Gå til innhold

Fjerne livmor ved keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for noen år siden barn og hadde store blødninger etter fødsel fordi livmoren ikke trakk seg sammen, selv ikke da jeg fikk medisiner for at den skulle trekke seg sammen. Jeg har egentlig slått fra meg tanken på et barn til fordi fødselen var traumatisk. Men lysten på en til kommer snikende. Vil det være mulig å få keisersnitt og samtidig fjerne livmoren for å slippe problematikken med blødning?

Anonymkode: 71a01...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk for noen år siden barn og hadde store blødninger etter fødsel fordi livmoren ikke trakk seg sammen, selv ikke da jeg fikk medisiner for at den skulle trekke seg sammen. Jeg har egentlig slått fra meg tanken på et barn til fordi fødselen var traumatisk. Men lysten på en til kommer snikende. Vil det være mulig å få keisersnitt og samtidig fjerne livmoren for å slippe problematikken med blødning?

Anonymkode: 71a01...ce6

Veldig godt spørsmål, og sikkert noe legen/jordmor/gynekolog kan svare på.

Anonymkode: e22bf...b37

Skrevet

Jeg tror nok det er mulig. Ville bestilt time hos gynekolog og diskutert dette.

Da jeg for 2 år siden tok planlagt keisersnitt vurderte de å samtidig fjerne en stor muskelknute jeg har utenfor livmoren. 

Jeg har alltid blødd veldig mye under mensen, og etter en abort jeg hadde holdt jeg regelrett på å blø ihjel. Har fått vite at årsaken til blødningene er fordi livmoren min ikke kan trekke seg skikkelig sammen pga muskelknuten.

Under keisersnittet vurderte de som sagt å fjerne den, men fant ut at festet var for tykt til at de våget å gjøre det. 

Har du fått noe medisinsk forklaring på hvorfor du blør så mye?

Anonymkode: 4b3f4...7d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...