AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Hei! Jeg har fått 6mnd fengsel for en voldsdom, jeg har aldri gjort noe straffbart ført eller siden(3. År siden) og er forferdelig skamfull.. men over til det jeg lurer på, er det noe mulighet overhode å få fotlenke, er 25 år og går drømmestudiet. hvor lang soningskø er det i Oslo nå? takk for svar😊 Anonymkode: 6fb63...ff2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Eksen min sonte en dom for råkjøring med fotlenke. Mener han sa at det bare var å søke. Vet ikke om de eventuelt stiller visse krav til hvorfor man skal få det, men tipper studie uansett er et godt argument. Det her var forøvrig i Bergen da, veit ikke om det er likt i Oslo. Ta en telefon til kriminalomsorgen kanskje? Anonymkode: 4d81d...96c
Gjest Ludder Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 https://www.kriminalomsorgen.no/fotlenke-elektronisk-kontroll.535887.no.html
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 I utgangspunktet ikke. Men det er et unntak for drømmestudier, så sjansen er der. Anonymkode: 0b277...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Fotlenke.... altså hva slags straff er det egentlig, når man man fritt ferdes ute blant folk og gjøre som man vil, så lenge man kun har sporingsutstyr på seg? Klovneri. Begår du en forbrytelse, så skal du bures inne. Anonymkode: 87500...2b7 1
Gjest INRI Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 I disse coronatider ville jeg absolutt tro at det skulle være mulig å få fotlenkesoning. Jeg anbefaler å få forsvareren din til å hjelpe deg med dette.
Gjest Ludder Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet ikke. Men det er et unntak for drømmestudier, så sjansen er der. Anonymkode: 0b277...c3d Hvorfor mener du i utgangspunktet ikke? Sitatene hentet fra lenken over tyder på noe annet. "Ordningen skal legge til rette for at du får mulighet til å ivareta dine sosiale og økonomiske forpliktelser under straffegjennomføringen." "Når man soner med elektronisk kontroll må man være i arbeid, gå på skole, studere eller ha annen form for sysselsetting." "Hvis du skal gjennomføre opp til seks måneders fengselsstraff eller har seks måneder igjen til forventet prøveløslatelse, kan du søke om fotlenke; straffegjennomføring med elektronisk kontroll."
Gjest INRI Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fotlenke.... altså hva slags straff er det egentlig, når man man fritt ferdes ute blant folk og gjøre som man vil, så lenge man kun har sporingsutstyr på seg? Klovneri. Begår du en forbrytelse, så skal du bures inne. Anonymkode: 87500...2b7 Man kan ikke fritt ferdes hvor man vil, man er nødt til å være på spesifikke lokasjoner til spesifikke tidspunkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå