Gå til innhold

Er sexismen utdødd i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et meget godt innlegg i Adresseavisen (Trondheim) i dag stilles det det spørsmålet, er sexismen utdødd i Norge?

Hun tar opp en hel del gode poeng som ikke kan motsies, som at kvinner bare tjener 86% av det menn tjener i Norge.

Seksuelle overgrep mot kvinner utføres utelukkende av menn (kilde i innlegget).

Det er mye diskriminering i dag, skriver hun, noe hun er møkklei av.

Flere som er enige med henne? Hun skriver bare fakta.

https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2020/09/11/Er-sexismen-utdødd-i-Norge-22629341.ece

Anonymkode: 493d9...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sexisme er jo ikke utdødd i Norge. Den lever i beste velgående.

Anonymkode: d2333...34b

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke vanlig, nei. Det med lønn vet alle årsaken til. Det skyldes at kvinner i større grad jobber i det offentlige. I tillegg jobber flere kvinner deltid. Kvinner tjener normalt sett like mye som menn såfremt det er snakk om samme type stilling. Jeg har til og med opplevd at kvinner har tjent mer enn meg for akkurat samme jobb, men det hadde i og for seg ingenting med kjønn å gjøre.

Det med seksuelle overgrep er greit nok, det er eksempelvis langt flere psykopater blant menn. Det slår uheldig ut når menn også er fysisk overlegne. Seksuelle overgrep vil aldri forsvinne, uavhengig av hvordan samfunnet er.

Anonymkode: 834e7...b75

• Liker 1
Skrevet

Jeg glemte å nevne at det selvsagt kan gå begge veier. Gutteklubben grei finnes enkelte steder, og det gjør også den kvinnelige motsatsen hvis navn jeg ikke kan. Jeg har opplevd å ikke bli fast ansatt etter en prøveperiode til tross for at jeg kunne vise til bedre resultater enn kvinnelige konkurrenter. Noen måneder seinere fikk jeg høre at det ikke gikk så bra med avdelinga, men da koste jeg meg i en jobb som til og med hadde langt bedre lønn.

Anonymkode: 834e7...b75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...