AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Er gravid i uke 29, og har svangerskapsforgiftning, siste uken har tilstanden forverret seg. Men det er ikke så ille enda at det vurderes at babyen skal fødes nå. Jeg er veldig engstelig for keisersnitt, jeg har skjønt det slik at dersom jeg blir veldig syk før uke 34 er keisersnitt eneste alternativ (De igangsetter ikke før uke 34). Men jeg spør uansett, noen som har blitt igangsatt før uke 34? Jeg er veldig redd for keisersnitt, og det er flere ting som bekymrer meg. Selve epiduralen i korsryggen, såret i etterkant og infeksjonsfarer. Hvordan var det å ta keisersnitt, og hvordan var det ukene etter operasjonen? Anonymkode: ed2c8...ffe
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er gravid i uke 29, og har svangerskapsforgiftning, siste uken har tilstanden forverret seg. Men det er ikke så ille enda at det vurderes at babyen skal fødes nå. Jeg er veldig engstelig for keisersnitt, jeg har skjønt det slik at dersom jeg blir veldig syk før uke 34 er keisersnitt eneste alternativ (De igangsetter ikke før uke 34). Men jeg spør uansett, noen som har blitt igangsatt før uke 34? Jeg er veldig redd for keisersnitt, og det er flere ting som bekymrer meg. Selve epiduralen i korsryggen, såret i etterkant og infeksjonsfarer. Hvordan var det å ta keisersnitt, og hvordan var det ukene etter operasjonen? Anonymkode: ed2c8...ffe Du får nok spinal og ikke epidural ved planlagt ks. Nålen er mye tynnere og det er kun en dose som settes. Det legges ikke inn et kateter sånn som ved epidural. Ukene etterpå er veldig forskjellige. Jeg var veldig sprek. Andre syns det er helt pyton. Det spørs litt hvordan du takler ubehag/smerter. Noen får infeksjoner/skader, for andre går det helt glatt. Lykke til uansett👍🏻 Anonymkode: 91c54...7a4 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Jeg lå an til å ha en vaginal fødsel, fikk epidural. Etterhvert var det null fremgang og det endte med akutt keisersnitt. Hadde epiduralen fortsatt, kateter og hele greien. Jeg følte meg i grunn ganske bra etterpå, reiste meg opp etter noen timer, og dro hjem fra barsel etter to dager. Var rimelig mobil hele tiden, og endte opp med å overanstrenge meg fordi jeg følte meg så bra. Anbefales ikke. Hadde ingen infeksjon, såret har grodd helt fint.. Anonymkode: 8fb28...6c1 1
MammaMums Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Jeg har hatt begge type fødsler på mine tre, to vaginale og et keisersnitt. Keisersnittet gikk heeeeelt fint ❤️ Både bedøvelsen og selve opplevelsen ❤️ Og ingen problemer i det hele tatt etterpå❤️❤️❤️❤️❤️ Pust ut, dette kommer til å gå fint❤️ Lykke til med baby❤️❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Jeg måtte også ha keisersnitt pga. null fremgang i fødsel. Gikk helt fint, både underveis og etterpå. Tror jeg tok paracet én gang etterpå, ellers var det overraskende lite vondt (så lenge jeg ikke anstrengte meg for mye). Anonymkode: dc40c...45e 1
moon_angel Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Første gang jeg fødte, endte det med katastrofe snitt. (Dvs. jeg ble lagt i full narkose, de hadde ikke en gang tid til å vaske magen min før jeg ble kutta så ganske dramatisk) Jeg var i ganske dårlig form etterpå, og babyen hadde det heller ikke så bra etter en lang fødsel og lite fostervann. Så vi var på sykehuset en ukes tid. Andre gangen ønsket jeg selv keisersnitt siden jeg ikke ville risikere samme opplevelse som første gang. Det gikk som en drøm og keisersnittet ble en flott opplevelse. Jeg var klar for å reise hjem allerede dagen etter, men måtte vente til alle tester og sånn var dratt. Var i god form allere etter en dag. Skulle jeg hatt flere barn ville jeg ønsket keisersnitt igjen! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Jeg fikk først epidural, den kjente jeg ikke i det hele tatt for de satt den midt i en rie. Det endte uansett med et hastekeisernitt, full narkose på meg. Babyen fikk også et kutt på ryggen fra snittet, og dermed også sitt første arr. Men ingen problemer med det. Var inne på sykehuet noen dager ekstra, fikk sprøyte hver dag og mye god oppfølging. Kunne til enhver tid løfte maks vekten av babyen. Ingen problemer med sår eller infeksjon etter snittet. Anonymkode: cffa4...a88 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Keisersnitt (akutt, men ikke katastrofe) pga svangerskapsforgiftning. Fin opplevelse. Spinalbedøvelsen var jo ikke god men ok, overkommelige smerter etterpå. Ingen infeksjon. Anonymkode: d185b...89e 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Tok planlagt ks med spinalbedøvelse. Veldig fin opplevelse. Litt vondt etterpå men helt overkommelig. Og jeg var på bena dagen etter. Jeg gruet meg veldig før operasjonen, men leger og jordmødre beroliget meg med at dette var et rutineinngrep som vanligvis går helt fint. Babyen hadde full pott på apgar score etterpå, så hun klarte seg også fint. Er gravid igjen nå. Ved samme bilde i dette svangerskapet håper jeg det blir planlagt keisersnitt igjen 😊 Anonymkode: 72bb0...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #10 Skrevet 11. september 2020 Jeg hadde svangerskapsforgiftning omtrent som deg. Min sønn ble tatt ved KS i uke 32. Det gikk greit, men jeg var veldig redusert i etterkant. Det var sannsynligvis pga tilstanden før fødsel, men jeg fikk også en liten infeksjon i såret. Hadde KS også med nummer 2, men da var jeg frisk og raskt på beina. Fikk ikke til amming første gang grunnet hele situasjonen, men nr 2 ammet jeg i over 1 år. Det kommer nok til å gå fint. Det går veldig fort og du kjenner ingen smerte underveis. Ser noen skriver at man ikke får kateter, men det fikk jeg. Eldstemann er nå 15 år. Han var veldig liten da han ble født, under 1500g, men det har gått veldig bra med han. Anonymkode: c6dc8...cec 1
Milli94 Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 Jeg fikk planlagt KS pga tvillinger som lå i tverr. Jeg fikk bedøvelse før jeg fikk spinalbedøvelse og begynte å le fordi det ikke gjorde vondt. Hadde da gruet meg og hatt angst i 4 uker. For min del så grodde alt fort. Jeg var oppe og gikk samme dag på kvelden og trengte ikke smertestillende på dag 5. Alt i alt veldig positiv til hvor fort jeg kom meg i gang igjen😊 Hadde det for 8 mnd siden og allerede er arret veldig pent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå