Drizzt Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 https://www.folkebladet.no/nyheter/2020/09/11/Mann-omkom-på-Finnsnes-første-dødsulykke-på-el-sparkesykkel-i-Norge-22646709.ece Er det ikke på tide med streng regulering av disse dødssyklene? Hvor mange flere må skades og dø før faenskapet tas vekk fra våre gater? 5
Druid Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 2 timer siden, Drizzt skrev: https://www.folkebladet.no/nyheter/2020/09/11/Mann-omkom-på-Finnsnes-første-dødsulykke-på-el-sparkesykkel-i-Norge-22646709.ece Er det ikke på tide med streng regulering av disse dødssyklene? Hvor mange flere må skades og dø før faenskapet tas vekk fra våre gater? Seriøst? Har du lest kilden? Det skal dø en del folk på den måten før den samfunnsøkonomiske gevinsten forsvinner. La sparkesyklene være 1
Gjest Ikkegjestlenger Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 2014 - 2017 døde 242 syklister. Det er 60 i året. Elsparkesyklene er ikke problemet, det er personen som fører den. Det er ikke vanlig nok til at folk tenker på hjelm, fartstilpasning mm. Trådstarter høres ut som en av de som dømte bilen nord og ned da den kom. Gi det tid, så vil folk vurdere risikoene med elsparkesykkel på samme måte som de vurderer risikoene med sykkel.
Drizzt Skrevet 11. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2020 6 timer siden, Druid skrev: Seriøst? Har du lest kilden? Det skal dø en del folk på den måten før den samfunnsøkonomiske gevinsten forsvinner. La sparkesyklene være Ja, jeg har lest også alle andre artikler med bekymringer fra Legevakta i Oslo og andre leger om skader som påføres i bruk av elsparkesyklene. Jeg har også lest klagene fra de blinde og svaksynte, samt artiklene om de som ble påkjørt og skadet av en Schumacher med elsparkesykel. Ikke minst alle artikler om forsøpling av gatene og bybildet. 4
Druid Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 (endret) 2 timer siden, Drizzt skrev: Ja, jeg har lest også alle andre artikler med bekymringer fra Legevakta i Oslo og andre leger om skader som påføres i bruk av elsparkesyklene. Jeg har også lest klagene fra de blinde og svaksynte, samt artiklene om de som ble påkjørt og skadet av en Schumacher med elsparkesykel. Ikke minst alle artikler om forsøpling av gatene og bybildet. Jepp, det er ett gjennompraktisk individuelt fremkomstmiddel som derfor har bruk, og volum av bruk, fører til skader. Biler var ikke Interesant transportmiddel før man slapp å ha en fyr gående foran og vifte med flagg.. Blinde og svaksynte klager, men ja, deres verden er del av en revolusjon med støysvak transport og lavere tilgang til privatbil; det må løses men det krever en forståelse fra disse at de ikke kan legge umulige føringer på samfunnet rundt dem. Det skiller seg sånn sett ikke mye fra sykkel, i de landene sykkel er populært og for øyeblikket er det tullinger som ønsker å definere hvordan andre skal komme seg rundt, som driver og forsøpler og skaper problemer i bybildet. Det er de som har blitt avslørt å kaste dem rundt og i sjøen, ikke de betalende brukerene som har nytte av dem. Endret 11. september 2020 av Druid 1
Gjest Kristina S. Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AndreasBR Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Jeg har egen sparkesykkel. Og selvfølgelig bremser man godt ned når man tar igjen noen som er ute og går, og håper at de legger merke til en så man ikke skremmer vettet av dem selv om man kommer rett over gangfart. Det er enkelte brukere av sparkesykkel som er problemet, ikke sparkesykkelen. Sparkesykkelen kan ikke noe for hvor den blir plassert, eller hvordan den blir brukt. Jeg tror også at det er "elspark-hatere" som går rundt og dytter de over, slenger de i veien osv.. Det er jo video av folk som kaster sparkesykler rundt https://www.dagbladet.no/kultur/skviser-oss-ut-av-byen/72663154 Mye vedder du på at de la ned den sparkesykkelen der som symbol for bildet? Tror du den lå der? Det gjør ikke jeg. Finner ikke igjen videoen jeg lette etter, men var en fyr som drev å kasta sparkesykler vekk fra buss-stoppet eller noe sånt. Regelrett hærverk. 1
lysestake Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Det er ikke så mange ulykker forårsaket av sparkesyklene hvis du sammenligner det med biler etc. Er det kanskje det at sparkesyklene er strødt overalt som kanskje plager deg? Synes de er gøy jeg 😉 1
Gjest Optimo Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Jeg syns ikke vi trenger å "ta vekk faenskapet fra våre gater", men at regelverket bør strammes inn, absolutt. Her i Oslo ligger det elsparkesykler slengt på annenhvert gatehjørne og i grøfter bortover, det er forsøpling. For ikke å snakke om alle problemene det medfører for bevegelseshemmede at disse greiene ligger strødd på fortauene overalt. Bysyklene funker helt topp. Reguler sparkesyklene på samme måte, så er jeg positiv jeg.
Gjest Kristina S. Skrevet 11. september 2020 #10 Skrevet 11. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Gjest Optimo Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, Kristina S. skrev: Bruker du bysyklene? Det hender?
Daria Skrevet 11. september 2020 #12 Skrevet 11. september 2020 Som innbygger i Oslo sentrum forbanner jeg sparkesyklene daglig - både de som ligger henslengt overalt, de som nesten kjører meg ned på fortau og i gangfelt og ikke minst de som står utenfor vinduet mitt og piper i hytt og pine nattestid - kort sagt ønsker jeg enhver regulering og begrensning hjertelig velkommen. Men denne ulykken skjedde på et lite sted nordpå og har ingenting med sparkesyklene som er satt ut i storbyene å gjøre. 8
Den Sagnomsuste Skrevet 11. september 2020 #13 Skrevet 11. september 2020 (endret) 14 timer siden, Drizzt skrev: https://www.folkebladet.no/nyheter/2020/09/11/Mann-omkom-på-Finnsnes-første-dødsulykke-på-el-sparkesykkel-i-Norge-22646709.ece Er det ikke på tide med streng regulering av disse dødssyklene? Hvor mange flere må skades og dø før faenskapet tas vekk fra våre gater? Joda, forbud er tingen... Norge og nordmenn er og blir det/de samme generasjon etter generasjon... Endret 11. september 2020 av Den Sagnsomsuste
Drizzt Skrevet 11. september 2020 Forfatter #14 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev: Joda, forhud er tingen... Norge og nordmenn er og blir det/de samme generasjon etter generasjon... Bare at jeg ikke er norsk.
Den Sagnomsuste Skrevet 11. september 2020 #15 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Drizzt skrev: Bare at jeg ikke er norsk. Da er du i ferd med å bli integrert 1
Drizzt Skrevet 11. september 2020 Forfatter #16 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev: Da er du i ferd med å bli integrert 😂 Det skjedde for mange år siden. 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. september 2020 #17 Skrevet 11. september 2020 Er det disse sparkesykkelene du sikter til? https://www.nettavisen.no/okonomi/priskrig-pa-sparkesykkel-disse-er-billigst-og-dyrest/3423685222.html
Drizzt Skrevet 11. september 2020 Forfatter #18 Skrevet 11. september 2020 Ja, men ikke det konkrete merket som er avbildet. Det er flere aktører, men samme type fremkomstmiddel.
Den Sagnomsuste Skrevet 11. september 2020 #19 Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, Drizzt skrev: Ja, men ikke det konkrete merket som er avbildet. Det er flere aktører, men samme type fremkomstmiddel. Så du er ikke negativ til privateid elspark, men kommersielle aktører?
_popcorn_ Skrevet 11. september 2020 #20 Skrevet 11. september 2020 Ryddet for spekulasjoner. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå