AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Spør på dette forumet siden jeg har fått inntrykk av at det er flere her, i likhet med meg som er i mot abort. Vi har 3 barn, og veldig fornøyd med det. Veien frem til disse 3 var veldig kronglete, mistet gang, på gang på gang. Har mistet totalt 8 ganger. De 3 gangene vi klarte å beholde, var det med hjelp av medisiner vi fikk fra legen på sykehuset som utredet oss for habituellabort. Har også hatt invalidiserende bekkenløsning med de 2 siste barna, og legen etter siste frarådet meg på det sterkeste å bli gravid igjen da hun var redd det ville gi meg sterke smerter resten av livet Uansett, når har jeg blitt uplanlagt gravid i en alder av 46 år, dette passer virkelig ikke, både ved tanke på vår alder, hvor vi er i livet, plass og dette bekkenet mitt. Tenker det at man skal gjøre alt man kan for at denne spiren i magen blir et lite barn, eller tenker dere at det er helt greit å ikke kontakte lege for resepter til disse medisinene, vente noen uker og la det ordne seg selv? Anonymkode: b080f...a4d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Jeg forstår ikke de som tar abort, jeg har siden jeg var 16 og (ca) vært kjemperedd for om jeg ble gravid som la oss si 20 åring og jeg da hadde valgt abort fordi atte atte atte atte... de vanlige unnskyldninger om at det ikke passet, frykten da om jeg da skulle la oss si 2 år senere valgt å beholde barnet jeg ble gravid med da, hvordan kan jeg leve med meg selv at jeg drepte min første, hvem var den første? Var det lille Emma eller lille Sander? Hvorfor elsket jeg ikke de høyt nok? så nei, jeg vil ikke være egoistisk Anonymkode: 7e338...4af 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Altså hvis dere er ferdig med barn... hborfor har ingen av dere sterilisert dere?? Du skal vel ikke få fler i fremtiden hvis du er 46.... Anonymkode: 44c41...2eb 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke de som tar abort, jeg har siden jeg var 16 og (ca) vært kjemperedd for om jeg ble gravid som la oss si 20 åring og jeg da hadde valgt abort fordi atte atte atte atte... de vanlige unnskyldninger om at det ikke passet, frykten da om jeg da skulle la oss si 2 år senere valgt å beholde barnet jeg ble gravid med da, hvordan kan jeg leve med meg selv at jeg drepte min første, hvem var den første? Var det lille Emma eller lille Sander? Hvorfor elsket jeg ikke de høyt nok? så nei, jeg vil ikke være egoistisk Anonymkode: 7e338...4af Det er ikke snakk om å ta abort, men om la være å ta medisinene som gjør at vi ikke mister HI Anonymkode: b080f...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Det er ikke noen fasit på det du spør om. Det er bare du, i din situasjon som kan vurdere hva du føler er det riktige å gjøre. Hvorfor er du imot abort? Noen ganger er abort det riktige valg for en kvinne, fosteret og/eller av hensyn til resten av familien. Du tar ikke direkte abort om du ikke oppsøker lege for medisiner. Jeg tenker likevel at det er et men her. Hva jeg tenker er kanskje ikke så relevant. Det er din følelse og opplevelse som teller, det er du som må ta et valg den ene eller andre veien. Anonymkode: e4189...6b8 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å ta abort, men om la være å ta medisinene som gjør at vi ikke mister HI Anonymkode: b080f...a4d Og hva hvis du ikke mister likevel? Anonymkode: 44c41...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså hvis dere er ferdig med barn... hborfor har ingen av dere sterilisert dere?? Du skal vel ikke få fler i fremtiden hvis du er 46.... Anonymkode: 44c41...2eb Det er litt sent å si det nå, bruker spiral, og tenkte at det var sikkert nok HI Anonymkode: b080f...a4d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er litt sent å si det nå, bruker spiral, og tenkte at det var sikkert nok HI Anonymkode: b080f...a4d Da bør dere tenke på det når denne graviditeten er over eller du velger å ta abort. Mannen kan jo sterilisere seg nå selvom du er grvid Anonymkode: 44c41...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hva hvis du ikke mister likevel? Anonymkode: 44c41...2eb Da blir det et lite mirakel som kommer til verden Anonymkode: b080f...a4d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #10 Skrevet 11. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bør dere tenke på det når denne graviditeten er over eller du velger å ta abort. Mannen kan jo sterilisere seg nå selvom du er grvid Anonymkode: 44c41...2eb Og dersom du har lyst til å diskutere prevensjon foreslår jeg du lager en egen tråd om det. Det er ikke det jeg spør om HI Anonymkode: b080f...a4d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 Jeg er mot abort. Derfor tar jeg ikke abort. Min kropp, mitt valg. Samme hvor provoserende det måtte være for enkelte. Det samme gjelder deg, TS. Din kropp, ditt valg. Mener du abort er riktig valg så tar du abort. Mener du det er galt så lar du være. Din kropp, ditt valg. Verre er det ikke. Anonymkode: b375f...6ea 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #12 Skrevet 11. september 2020 Hvis jeg hadde blitt gravid i en alder av 46 så hadde jeg droppet å ta de medisinene som stopper spontanabort. Er vokst opp med gamle foreldre selv som var i midten/slutten av førtiårene, og mener 46 år er alt for gammelt til å få barn. Anonymkode: 7a826...915 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #13 Skrevet 11. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør på dette forumet siden jeg har fått inntrykk av at det er flere her, i likhet med meg som er i mot abort. Vi har 3 barn, og veldig fornøyd med det. Veien frem til disse 3 var veldig kronglete, mistet gang, på gang på gang. Har mistet totalt 8 ganger. De 3 gangene vi klarte å beholde, var det med hjelp av medisiner vi fikk fra legen på sykehuset som utredet oss for habituellabort. Har også hatt invalidiserende bekkenløsning med de 2 siste barna, og legen etter siste frarådet meg på det sterkeste å bli gravid igjen da hun var redd det ville gi meg sterke smerter resten av livet Uansett, når har jeg blitt uplanlagt gravid i en alder av 46 år, dette passer virkelig ikke, både ved tanke på vår alder, hvor vi er i livet, plass og dette bekkenet mitt. Tenker det at man skal gjøre alt man kan for at denne spiren i magen blir et lite barn, eller tenker dere at det er helt greit å ikke kontakte lege for resepter til disse medisinene, vente noen uker og la det ordne seg selv? Anonymkode: b080f...a4d Altså er du ikke egentlig mot abort når det gjelder deg selv, når svangerskapet ikke passer så godt for din egen del...? Anonymkode: c79c9...538 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #14 Skrevet 11. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å ta abort, men om la være å ta medisinene som gjør at vi ikke mister HI Anonymkode: b080f...a4d Så lenge du vet at det mest sannsynlig vil ende i en spontanabort uten medisinene tar du jo i realiteten en aktiv abort. Anonymkode: c79c9...538 1
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2020 #15 Skrevet 11. september 2020 Kan dere ikke svare på det TS spør om da? Er det å anse som å ta abort å la være å ta medisiner som er nødvendig for å gjennomføre graviditeten (mest sannsynlig)? Siden jeg er for selvbestemt abort kan jeg ikke hjelpe med svar på dette spørsmålet.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2020 #16 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så lenge du vet at det mest sannsynlig vil ende i en spontanabort uten medisinene tar du jo i realiteten en aktiv abort. Anonymkode: c79c9...538 Det må da kunne kalles en passiv abort. Hun tar ikke medisin for å abortere. Hun lar vær å ta medisin for å unngå abort. Det er passivt, ikke aktivt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #17 Skrevet 11. september 2020 Jeg tenker at du nå er kommet i en situasjon der du får en unik mulighet til å endre standpunkt ift abort. De får se at det finnes tusenvis av grunner til abort. Og for de som tar abort er det det riktige valget for de. Jeg tror at hvis du tviler så mye at du spør her prøver du å få andre til å rettferdiggjøre det. Du må stole på det som føles riktig for deg. Ingen kan dømme deg for det. Anonymkode: 56518...4c2 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #18 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Kan dere ikke svare på det TS spør om da? Er det å anse som å ta abort å la være å ta medisiner som er nødvendig for å gjennomføre graviditeten (mest sannsynlig)? Siden jeg er for selvbestemt abort kan jeg ikke hjelpe med svar på dette spørsmålet. Ja, det er det. Du vet at celleklumpen som skal bli til ett barn ikke vil bli til ett barn, og utfallet er akkurat det samme som om du tar medisinsk abort eller kirurgisk abort. Anonymkode: 7a826...915
esk Skrevet 11. september 2020 #19 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det. Du vet at celleklumpen som skal bli til ett barn ikke vil bli til ett barn, og utfallet er akkurat det samme som om du tar medisinsk abort eller kirurgisk abort. Anonymkode: 7a826...915 Men det er jo bare naturens gang?! Makan... 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #20 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Det må da kunne kalles en passiv abort. Hun tar ikke medisin for å abortere. Hun lar vær å ta medisin for å unngå abort. Det er passivt, ikke aktivt. Poenget er at hun tar et aktivt standpunkt om at hun ikke ønsker at fosteret skal overleve. Altså er hun ikke egentlig mot abort når svangerskapet passer dårlig for hennes egen del. Det er lett å være prinsipielt mot abort når det ikke medfører noen ulemper for en selv... Anonymkode: c79c9...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå