Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet jurist og er nå invitert på case-intervju som annengangsintervju. Hvordan i alle dager foregår det? Hvordan forbereder man seg? Hva gjør man? 

Anonymkode: e8941...a90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos en arbeidsgiver fikk jeg bare et spørsmål slengt ut, om hvordan jeg ville taklet en viss situasjon. Hos de andre fikk jeg en case sendt på e-post før intervjuet. 

Anonymkode: 0829f...9b0

Skrevet

Jeg fikk en slags "case" i førstegangsintervjuet mitt, og målet med det spørsmålet var å se hvordan jeg reagerte under press.

Skrevet

Man forbereder seg på å si "annengangsintervju" og ikke "annenrangsintervju".

He he he

Anonymkode: 0db5d...ed6

• Liker 6
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man forbereder seg på å si "annengangsintervju" og ikke "annenrangsintervju".

He he he

Anonymkode: 0db5d...ed6

Av en eller annen grunn autocorrecta mobilen min overskriften. Den mener åpenbart at annenrangs var en bedre beskrivelse, men jeg skrev altså riktig i hovedinnlegget.

Jeg fikk to-tre forskjellige små cases i første intervjuet. Type hvor de fortalte en situasjon jeg kunne komme i, og så måtte jeg komme med svar på hva jeg ville gjort. Men fikk inntrykket av at neste intervju var mer en oppgave jeg måtte løse. 

• Liker 1
Skrevet

Lurer også på dette, skal også inn til annengangsintervju med case.

Anonymkode: aa226...3e4

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer også på dette, skal også inn til annengangsintervju med case.

Anonymkode: aa226...3e4

Ååh, hva slags jobb er det? De jeg har spurt til nå sier at det ikke er så lett å forberede seg, for testene skal teste evnen til å tenke kreativt og være løsningsorientert. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, hva slags jobb er det? De jeg har spurt til nå sier at det ikke er så lett å forberede seg, for testene skal teste evnen til å tenke kreativt og være løsningsorientert. 

Lederjobb i det offentlige.

Anonymkode: 8769a...c5c

Skrevet
8 hours ago, INRI said:

Jeg fikk en slags "case" i førstegangsintervjuet mitt, og målet med det spørsmålet var å se hvordan jeg reagerte under press.

Jeg lurer veldig på om slikt faktisk har noe for seg. Det er noe helt annet å reagere under press i en dynamisk jobbhverdag enn i en mer syntetisk setting. Jeg hadde garantert gjort det dårlig på noe sånt i en intervjusituasjon, men har aldri hatt problemer med tøffe situasjoner på jobben. For andre er det sikkert motsatt.

Anonymkode: 3db66...60c

• Liker 1
Skrevet

Har vært med på forskjellige ting før andregangsintervju, både tekniske tester på nett, typ løs disse fire oppgavene, og å måtte lage presentasjoner med løsning på større problemer. 

Skikkelig kjipt når man har brukt masse tid på å lage bra løsninger og fine presentasjoner og så blir man likevel bare nr 2 😛😩

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på om slikt faktisk har noe for seg. Det er noe helt annet å reagere under press i en dynamisk jobbhverdag enn i en mer syntetisk setting. Jeg hadde garantert gjort det dårlig på noe sånt i en intervjusituasjon, men har aldri hatt problemer med tøffe situasjoner på jobben. For andre er det sikkert motsatt.

Anonymkode: 3db66...60c

Casen jeg fikk var faktisk relatert til noe som kunne skjedd ifm stillingen, og jeg fikk tilbakemelding på at jeg håndterte den veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...