiske syns jeg ikke det betyr at de skal ta avgjørelsene (som om det sikkert er ment godt) Tenk det at du gir et gavekort på reise til bryllupsdagen til foreldrene dine. De vil gjerne til Paris. Men så sier du at siden du betaler så må de reise til Berlin, noe de ikke har lyst til. Blir jo nesten det samme. Jeg skjønner godt du blir frustrert over sånne 'små bagateller'. Blir nemlig det samme selv.
Gjest gjesta Skrevet 27. juli 2005 #16 Skrevet 27. juli 2005 (endret) Betale selv? Joda, for de som har råd... Endret 27. juli 2005 av dark angel
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #17 Skrevet 29. juli 2005 Har hyggelig foreldre på begge sider. Tonen mellom alle var veldig bra, helt til vi kom til bordsettinga. Der ble det problemer, og jeg og min kommende havnet i midten. Det var et par veldig vanskelige dager!!! Syntes det ødela mye av gleden. Resultatet er ok, bortsett fra ei venninne som kommer sammen med folk hu ikke kjenner. Men nå gir jeg opp, og lar det stå til! Orker ikke å snakke om den engang... Skjønner alle godt! Foreldrene våre betaler, og de vil egentlig bare oss vel, men hadde jeg gjort dette en gang til, så hadde jeg gjort dette kun med min utkårede!!!
Ciliemor Skrevet 29. juli 2005 #18 Skrevet 29. juli 2005 Har fortalt at vi skal gifte oss til samboerns foreldre.. så da må vi nok si det til mine foreldre ganske fort! Ellers kan mamma bli litt snurt. Hans foreldre tok det nesten som en selvfølge at de skulle betale noe av kalaset virket det som. For det første de sa var at vi måtte begrense oss med antall gjester, for ellers ble det så dyrt, og de skulle jo selvfølgelig hjelpe til...men.... Orket ikke å si noe om at dette var opp til oss.. siden vi skal betale det selv! Ble bare innmari skuffet over at de ikke gratulerte oss, og var glade på vårres vegne. Snakket bare om hvor dyrt det var å gifte seg!!! Hvis mamma og pappa sier det samme blir jeg kjempeskuffa!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #19 Skrevet 29. juli 2005 Betale selv? Joda, for de som har råd... ← Alle har råd til å gifte seg.. Det er helt gratis.. Alt som koster penger er frivillig.. Husk: den som betaler bestemmer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå