Gjest Kristina S. Skrevet 11. september 2020 #21 Skrevet 11. september 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Gjest Kristina S. Skrevet 11. september 2020 #22 Skrevet 11. september 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Drizzt Skrevet 12. september 2020 Forfatter #23 Skrevet 12. september 2020 8 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Så du er ikke negativ til privateid elspark, men kommersielle aktører? Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at jeg uttaler meg generelt om elsparkesyklene og ikke det konkrete merket som er avbildet.
Den Sagnomsuste Skrevet 12. september 2020 #24 Skrevet 12. september 2020 (endret) 10 timer siden, Kristina S. skrev: Jeg spurte fordi du mente at bysyklene fungerer helt topp, de gjør ikke det såfremt du ikke bor nede i sentrum da. Der står ikke sykkelstativene tomme til enhver tid. Men er enig i at elsparkesyklene burde hatt stativer og stengt nattestid som bysyklene. Det er et fornuftig forslag 👍 eventuelt kan man endre bestemmelsene og sette sperre ved 45 km/h og la dem falle innunder vegtrafikkloven. Personlig synes jeg ikke folks bruk av elspark plager meg nevneverdig, men at det faktum at de hensettes overalt er irriterende. Når sant skal sies så er jeg aldri i Oslo på natta da og det er vel i hovedsak da idiotene fyllekjører... Endret 12. september 2020 av Den Sagnsomsuste
Gjest Optimo Skrevet 12. september 2020 #25 Skrevet 12. september 2020 10 timer siden, Kristina S. skrev: Jeg spurte fordi du mente at bysyklene fungerer helt topp, de gjør ikke det såfremt du ikke bor nede i sentrum da. Der står ikke sykkelstativene tomme til enhver tid. Men er enig i at elsparkesyklene burde hatt stativer og stengt nattestid som bysyklene. Her hvor jeg bor er det ikke bysykler i det hele tatt, jeg tenkte naturligvis på sentrum. Sett opp slike stativer til elsparkesykler rundt omkring, så blir alt mye mer ryddig.
Honey Dew Skrevet 12. september 2020 #26 Skrevet 12. september 2020 På 11.9.2020 den 13.33, Ikkegjestlenger skrev: 2014 - 2017 døde 242 syklister. Det er 60 i året. Elsparkesyklene er ikke problemet, det er personen som fører den. Det er ikke vanlig nok til at folk tenker på hjelm, fartstilpasning mm. Trådstarter høres ut som en av de som dømte bilen nord og ned da den kom. Gi det tid, så vil folk vurdere risikoene med elsparkesykkel på samme måte som de vurderer risikoene med sykkel. Det hadde ikke vært døde syklister hvis de klarte å følge lover og regler, men som vi vet gjelder ikke lovene for syklistene.
icock Skrevet 12. september 2020 #27 Skrevet 12. september 2020 (endret) ... Endret 12. september 2020 av icock
AndreasBR Skrevet 12. september 2020 #28 Skrevet 12. september 2020 15 timer siden, Kristina S. skrev: Hvor i artikkelen står det at elspark-hatere har slengt dem rundt omkring. Har ikke påstått at det står det. 15 timer siden, Kristina S. skrev: Har du vært i Oslo? Ja? Bodd der i flere år. Har du? 15 timer siden, Kristina S. skrev: og ikke dem som bruker dem. Dummeste jeg har lest. Hvorfor i alle dager skulle de som bruker dem ødelegge dem? De er jo tjent med at de fungerer...? Hvor er logikken din ? 15 timer siden, Kristina S. skrev: Elspark haterne er vel irritert over at de plasseres i hytt og vær av de som bruker dem, og dermed slenger de dem videre fra der de er i veien. Det er jo en grunn for at de hater dem. Jeg tipper elspark-haterne sparker til dem og slår de over når de kan. Finner de en som står på en måte de ikke liker kaster de den i elva om elven er i nærheten. 15 timer siden, Kristina S. skrev: ikke bare for de som vil ha det gøy, Ingenting gøy med sparkesyklene man kan leie i Oslo, de er treige og går dårlig i oppoverbakker. De er rene A-til-B sparkesykler. Virker ikke som du vet hva du prater om. 5 timer siden, Guile skrev: Her hvor jeg bor er det ikke bysykler i det hele tatt, jeg tenkte naturligvis på sentrum. Sett opp slike stativer til elsparkesykler rundt omkring, så blir alt mye mer ryddig. Nei takk. Skal kunne sette den fra meg der jeg skal, ikke nærmeste stativ 100m unna. 1
Gjest Optimo Skrevet 12. september 2020 #29 Skrevet 12. september 2020 23 minutter siden, AndreasBR skrev: Nei takk. Skal kunne sette den fra meg der jeg skal, ikke nærmeste stativ 100m unna Dette er et helt vanlig syn. Hvis folk bare ikke hadde vært så idioter så kunne jeg vært enig med deg, men disse jævla sparkesyklene ligger strødd overalt på de dummeste steder. Stativer.
AndreasBR Skrevet 12. september 2020 #30 Skrevet 12. september 2020 (endret) 46 minutter siden, Guile skrev: Dette er et helt vanlig syn. Hvis folk bare ikke hadde vært så idioter så kunne jeg vært enig med deg, men disse jævla sparkesyklene ligger strødd overalt på de dummeste steder. Stativer. Ja, her har det vært elsparkhatere å dyttet de over. Ingen BRUKERE legger de fra seg på den måten der. Dette kan for øvrig løses med å innføre rett til å filme. Burde være CCTV over hele Oslo slik som i London. Alle firmaer bør ha lov å sette opp kamera som filmer utsiden av bygget de er i. Alle privatpersoner bør få lov å sette opp kamera og filme hage + eiendommen foran, uahvhengig av hva annet man kan se på filmen. På første bildet ditt er det dog bare 2 idiotisk plasserte sparkesykler. Endret 12. september 2020 av AndreasBR
Gjest Optimo Skrevet 12. september 2020 #31 Skrevet 12. september 2020 6 minutter siden, AndreasBR skrev: Ja, her har det vært elsparkhatere å dyttet de over. Ingen BRUKERE legger de fra seg på den måten der. 🙄
Gjest Kristina S. Skrevet 12. september 2020 #32 Skrevet 12. september 2020 (endret) AndreasBR skrev (På 12.9.2020 den 16.11): Hvorfor i alle dager skulle de som bruker dem ødelegge dem? De er jo tjent med at de fungerer...? Hvor er logikken din ? ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå