Gå til innhold

Leamus i hele kroppen.Noen fler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har det siste halve året hatt leamus i kroppen.Kommer overalt, men mest i lår/bein.De er der nesten hele tiden og jeg begynner å bli smågal.Har også opplevd prikking/stråling i beina.

Har blitt utredet av alt fra blodprøver,nevrolog til MR undersøkelse uten at de finner noe.

Noen fler som har dette uten kjent årsak?Kan det være symptomer på borrelia?

Kan nevne at jeg i tillegg har vært mye utmatta og hatt sykdomsfølelse den siste tiden også.Er veldig flink til å stresse.
Har ingen angsproblematkk ol

Anonymkode: d8ab3...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også leamus i hele kroppen, til og med i tungen. Har også prikking og en slags strålende følelse i kroppen. Jeg er også utmattet, og føler meg litt syk til tider, tung i kroppen, muskelsmerter osv. Jeg er veldig stresset, og jeg er rimelig sikker på at det er derfor. Stress kan gi mange rare symptomer, man kan til og med få feber av å stresse. Å fokusere på symptomene, og stresse over dem gjør det verre. Man vil alltid kjenne et eller annet hvis man kjenner godt etter. Det høres ikke helt ut som nevroborreliose. 

Anonymkode: 44d41...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har samme symptomer som deg. Hun har hatt borreliose, men legene hevder at det ikke er noen sammenheng mellom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en utmattelsestilstand, det klusser gjerne til nervesystemet ditt så det er i ubalanse og du får de symptomene du beskriver. 

Anonymkode: b9d6c...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en utmattelsestilstand, det klusser gjerne til nervesystemet ditt så det er i ubalanse og du får de symptomene du beskriver. 

Anonymkode: b9d6c...f11

Kan absolutt være d.

Anonymkode: d8ab3...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være symptomer på borrelia?

Ja, og den prøven tok du antageligvis før du ble henvist til MR/CT også, tipper jeg :vetikke:

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funksjonelle lidelser. Gjør noe med det som er stressende i livet ditt. Ikke ha så voldsomt fokus på sykdom.

Anonymkode: 5586c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det slik, varte i ett år og forsvant når jeg begynte å ta magnesium. Det er et kjent symptom på lavt nivå av magnesium. Om det er det hos deg vet jeg jo ikke selvfølgelig, men det kan være verdt et forsøk. 
jeg ble også utredet hos nevrolog og full pakke og det var nevrolog som nevnte det med magnesium for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Ja, og den prøven tok du antageligvis før du ble henvist til MR/CT også, tipper jeg :vetikke:

Nei.Det tror jeg ikke.Norge vet så altfor lite (Evnt vil ikke vite) om borrelia desverre.Må nok til utlandet da

Anonymkode: d8ab3...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mut skrev:

Jeg har hatt det slik, varte i ett år og forsvant når jeg begynte å ta magnesium. Det er et kjent symptom på lavt nivå av magnesium. Om det er det hos deg vet jeg jo ikke selvfølgelig, men det kan være verdt et forsøk. 
jeg ble også utredet hos nevrolog og full pakke og det var nevrolog som nevnte det med magnesium for meg. 

Har tatt alt av blodprøver og har ingen mangler.Tar ekstra tilskudd av magnesium just in case.Kan jeg spørre hvilke du tar og hvor mye?

Anonymkode: d8ab3...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.Det tror jeg ikke.Norge vet så altfor lite (Evnt vil ikke vite) om borrelia desverre.Må nok til utlandet da

Anonymkode: d8ab3...e27

Skal ikke uttale meg om hva "Norge" vet og ikke vet, men med slike symptomer tør jeg gjette på "Børre Lia" var huket av på første blodprøven... :Nikke: Leger er ganske "gjerrige" med å henvise til MR/CT, nevrolog osv.... 

Spør legen din da vel :opplyser: 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt alt av blodprøver og har ingen mangler.Tar ekstra tilskudd av magnesium just in case.Kan jeg spørre hvilke du tar og hvor mye?

Anonymkode: d8ab3...e27

Hvordan får du sjekket alle vitaminer og mineraler ??

Anonymkode: 00a67...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt alt av blodprøver og har ingen mangler.Tar ekstra tilskudd av magnesium just in case.Kan jeg spørre hvilke du tar og hvor mye?

Anonymkode: d8ab3...e27

Jeg hadde heller ikke utenfor referanseområdet, men lå litt lavt. Det er ganske inviduelt hva som er riktig nivå for hver enkelt, så bare å se om det er lavere enn referanse nivå funker dårlig. Har man mye stress foreksempel trenger man mer magnesium, det samme om du trener hardt. 
jeg tar Solaray magnesium, veksler mellom 1-2 om dagen. Men den fra Vita er også bra. Man må nesten prøve seg frem da det også kan påvirke fordøyelsen så man går mer på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei. Ser dette er en gammel tråd, men lurer på hva du gjorde for at dette stoppet? 

Anonymkode: 32bbe...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.9.2020 den 11.42):

Hei!

Har det siste halve året hatt leamus i kroppen.Kommer overalt, men mest i lår/bein.De er der nesten hele tiden og jeg begynner å bli smågal.Har også opplevd prikking/stråling i beina.

Har blitt utredet av alt fra blodprøver,nevrolog til MR undersøkelse uten at de finner noe.

Noen fler som har dette uten kjent årsak?Kan det være symptomer på borrelia?

Kan nevne at jeg i tillegg har vært mye utmatta og hatt sykdomsfølelse den siste tiden også.Er veldig flink til å stresse.
Har ingen angsproblematkk ol

Anonymkode: d8ab3...e27

Fant du ut av dette? 

Anonymkode: 32bbe...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...