AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Jeg vil gjerne få kjøpt produkter fra The Ordinary for rens av hud, serum og dag/nattkremer og trenger lit hjelp fra dere som har erfaring med dette merket. Jeg har en typisk blandingshud som nå er veldig dehydrert, slik at jeg trenger produkter som gir masse fuktighet men som ikke gjør meg veldig blank/oljete da jeg allerede har blandingshud. Får litt sorte prikker rundt nesen men har ingen utpreget uren hud. Jeg har litt sprengte blodkar i kinnene og blir relativt lett til rødlig. Jeg har en mild form for seboreisk eksem, slik at huden av og til flaker litt rundt nesevingene og litt ut i kinnene og øverst på nesen. Mot dette bruker jeg dagkrem fra La Roche Posay Kerium DS krem. Noen som vil være så snille å hjelpe meg med en plan for hva slags serum, kremer og hvilke som kan kombineres og når/hvor ofte osv? Setter utrolig stor pris på hjelp 😄 Anonymkode: e014e...6f8
Roci Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 TO har ikke så mye å velge i når det gjelder rens og fukthetskrem - de har èn rens og èn fuktighetskrem. Produktene er milde og skal i utgangspunktet passe til de fleste hudtyper. Fuktighetskremen er oljefri og inneholder rikelig med fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser. Jeg har prøvd den selv og den er helt grei, men jeg syntes den ga litt lite fukt midt på vinteren da huden min (har også blandingshud) ofte blir litt dehydrert. Du kan imidlertid supplere med hyaluronsyre på dagtid og en ansiktsolje om natten (det finnes oljer som har gunstige egenskaper også for blandingshud), så burde det gå bra. Produktene er uansett såpass rimelige at du har råd til å prøve deg litt fram. Du kan f.eks. prøve følgende rutine/produkter: Morgen: Rens: TO Squalane Cleanser Serum : Hyaluronic Acid 2% + B5 Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA blandet med 1-2 dråper Pyctogenol 5%. Pyctogenol er antioksidantserum som er godt egnet for dehydrert hud. Solbeskyttelse: Har ingen erfaring med solkremene til TO, men ser de får blandet omtale, De inneholder fysisk solfilter (sinkoksid) som gjør at solkremen er veldig tykk. Kveld: Rens: samme som morgen Eksfoliering: Lactic Acid 5%. Dette er en ganske lav konsentrasjon, så hvis du tåler å bruke den daglig, kan du gå over til 10% etter en stund. Når huden din har vent seg til 10% lactic acid, kan du evt. forsøke å bytte over til Glycolic Acid 7% Toning Lotion. Fukt: som morgen + 100% Organic Virgin Chia Seed Oil eller 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Oil. Etterhver som huden din gjenvinner fukighetsbalansen, kan du innføre et C-vitaminprodukt på dagtid, f.eks. Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%. Begynn gradvis med et par ganger i uka og øk til daglig bruk. Etterhvert kan du vurdere å bytte til et sterkere C-vitaminprodukt. 1
netpuppy Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 TO sin 100% Plant Derived Squalane er kjempegod for tørr hud. Bruk den som serum rett på huden eller bland et par dråper i fuktighetskremen din. Det er også en ganske "tørr" olje så den skal passe like godt på fet og tørr hud. Jeg liker også serumet som heter "Buffet", men ser den har litt forskjellige reviews. Samboeren min har også seboreisk eksem og han har hatt god effekt av fuktighetskrem med Urea (5 %). Vi bruker Urea Repair fra Eucerin begge to. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 https://www.lyko.no/the-ordinary/guide Jeg fulgte denne, har nettopp mottatt produktene så ingen erfaring på om de er bra. Anonymkode: 0fa23...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå