AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Helt siden jeg var liten har temaet rundt søsteren min vært hett. Hun sier at alle onkelene hennes (også mine) har gjort seksuelle overgrep mot henne. Dette har hun pratet mye om, det har vært krangling innenfor familien og det er skikkelig synd på henne. Det jeg tror hun har glemt er at hun selv har gjort seksuelle overgrep mot meg. Jeg husker ikke når det startet eller sluttet, men jeg husker et par hendelser som den siste tiden har gått om og om igjen i hodet mitt. Da dette skjedde var jeg liten og uskyldig.. Jeg får dem ikke bort! Det er ingen som vet om dette, verken familie, venner eller kjæresten min. Og søsteren min vet heller ikke at jeg husker det, jeg vet ikke om hun husker det heller. Jeg har prøvd å fortrenge det, men de siste årene har minnene kommet. Jeg har aldri pratet om dette eller sagt noe til noen fordi jeg rett og slett skammer meg.. Og det er så mye fokus på henne at jeg føler jeg aldri har hatt plass til å kunne fortelle om dette. Hva vil skje om dette er noe jeg sier høyt? Det skremmer meg.. Men det er så vondt å sitte med denne hemmeligheten / hendelsen alene... Anonymkode: 4967f...002
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Er du søster eller bror? når et barn utsettes for seksuelle overgrep som hun har blitt utsatt for, viskes grensene hennes ut. For henne tror hun at det skal være slik. (Vanskelig å forklare) Det er en forklaring på hvorfor hun har gjort dette mot deg. Selv om det absolutt ikke er greit. Hvor gamle er dere nå? snakk med en voksen du stoler på. Smiso har kontorer i hvert fylke. Eller be om en henvisning til psykolog, så du får snakket gjennom dette. få landet det og bearbeidet det. Ja det er synd på henne, men det fritar ikke henne mot det hun har fort mot deg. Du betyr like mye som henne, og dine opplevelser er viktig. Ta deg selv på alvor Anonymkode: 6c9f9...efb 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Så grusomt å høre at du har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Det var fullstendig ufortjent, og jeg forstår godt at du sliter med flashbacks. Hvor stor aldersforskjell var det mellom deg og søsteren din? Har du vurdert å anmelde henne for det som skjedde? Jeg vil uansett råde deg til å ta kontakt med legen for å få henvisning til psykolog, evt., ta kontakt med SMSO og/eller støttesenter for kriminalitetsutsatte. Det er mye hjelp å få om du bare etterspør den. 💗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå