Gå til innhold

Laptop som skrur seg av

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har en laptop som er ca 3år gammel som skrur seg av hvis den kjører programmer som krever litt mer enn bare word/explorer osv osv..

Vanligvis har jeg 3-6 internett sider oppe samtidig, og messenger. Hvis jeg i tillegg starter Lime Wire går vifta voldsomt konstant en liten stund før den skrur seg av. Hva kan være problemet? Den blir alltid fryktelig varm under på høyre side uansett hvor mange programmer som kjører.

Finnes det noe håp for maskinen eller må jeg bare samle sammen sparepengene og kjøpe meg en ny?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

Den er nok gått for varm. Med min hjelper noe så banalt som å støvsuge viftene utvendig i jevne mellomrom. Men skru av maskinen og bruk plastikkmunnstykke, hvis du vil prøve det.

EDIT: Selvfølgelig var det støv i viftene som var problemet hos meg ;).

Endret av Rattleshake
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Rattleshake har nok rett mhp at laptopen går varm. En annen løsning - litt lik Rattleshake's forslag er å kjøpe en sprayboks med LUFT for å blåse laptopen ren. Har gjort det med hell flere ganger. Slik spraybokser kjøpes bl a på Biltema og Clas Ohlson og koster nesten ikke noe. Husk at det kun må være luft og ikke noe propan eller annet eksplosivt. Da kan du virkelig få luftet laptopen din hvis du forsøker noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...