AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Til dere som har opplevd en eller begge deler, hvordan opplevdes det? Smerter, mye blod, varighet? Er 6+3 uker på vei, hadde menslignende smerter og noe blødning kvelden før i går, samme menssmerter i går og har hatt konstante blødninger siden i går morgest. Vært å tatt første hCG blodprøve, men må vente til over helgen for å ta neste, og ultralyd får jeg ikke før om halvannen uke. Er allerede ganske nedslått og forberedt på at det er spontanabort, men lurte likevel på om noen av dere opplevde blødning (som en middels tung menstrasjon) uten å miste? Eller er disse milde smertene og blødninger tegn på at det har gått galt? Anonymkode: b8991...d23
Gjest Mumlehumle Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Er vanskelig situasjon du er i. Mange opplever blødning uten at det er noe galt. Regelen er at må du skifte bind ofte som hver time elle hver annen time er sannsynligheten stor for spontanabort.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Hva vil konstante blødninger si da? Spotting eller som en mens? Klumper? Anonymkode: c9f67...7bd
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Jeg hadde en spontanabort en gang i fjor og da hadde jeg milde smerter og blødninger men smertene tok seg opp og blødningene ble større:/ Håper det kun er en liten blødning og milde smerter at du ikke mister ❤️❤️❤️ Anonymkode: fc77b...8f7
tussi84 Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Mine spotan aborter har vært rikelig med blod og masse smerter. Så mye blod at to nattbind samtidig på meg var fylt på 30 min eller mindre, og jeg blødde også utenfor. Enn kunne kjenne det rant blod på en måte..
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Jeg har hatt 3 spontanaborter, ikke blødd store mengder (men såpass at jeg tenkte at det var slutten på svangerskapet) men veldig lite smerter, litt murringer bare. Så det er veldig individuelt. Samtidig så er det mange som blør i svangerskap uten at det er noe galt! Anonymkode: b8dea...69c 2
IkkeStudentLenger Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Jeg blødde som en litt kraftig mensen og hadde mensensmerter under min SA.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva vil konstante blødninger si da? Spotting eller som en mens? Klumper? Anonymkode: c9f67...7bd Som i en middels mens, ikke så kraftig at det fyller et bind. Kunne sikkert fint brukt samme bind hele dagen uten at det gikk gjennom (selv om det byttes oftere enn det). Men det blør mer når jeg er på toalettet, og det har kommet noen klumper (beklager ekkel info) og lange, blodige/slimete remser om det gir mening. -TS Anonymkode: b8991...d23
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 46 minutter siden, IkkeStudentLenger skrev: Jeg blødde som en litt kraftig mensen og hadde mensensmerter under min SA. Hvor langt på vei var du, og hvor lenge varte det, om jeg får spørre? -TS Anonymkode: b8991...d23
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #10 Skrevet 11. september 2020 Gå og ta en ultralyd privat. Ikke noe poeng å måle hcg nå. Anonymkode: 93f62...3f2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå og ta en ultralyd privat. Ikke noe poeng å måle hcg nå. Anonymkode: 93f62...3f2 Hvorfor er det ikke noe poeng å måle hCG nå? Legen mener jo det er et poeng? -TS Anonymkode: b8991...d23
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #12 Skrevet 11. september 2020 Har blødd såpass i svangerskap som har gått bra, men også da jeg mistet. Ta en privat ul, så slipper du å lure! Hcg måling kan gjøre deg enda mer stresset... Ikke noe særlig vondt da jrg mistet i uke 6, egentlig mindre vondt og mindre blod enn ved mens. Har mistet to ganger til, i uke 10 og 11, det var VONDT! Anonymkode: 85d8c...ad2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #13 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke noe poeng å måle hCG nå? Legen mener jo det er et poeng? -TS Anonymkode: b8991...d23 Det kan jo ikke gi deg noe svar så langt uti svangerskapet. Helt umulig å si om det lever eller er dødt. Fastleger måler ofte hcg for å roe ned pasienter. Anonymkode: 93f62...3f2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #14 Skrevet 11. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som i en middels mens, ikke så kraftig at det fyller et bind. Kunne sikkert fint brukt samme bind hele dagen uten at det gikk gjennom (selv om det byttes oftere enn det). Men det blør mer når jeg er på toalettet, og det har kommet noen klumper (beklager ekkel info) og lange, blodige/slimete remser om det gir mening. -TS Anonymkode: b8991...d23 Høres veldig ut som en spontanabort dessverre. Hadde ikke hatt for store forhåpninger om at dette går bra😏 Anonymkode: c9f67...7bd
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #15 Skrevet 11. september 2020 Hcg etter uke 6 er tull, da er det ultralyd som gjelder. Anonymkode: 74476...3be
IkkeStudentLenger Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvor langt på vei var du, og hvor lenge varte det, om jeg får spørre? -TS Anonymkode: b8991...d23 Var 11 uker på vei. Startet med 5 dager med brun utflod, deretter to dager med rødt blod, og mensensmerter kveld og natt mellom de to dagene med ordentlig blødning. Hadde litt rødt blod i etterkant i opptil en uke tror jeg, men det var ikke mye. Fikk legetime og deretter billig ultralyd dagen etter at den heavy blødningen startet. Fikk bekreftet at det ikke lenger var et foster, og at jeg heldigvis ikke trengte utskrapning.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig ut som en spontanabort dessverre. Hadde ikke hatt for store forhåpninger om at dette går bra😏 Anonymkode: c9f67...7bd Er nok redd for det. Men var på UL i dag, hvor hun gjorde noen utregninger, spurte om hva graviditetstestene sa da jeg tok de (tok digitale), og sa det kunne hende jeg faktisk er halvannen uke mindre gravid, altså i uke 4/5, og dermed ikke kan se noe på UL enda. Om det er SA regnet hun med det kom en god del mer blødning enn jeg har hatt, og den har avtatt nå, så her må jeg bare vente og se. Får en ny, gratis UL om halvannen uke for å få svar. 👍🏻 Ble med andre ord ikke noe klokere av UL 🙈 -TS Anonymkode: b8991...d23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå