Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor å vaske tøybleier i felles vaskekjeller? All avføring selvfølgelig grundig fjernet. Vasker på 95 grader. Alternativet er å måtte begynne med engangsbleier igjen. 

Anonymkode: 6a0f4...500

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, nei, Du får koke dem i egne kjøkken-kjeler eller noe.

Anonymkode: c5449...3ef

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med sentrifugering og tørking da? 

Gjest Blondie65
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. 

De som mener det ikke er greit, hva gjør dere i et fellesvaskeri med barneklær fullt av møkk, truser med "bremsespor" og arbeidstøyet til rørleggeren? 

Maskinen er ikke skitten etter en 60 graders vask og vaskeriet skal jo vaskes etter at man har brukt det. Så hva er problemet?

Skrevet

Heller tøybleier i felles vaskekjeller enn å fylle opp søpla med engangsbleier. :)

Anonymkode: ea760...80b

• Liker 23
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koker du egne truser da??

Anonymkode: 63ff3...cdf

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Koker du egne truser da??

Mine truser er ikke til å sammenlikne med en bleie brukt av barn så klart. Dessuten har jeg egen vaskemaskin - her er det snakk om felles vaskemaskin som andre skal bruke. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mine truser er ikke til å sammenlikne med en bleie brukt av barn så klart. Dessuten har jeg egen vaskemaskin - her er det snakk om felles vaskemaskin som andre skal bruke. 

Og problemet er...?

Anonymkode: 3e934...ddd

• Liker 12
Skrevet

Og problemet er...?

Det er ingen problem. Annet enn å vaske bleier i en felles vaskemaskin. Har du din egen, så gjør som du vil. Felles; nei.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan du det. Du kan også vaske klær dersom barnet har uhell etter bleieslutt, du kan vaske sengetøyet når barnet har omgangssyken. 

Endret av Hasselnøtter
  • Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingen problem. Annet enn å vaske bleier i en felles vaskemaskin. Har du din egen, så gjør som du vil. Felles; nei.

Kan du forklare hvorfor dette er uakseptabelt når det kokvaskes? Hva med andres truser med menstruasjonsblod, kluter etter toalettvask. Er babyurin mer urent? 

• Liker 12
Skrevet

Det var det "problemet" jeg spurte om.

• Liker 3
Skrevet

Huff, glad jeg har egen vaskemaskin. Veldig mange barn er jo bærere av c.diff.. Ikke akkurat så gøy om man må ha en antibiotikakur og får det der. 

Anonymkode: c294f...c48

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, trusene dine er like ekle, underlivet ditt er ikke så rent. Har du et problem med at bleier vaskes på 95grader så bør du få deg hjelp. Hva med tøybind med mensenblod? Truser med blod i. Sengetøy med spy i? 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du forklare hvorfor dette er uakseptabelt når det kokvaskes? Hva med andres truser med menstruasjonsblod, kluter etter toalettvask. Er babyurin mer urent? 

Brukte bleier sier seg selv hva inneholder. Mine truser har hverken avføring, urin eller menstruasjon i/på seg 🤷‍♀️ Bruk engangsbleier og hiv dem i søpla, så skåner du samtidig de andre som skal bruke maskinen for slike "ekkelheter".

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, trusene dine er like ekle, underlivet ditt er ikke så rent. Har du et problem med at bleier vaskes på 95grader så bør du få deg hjelp. Hva med tøybind med mensenblod? Truser med blod i. Sengetøy med spy i? 

Alt dette du nevner hadde jeg kastet :) 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å vaske tøybleier i felles vaskekjeller? All avføring selvfølgelig grundig fjernet. Vasker på 95 grader. Alternativet er å måtte begynne med engangsbleier igjen. 

Ja det er innafor

• Liker 5
Skrevet

Alle disse trådene om felles vaskerom gjør at jeg er sjeleglad for å ha egen vaskemaskin 🤢 så mye ekkelt folk putter i de.... bleier liksom 

Anonymkode: 4fb29...436

• Liker 7
Skrevet

Poenget med en vaskemaskin er at klærne er rene når de kommer ut. Hvis de ikke er det vasker man feil. Hvis klærne er rene er også maskinen ren. Vask i vei på 95 grader.

Anonymkode: f92d2...950

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...