AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Nå er babyen (heter det fortsatt baby?) vår 5 mnd gammel. Hun skal etter anbefaling av lege begynne med litt grønnsaksmos pga dårlig vektøkning. Har dere andre mammaer noen gode forslag/oppskrifter på mos jeg kan lage selv hjemme og fryse ned? Anonymkode: 6bd42...bc8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 kok grønnsaker uten salt i vann, bruk litt av kraften hvis det er nødvendig til å lage en tynntflytende mos. Av grønnsaker anbelafes å starte med en og en ting, eks gulrot. Anonymkode: db8fa...71d
Flamme Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Finnes en del grupper på facebook om hjemmelaget barnemat. Hva med kokt søtpotet blandet med litt morsmelk? Avokado? Vanlig potet? Gulerot? Kål?
Belima Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Sjekk her: https://sunnstart.no/ernaering/mat-til-barnet/de-forste-smaksprovene/ 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 I starten kokte vi bare enkle grønnsaker for seg, moste med stavmikser og frøs ned i isbitterninger. Etterhvert han hadde smakt litt forskjellig begynte vi å mikse, og fant litt oppskrifter på nett. Gutten min har vært veldig glad i maten fra Ida Gran Jansen sin blogg. Anonymkode: 70cca...331
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Finnes masse oppskrifter på YouTube hvor de viser steg for steg. Der får man også masse tips til hva man kan lage😊 Anonymkode: 180b7...8c2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Husker speiltvillingene hadde fine oppskrifter for mange år siden når de var små, hun brukte grønnsaker og urter i maten. Det er nok noe jeg kommer til å lete fram når jeg skal lage mat. Anonymkode: 8656d...c02
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Tusen takk for gode tips! 😊 Skal kokkelere i litt i helgen. Anonymkode: 6bd42...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå