AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Har siste uken hatt ulmende verk i korsryggen, helt nederst.. ikke hele tiden, mest etter husarbeid ol, noen ganger når jeg våkner på morgenen. Skikkelig redd for å få bekkenløsning og at dette er betingelsen. Er 15 uker på vei. Hvordan var det for dere som har bekkenløsning? Anonymkode: 9fd04...ede
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Startet rundt uke 14 til meg. Med murring i korsryggen ved husarbeid og hvis jeg satt dårlig på jobb osv. Etter hvert begynte den å låse seg, men det var ingenting som når jeg begynte p få vondt i symfysen. Da var det som det gikk lyn fra skrittet og ned beina for hvert et skritt. En blanding av lyn og... vel som om noen prøvde å brekke meg åpen. Anbefaler bbhugme til natt, og gå til fysioterapeut for å få øvelser så tidlig som mulig, så bil dette gå fint 😊 men partneren din må nok ta støvsugingen og vaskingen av gulv fremover. Anonymkode: b55c8...4a8
Gåsemor Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Jeg fikk akkurat det samme i uke 15, er nå i uke 17, og har bestilt time til fysioterapeut. De sier det er lurt å komme tidlig til fysio slik at man kan forebygg forverring. Jeg har vondt når jeg sitter lenge/etter f.eks. husarbeid, og ofte om kveldene.
Gåsemor Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startet rundt uke 14 til meg. Med murring i korsryggen ved husarbeid og hvis jeg satt dårlig på jobb osv. Etter hvert begynte den å låse seg, men det var ingenting som når jeg begynte p få vondt i symfysen. Da var det som det gikk lyn fra skrittet og ned beina for hvert et skritt. En blanding av lyn og... vel som om noen prøvde å brekke meg åpen. Anbefaler bbhugme til natt, og gå til fysioterapeut for å få øvelser så tidlig som mulig, så bil dette gå fint 😊 men partneren din må nok ta støvsugingen og vaskingen av gulv fremover. Anonymkode: b55c8...4a8 Fikk du noen tips til øvelser/type bevegelser som er bra eller lite belastende for bekken?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Fikk noen strekkeøvelser som jeg gjorde hver dag tilpasset meg og hvor bekkenløsningen min var verst. Det hjalp også veldig å bli "knadd opp" av fysioterapeuten annenhver uke, men det måtte jeg stoppe med pga lockdown. Fikk også beskjed om å ikke stå og støtte meg på et bein, men ha vekten jevnt fordelt på begge beina når jeg sto i ro. Bevegelser der man flytter vekten ujevnt over bekkenet var totalt fyfy. Som vasking av gulv, støvsuging, gå med tung handlevogn osv. Anonymkode: b55c8...4a8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 27 minutter siden, Gåsemor skrev: Jeg fikk akkurat det samme i uke 15, er nå i uke 17, og har bestilt time til fysioterapeut. De sier det er lurt å komme tidlig til fysio slik at man kan forebygg forverring. Jeg har vondt når jeg sitter lenge/etter f.eks. husarbeid, og ofte om kveldene. Får man henvisning til fysio av legen, eller må vi dekke det selv økonomisk evnt? Anonymkode: 9fd04...ede
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man henvisning til fysio av legen, eller må vi dekke det selv økonomisk evnt? Anonymkode: 9fd04...ede Du kan ta kontakt direkte ned fysio. Må fremdeles betale egenandel, men du slipper henvisning fra legen Anonymkode: b55c8...4a8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta kontakt direkte ned fysio. Må fremdeles betale egenandel, men du slipper henvisning fra legen Anonymkode: b55c8...4a8 Okey hva koster det? Anonymkode: 9fd04...ede
Gåsemor Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man henvisning til fysio av legen, eller må vi dekke det selv økonomisk evnt? Anonymkode: 9fd04...ede Man trenger ikke henvisning fra legen, men lurte å søke opp eller spørre når man ringer om de har driftstilskudd, da betaler man kun egenandel og får etterhvert frikort. Anbefaler også å finne en som har spesialisert seg på kvinnehelse og har erfaring med bekkenløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå