Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste uken hatt ulmende verk i korsryggen, helt nederst.. ikke hele tiden, mest etter husarbeid ol, noen ganger når jeg våkner på morgenen. Skikkelig redd for å få bekkenløsning og at dette er betingelsen. Er 15 uker på vei. Hvordan var det for dere som har bekkenløsning?

Anonymkode: 9fd04...ede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet rundt uke 14 til meg. Med murring i korsryggen ved husarbeid og hvis jeg satt dårlig på jobb osv. Etter hvert begynte den å låse seg, men det var ingenting som når jeg begynte p få vondt i symfysen. Da var det som det gikk lyn fra skrittet og ned beina for hvert et skritt. En blanding av lyn og... vel som om noen prøvde å brekke meg åpen. 

Anbefaler bbhugme til natt, og gå til fysioterapeut for å få øvelser så tidlig som mulig, så bil dette gå fint 😊 men partneren din må nok ta støvsugingen og vaskingen av gulv fremover.

Anonymkode: b55c8...4a8

Skrevet

Jeg fikk akkurat det samme i uke 15, er nå i uke 17, og har bestilt time til fysioterapeut. De sier det er lurt å komme tidlig til fysio slik at man kan forebygg forverring. Jeg har vondt når jeg sitter lenge/etter f.eks. husarbeid, og ofte om kveldene. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Startet rundt uke 14 til meg. Med murring i korsryggen ved husarbeid og hvis jeg satt dårlig på jobb osv. Etter hvert begynte den å låse seg, men det var ingenting som når jeg begynte p få vondt i symfysen. Da var det som det gikk lyn fra skrittet og ned beina for hvert et skritt. En blanding av lyn og... vel som om noen prøvde å brekke meg åpen. 

Anbefaler bbhugme til natt, og gå til fysioterapeut for å få øvelser så tidlig som mulig, så bil dette gå fint 😊 men partneren din må nok ta støvsugingen og vaskingen av gulv fremover.

Fikk du noen tips til øvelser/type bevegelser som er bra eller lite belastende for bekken? 

Skrevet

Fikk noen strekkeøvelser som jeg gjorde hver dag tilpasset meg og hvor bekkenløsningen min var verst. Det hjalp også veldig å bli "knadd opp" av fysioterapeuten annenhver uke, men det måtte jeg stoppe med pga lockdown. Fikk også beskjed om å ikke stå og støtte meg på et bein, men ha vekten jevnt fordelt på begge beina når jeg sto i ro. Bevegelser der man flytter vekten ujevnt over bekkenet var totalt fyfy. Som vasking av gulv, støvsuging, gå med tung handlevogn osv. 

Skrevet
27 minutter siden, Gåsemor skrev:

Jeg fikk akkurat det samme i uke 15, er nå i uke 17, og har bestilt time til fysioterapeut. De sier det er lurt å komme tidlig til fysio slik at man kan forebygg forverring. Jeg har vondt når jeg sitter lenge/etter f.eks. husarbeid, og ofte om kveldene. 

Får man henvisning til fysio av legen, eller må vi dekke det selv økonomisk evnt? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man henvisning til fysio av legen, eller må vi dekke det selv økonomisk evnt? 

Du kan ta kontakt direkte ned fysio. Må fremdeles betale egenandel, men du slipper henvisning fra legen 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta kontakt direkte ned fysio. Må fremdeles betale egenandel, men du slipper henvisning fra legen 

Okey :) hva koster det? 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke henvisning fra legen, men lurte å søke opp eller spørre når man ringer om de har driftstilskudd, da betaler man kun egenandel og får etterhvert frikort. Anbefaler også å finne en som har spesialisert seg på kvinnehelse og har erfaring med bekkenløsning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...