Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg snakker mye med på tlf og møter en del. Vi møtes alltid i byen eller rundt der hun bor. Jeg bor en time utenfor byen og er avhengig av buss.

Problemet er at jeg spurte om hun ville komme på besøk til meg en dag. Først var hun unnvikende på spm men når jeg spurte direkte vil du ikke komme, så sa hun nei. Jeg spurte så klart hvorfor, hvorpå hun svarer meg at det er for langt. Jeg spurte henne da om det er noe kortere for meg og besøke henne, og det var jo ikke det, men jeg reiste jo så ofte likevel.

Jeg kjenner meg skikkelig barnslig som sier dette, men etter dette fikk jeg ikke lyst til å besøke henne igjen eller møtes noe særlig.

Hva tenker dere, er det bare jeg som syns dette er dårlig gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, miztyia skrev:

Hva tenker dere, er det bare jeg som syns dette er dårlig gjort?

Sa hun bare nei først da du spurte om hun ville, eller kom hun med en forklaring?

Kanskje hun egentlig ikke vil ha så mye kontakt eller besøk i det hele tatt? Sånn tror jeg at jeg hadde tolket det. Og så hadde jeg tenkt at jeg skal la være å besøke henne også. I hvert fall hvis hun ikke ber meg og setter pris på det.

For jeg er enig med deg ellers. Hvis dere er gjensidig gode venninner, så må det forventes at hun også kommer på besøk til deg.

Hadde jeg likte henne godt, tror jeg at jeg hadde spurt om hun kanskje ikke ville at jeg skulle besøke henne? Høre hva hun sa til det.

Skrevet
12 minutter siden, exictence skrev:

Sa hun bare nei først da du spurte om hun ville, eller kom hun med en forklaring?

Kanskje hun egentlig ikke vil ha så mye kontakt eller besøk i det hele tatt? Sånn tror jeg at jeg hadde tolket det. Og så hadde jeg tenkt at jeg skal la være å besøke henne også. I hvert fall hvis hun ikke ber meg og setter pris på det.

For jeg er enig med deg ellers. Hvis dere er gjensidig gode venninner, så må det forventes at hun også kommer på besøk til deg.

Hadde jeg likte henne godt, tror jeg at jeg hadde spurt om hun kanskje ikke ville at jeg skulle besøke henne? Høre hva hun sa til det.

Ja hun prøvde å unngå å svare på spm med å si vi kan møtes ja, men jeg gjennomskuet henne og spurte direkte og da sa hun nei og skyldte på at det er for langt.

Hun tar initiativ til å møtes selv også, det går begge veier, så vil tro hun har lyst til det. Jeg blir ofte invitert til henne, men hun vil da tydeligvis aldri komme til meg.

Jeg tror jeg skal begynne å si nei til å komme til henne fordi det er viktig for meg at man gir og tar i et vennskap, ikke bare den ene veien. Merker at det sårer meg.

Skrevet
1 time siden, miztyia skrev:

Jeg tror jeg skal begynne å si nei til å komme til henne fordi det er viktig for meg at man gir og tar i et vennskap, ikke bare den ene veien. Merker at det sårer meg.

Når hun også tar initiativ til å invitere og være med deg, så synes jeg du skal fortsette å treffe henne og gå på besøk til henne når det passer deg og du er i nærheten. Men hvis det ikke passer deg og du ikke har så lyst, så si nei. Synes også du kan si at du liker godt å være sammen med henne, og du skulle ønske hun noen ganger også ville komme til deg. 

Eller tror du det ligger en grunn til at hun ikke vil dra til deg? Er mannen sjalu hvis hun må være så lenge borte? Er det dyrt for henne? Er hun mørkredd? ...........

Skrevet
17 minutter siden, exictence skrev:

Eller tror du det ligger en grunn til at hun ikke vil dra til deg? Er mannen sjalu hvis hun må være så lenge borte? Er det dyrt for henne? Er hun mørkredd? ...........

Det ligger nok noe mere bak ja, psyken hennes antar jeg, det prater vi mye om og jeg sier at hun må utfordre seg. Hun benekter at dette er grunnen til at hun ikke vil komme på besøk. Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig for sliter selv med angst osv, men utfordrer meg likevel fordi vennskapet gjør det verdt det. Men om jeg ikke får noe tilbake er jeg usikker på om jeg gidder å bruke så mye tid og krefter på det.

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. 
Det kan være flere grunner til at hun ikke orker reisevei på en time hver vei. 
Hvis dere vanligvis møtes i byen, hvorfor kan dere ikke fortsette med det?
Og hvorfor så opptatt at av at man må gi og ta i et vennskap?
Jeg antar at hun gir deg mye på andre måter siden du har valgt å ha såpass mye kontakt med henne.

Anonymkode: d46f0...6ab

Skrevet

Dersom dere genuint liker hverandre og mener at vennskapet betyr noe for dere, snakk om det. Du virker direkte og det er bra du er åpen og hun virker ærlig med sitt svar. 

Fortsett å møtes på midten, i byen f. eks. Og så kan du fortelle henne at det hadde betydd mye for deg å ha henne som gjest i ditt hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...