Gå til innhold

Er det vanlig blant dine venner å ha vaskehjelp? Hvor gammel er du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer.

Anonymkode: f3cc4...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

41 år og alle vennene med hus har vaskehjelp ukentlig. 

Anonymkode: 169ea...bef

• Liker 2
Skrevet

45 år, de aller fleste har det.

Anonymkode: e0266...471

• Liker 1
Skrevet

Har ukentlig vaskehjelp. 40 år, men har hatt vaskehjelp i ca 10 år.

Anonymkode: 31516...95e

• Liker 1
Skrevet

31 år. Vi har det ikke, kjenner ingen som har det. Ønsker det heller ikke på tross av stort hus med tre etasjer. Tanken på at noen andre skal gå rundt og vaske hjemme hos meg får jeg fnatt av! Hadde fort vasket på nytt selv :P 

• Liker 5
Skrevet

35 år. Kanskje 20-30% av de jeg kjenner har. Men vet jo ikke om alle da, men noen vet jeg at ikke har, noen vet jeg at har og noen vet jeg ikke om har eller ei. 

Anonymkode: 21804...cbe

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

35 år. Kanskje 20-30% av de jeg kjenner har. Men vet jo ikke om alle da, men noen vet jeg at ikke har, noen vet jeg at har og noen vet jeg ikke om har eller ei. 

Kan legge til at vi har selv. Annenhver uke. Bor i 100kvm leilighet men er lite glad i å vaske selv så det er grunnen hos oss.

Skrevet

32 år. Vil si ca 50% har i vår vennekrets.

Anonymkode: 3e3bb...31c

Skrevet

30. Nei, jeg er ikke lat.

Anonymkode: 14c0b...eee

• Liker 3
Skrevet

38 år. Kjenner ingen som har vaskehjelp.

Anonymkode: 95de8...d0a

• Liker 1
Skrevet

37, nei er ikke lat

Anonymkode: 718c2...102

• Liker 1
Skrevet

34 år. Nesten alle har det, inkludert meg selv. Noen har til og med hjelp som bor hjemme hos dem.

Bor dog i utlandet. Mer vanlig her med hjelp.

Anonymkode: e3125...650

• Liker 2
Skrevet

Kjenner ingen som har vaskehjelp. Er 43.

Anonymkode: 328d6...aa7

Skrevet

Nei, jeg kjenner ingen som har vaskehjelp. Det gjelder kun eldre i min bekjentskapskrets.

Anonymkode: 16fdf...d76

Skrevet

47 år, omtrent halvparten har, og det har de hatt siden barna var små. Noen skaffet seg vaskehjelp mens de var tidlig i 20-årene også, omtrent ti år før barna kom. 

Anonymkode: e1cfd...2d4

Skrevet

Ingen i min omgangskrets har vaskehjelp. 

En av verdiene ungene skal lære seg er at man ikke kan kjøpe seg utav livets kjipe oppgaver. 

35 år forresten. 

Anonymkode: 251f8...7bc

• Liker 2
Skrevet

Til dere som kommenter på at «jeg er ikke lat», og at «ungene skal lære seg at man ikke skal kjøpe seg ut av livets kjipe oppgaver» - tenker dere ikke over at de som ansetter vaskehjelp hjelper til med å gi jobb til folk i en hverdag hvor mange faktisk går ledig/er på dagpenger? At de hjelper med å få økonomien til å gå rundt? Dette gitt at vaskehjelpen betales hvitt, selvsagt.

Og tenker dere over at mange småbarnsforeldre som jobber 100% kanskje vil prioritere opp en sunn middag (ikke grændis for 5. dag på rad, liksom...), lek og kos med barna? Eller kjærestetid? Eller trening? All forskning viser at foreldre som er lykkelige i seg selv gir gladere og tryggere barn. Har man økonomi til å ha vaskehjelp, så ser jeg ingenting dumt med å sette bort den oppgaven for å kunne prioritere opp andre ting som gjør en selv og barna lykkeligere i en hverdag som bare blir mer og mer travel 🙂  

Anonymkode: 2f6b6...819

• Liker 23
Skrevet

Mitt beste argument for å betale for hushjelp er at man på en måte kjøper seg mer fritid.

Tid er den viktigste kommoditeten vi har her i livet, og jeg vil ikke bruke den på noe så lite givende som husarbeid.

Anonymkode: e3125...650

• Liker 6
Skrevet

39 år og har ikke vaskehjelp. Ingen i min omgangskrets har det. Det er derimot mange som har robotstøvsuger da :)

Anonymkode: 51cf9...31e

• Liker 2
Skrevet

De fleste i min omgangskrets har det, vi også. Er 37 år. Det har ingenting med latskap å gjøre. Vi har fulltidsjobb begge to, ofte med lengre dager enn gjennomsnittet. Er ikke dermed sagt at vi ikke gjør noe hjemme selv om vi har det. Betaler vaskehjelpen hvitt, og har hatt samme i flere år.

Anonymkode: 4d584...307

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...