AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 En medelev til min datter i 3 klasse er voldsomt hyperaktiv og vanskelig. Han har en diagnose, adhd. De var på fjelltur her om dagen. ikke ett høyt fjell, men denne gutten hadde tatt fart og helt uprovosert dyttet min datter utfor ett "stup". Hun måtte på sykehuset å sy ett par sting og en forstuet fot. Etter samtale med læreren fikk jeg greie på akkurat hva som skjedde og min datter har sagt hvem det var. Jeg bestilte nytt møte med lærer og rektor og krevde at denne gutten fra nå av skal holdes langt unna min datter. Så nå har denne gutten hatt hjemmeskole denne uken, men skolen kan ikke holde han hjemme lenger fom. mandag. Jeg nekter å sende min datter på skolen og dette er nå ett stor problem. Hva gjør jeg.. de har ennå ikke satt inn ekstra ressurser på denne gutten så å holde han unna datteren min er vanskelig på en skole. Vi har ikke flere skoler i nærheten, så å bytte skole er også vanskelig. Kan jeg bli med min datter på skolen for å passe på? Anonymkode: a4905...b0d 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 11. september 2020 Meld det øyeblikkelig inn til skolen som en "paragraf 9 a"-sak, hvis ikke læreren allerede har gjort det. Har du hatt det møtet med rektor? Anonymkode: a63e9...8c8 57
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: En medelev til min datter i 3 klasse er voldsomt hyperaktiv og vanskelig. Han har en diagnose, adhd. De var på fjelltur her om dagen. ikke ett høyt fjell, men denne gutten hadde tatt fart og helt uprovosert dyttet min datter utfor ett "stup". Hun måtte på sykehuset å sy ett par sting og en forstuet fot. Etter samtale med læreren fikk jeg greie på akkurat hva som skjedde og min datter har sagt hvem det var. Jeg bestilte nytt møte med lærer og rektor og krevde at denne gutten fra nå av skal holdes langt unna min datter. Så nå har denne gutten hatt hjemmeskole denne uken, men skolen kan ikke holde han hjemme lenger fom. mandag. Jeg nekter å sende min datter på skolen og dette er nå ett stor problem. Hva gjør jeg.. de har ennå ikke satt inn ekstra ressurser på denne gutten så å holde han unna datteren min er vanskelig på en skole. Vi har ikke flere skoler i nærheten, så å bytte skole er også vanskelig. Kan jeg bli med min datter på skolen for å passe på? Anonymkode: a4905...b0d Det finnes ingen ressurser for å hjelpe denne gutten før han er utredet. Så krev å få han utredet asap (kan bli en ubehagelig samtale men forhåpentligvis godtar foreldrene det) og så kan han muligens få en del støtte på skolen. Anonymkode: cdacc...fd1 24
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En medelev til min datter i 3 klasse er voldsomt hyperaktiv og vanskelig. Han har en diagnose, adhd. De var på fjelltur her om dagen. ikke ett høyt fjell, men denne gutten hadde tatt fart og helt uprovosert dyttet min datter utfor ett "stup". Hun måtte på sykehuset å sy ett par sting og en forstuet fot. Etter samtale med læreren fikk jeg greie på akkurat hva som skjedde og min datter har sagt hvem det var. Jeg bestilte nytt møte med lærer og rektor og krevde at denne gutten fra nå av skal holdes langt unna min datter. Så nå har denne gutten hatt hjemmeskole denne uken, men skolen kan ikke holde han hjemme lenger fom. mandag. Jeg nekter å sende min datter på skolen og dette er nå ett stor problem. Hva gjør jeg.. de har ennå ikke satt inn ekstra ressurser på denne gutten så å holde han unna datteren min er vanskelig på en skole. Vi har ikke flere skoler i nærheten, så å bytte skole er også vanskelig. Kan jeg bli med min datter på skolen for å passe på? Anonymkode: a4905...b0d Hva ville du gjort om du var mor til gutten?! Anonymkode: f9872...cb3 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 11. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg bli med min datter på skolen for å passe på? Ja, det kan du. Men det du må gjøre er: meld det som 9a-sak umiddelbart ha møte med kontaktlærer og rektor få skolen til å sende skadeskjema til nav - alle slike skader skal dokumenteres undersøk om lærer har levert avviksmelding - det SKAL gjøres Personlig ville jeg også varslet barnevernet og anmeldt det til politiet. Anonymkode: 4e1dc...163 97
Morten1 Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Har gutten gjort slikt tidligere, mot andre? 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen ressurser for å hjelpe denne gutten før han er utredet. Så krev å få han utredet asap (kan bli en ubehagelig samtale men forhåpentligvis godtar foreldrene det) og så kan han muligens få en del støtte på skolen. Anonymkode: cdacc...fd1 Har han diagnose så er han utredet. Ts skriver at han har ADHD. Da får de finne ressurser. Anonymkode: 4e1dc...163 35
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen ressurser for å hjelpe denne gutten før han er utredet. Så krev å få han utredet asap (kan bli en ubehagelig samtale men forhåpentligvis godtar foreldrene det) og så kan han muligens få en del støtte på skolen. Anonymkode: cdacc...fd1 Hvis han har fått diagnosen adhd, så er han vel allerede utredet... Anonymkode: f89bd...4ab 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 11. september 2020 (endret) Herregud, ja det er bare barn, men hva om stupet var større da? Og datteren til ts faktisk hadde slått hodet og det som verre er? Denne gutten trenger hjelp og barn skal føle seg trygge på skolene! Vi hadde en gutt i klassen på 90 tallet, tydelig at han hadde diagnose, men ingen skjønte det. Aggressiv og alle var redd ham, han truet med å banke meg, de største og sterkeste guttene i klassen var redd ham og en gang tok han oss som gissel i friminuttet, han sparket en gutt i magen til han hostet opp blod. Ingenting ble gjort. Han kunne fått mer oppfølging og kanskje en assistent som passet litt mer på. Skjønner at man blir ukomfortabel med å utsette egne barn for slik, men da tenker jeg at foreldrene til denne gutten må kreve utredning og passe barnet sitt. Anonymkode: dc7ff...5a7 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 14. september 2020 av Perelandra 51
Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 11. september 2020 (endret) Man skal ikke la det skure og gå når barnet blir utsatt for mobbing og vold. De er barn, ja, men det er fortsatt ingen unnskyldning. Jeg syns barn skal få slippe å omgås folk som utsetter dem for vold. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 14. september 2020 av Perelandra 51
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 Om gutten plager din datter bør de flytte han ut av klassen. Om dette var ETT eksempel så hadde jeg hatt jenta på skolen og vært litt obs og hatt mye kontakt med skolen. Og så burde så klart ikke gutten være uten assistent når de er på tur. evt burde han ikke være med på tur, om han prøver å skade andre elever! Anonymkode: fce5a...3ba 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 11. september 2020 Sånne barn som ikke kan oppføre seg, skulle ikke gått på vanlig skole, men spesialskole. De ødelegger så innmari for alle andre! Anonymkode: f2563...85a 59
MollyJones Skrevet 11. september 2020 #13 Skrevet 11. september 2020 Har noen snakket med gutten? Kanskje han ikke visste om dette stupet, trodde han hadde klaring eller at det var et uhell (misforstå meg rett, det er galt å dytte uansett - men det er ikke sikkert intensjonen faktisk var å skade). Kanskje har han veldig dårlig samvittighet og det hadde hjulpet både han og din datter at de fikk snakket sammen. Når det er sagt - var det gjort med vilje, så ville jeg gjort alt jeg kunne for at min datter skulle være trygg. 18
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #14 Skrevet 11. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne barn som ikke kan oppføre seg, skulle ikke gått på vanlig skole, men spesialskole. De ødelegger så innmari for alle andre! Anonymkode: f2563...85a Å det var du som skriver det samme i alle tråder om barn med ekstra behov ja Anonymkode: 3926a...266 16
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #15 Skrevet 11. september 2020 Anmeld foreldrene Anonymkode: e6b10...a32 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #16 Skrevet 11. september 2020 (endret) Barn dreper også andre barn. Anonymkode: 62c37...ce8 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 14. september 2020 av Perelandra 37
jabx Skrevet 11. september 2020 #17 Skrevet 11. september 2020 (endret) Et barn som skader andre barn. Det kunne i verste fall ført til at datteren døde. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 14. september 2020 av Perelandra 28
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #18 Skrevet 11. september 2020 (endret) Både min datter, læreren og elev sier at det ikke lå noe bak. Datteren min snakker knapt med gutten da hun syns han opptrer skremmende. På 11.9.2020 den 12.33, Morten1 skrev: Har gutten gjort slikt tidligere, mot andre? Ikke akkurat dette, men dyttet uprovosert, slått, kråkefot osv er hverdags tror jeg Anonymkode: a4905...b0d Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 14. september 2020 av Perelandra 10
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #19 Skrevet 11. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Meld det øyeblikkelig inn til skolen som en "paragraf 9 a"-sak, hvis ikke læreren allerede har gjort det. Har du hatt det møtet med rektor? Anonymkode: a63e9...8c8 Jeg har hatt møtet med rektor ja. De kan ikke gjøre mer enn å søke ditt og søke datt, men sier diagnosen ikke er graverende nok for en fulltidsassistent kun på han. Jeg ble såklart forbanna og ba di kaste gutten ut av skolen om han ikke kunne oppføre seg 🙈 fikk litt kjeft fra rektor, men seriøst. Da får jeg bare ta saken i egne hender å være der å passe på min egen datter da 🤷🏻♀️ Anonymkode: a4905...b0d 15
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #20 Skrevet 11. september 2020 Jeg opplevde noe lignende når jeg gikk på skolen. En gutt som var ett år eldre enn meg gikk bort til meg mens jeg sto alene i friminuttet ved en dør og ventet, og sparket meg hardt i brystet så jeg bristet flere ribbein. Det ble møte med meg, mine foreldre, rektor, den andre elevens foreldre og løsningen var at den andre eleven måtte komme inn i mitt klasserom hver morgen i to uker og spørre meg hvordan det gikk og om han skulle hjelpe meg med noe pga smertene jeg hadde. Jeg aner ikke hvordan det gikk med den andre eleven, men jeg syntes i ettertid at det var en veldig effektiv konsekvens. Jeg ble aldri plaget igjen av denne gutten, han tittet i bakken når vi møttes. - Aktivitetsplan er et minimum i din sak. Anonymkode: a393c...d95 35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå