Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2002 #1 Skrevet 19. september 2002 Jeg har vært på ultralyd to ganger, en gang fordi jeg var veldig dårlig i 14. uke og en rutinemessig i 19. uke. De to gangene brukte de ulike apparater, første gang gikk de inn vaginalt, mens andre gang "scannet" de utsiden av magen. Bildet var helt klart og tydelig første gang og veldig utydelig andre gang. Hvorfor bruker de ikke den vaginale metoden, når dette gir klarest bilde, på de rutinemessige kontrollene? Vi som er amatører burde vel få kikke på de beste bildene? Eller var det rett og slett ikke ultralyd de benyttet første gang?
Isla Skrevet 19. september 2002 #2 Skrevet 19. september 2002 Når alt er i den skjønneste orden bruker de den utenpå magen. Vet ikke hvorfor de ikke bruker den vaginale hver gang. Kanskje den på magen er billigere i drift? Og jeg er blant dem som ikke liker GU en gang, så hvorfor ikke da på magen? Jeg så babyen min mer enn godt nok med den UL jeg fikk. Kan hende fosteret ikke har godt av det heller - å få et kamera dyttet så langt inn? Vet ikke hvorfor jeg. Men vet at når der er mistanke om at noe ikke er som det skal så bruker de den vaginale...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå