Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg ble mor for 6 måneder siden har jeg mer eller mindre konstant følt at jeg "brygger på noe". Litt uggen i kroppen som kommer og går, bedre når jeg har sovet godt. Dette stresser meg veldig i disse koronatider. Jeg går liksom bare å venter på å bli syk, med alt det fører med seg... 

Baby sover stort sett bra på natten, men jeg er en del våken likevel. Kan det være søvnmangel som gjør at jeg føler meg uggen? Vitaminmangel? En form for depresjon? Flere som føker det på samme måte?

Anonymkode: 08d7a...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt at du snakker med legen din om dette. Det kan godt være søvnmangel, men det kan være lurt å ta en blodprøve.

Anonymkode: 10cd1...fd8

• Liker 2
Skrevet

Kroppen har vært gjennom mye. Graviditet, fødsel, amming (om du gjør det) og masse hormoner, søvnmangel og i tillegg går man med bekymringer fordi alt er nytt og kanskje Litt skummelt. Da er det ikke rart om man kan føle seg litt rar. Men det er ikke verre enn at du drar til legen å får dem til å måle CRP osv, bare for å være sikker, da kan det være at du slapper mer av også :) 

Anonymkode: 5e1eb...5d2

Skrevet

Søvnmangel påverkar ein heilt klart, ofte både humør og den fysiske kroppen. 

Får du bevegd deg nok? Frisk luft kvar dag? Et du nok og med god samansetting? Har du litt tid til det sjølv? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, DMS skrev:

Søvnmangel påverkar ein heilt klart, ofte både humør og den fysiske kroppen. 

Får du bevegd deg nok? Frisk luft kvar dag? Et du nok og med god samansetting? Har du litt tid til det sjølv? 

Er ikke så ofte ute og triller lenger, da baby ikke liker å ligge i vogn, blir ofte bare skriking. Jeg trodde det skulle bli bedre når vi begynte med sportsdel, det ble det ikke. 

Får lite tid for meg selv, men ønsker egentlug ikke å være borte fra baby heller. I tilkegg sliter jeg en del i parforholdet. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg ble mor for 6 måneder siden har jeg mer eller mindre konstant følt at jeg "brygger på noe". Litt uggen i kroppen som kommer og går, bedre når jeg har sovet godt. Dette stresser meg veldig i disse koronatider. Jeg går liksom bare å venter på å bli syk, med alt det fører med seg... 

Baby sover stort sett bra på natten, men jeg er en del våken likevel. Kan det være søvnmangel som gjør at jeg føler meg uggen? Vitaminmangel? En form for depresjon? Flere som føker det på samme måte?

7 uker siden her og kjenner det samme selv. Vet at jeg er i en lite depresjon, men jeg jobber veldig med det og isolerer meg ikke. Kroppen fungerer virkelig ikke som den skal. Samme bekkenplager som i graviditeten. 

Anonymkode: 85999...abc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke så ofte ute og triller lenger, da baby ikke liker å ligge i vogn, blir ofte bare skriking. Jeg trodde det skulle bli bedre når vi begynte med sportsdel, det ble det ikke. 

Får lite tid for meg selv, men ønsker egentlug ikke å være borte fra baby heller. I tilkegg sliter jeg en del i parforholdet. 

Høres akkurat ut som meg det og, bare at jeg brått ble enslig og har alt alene. 

Det er nok at kroppene våre er utslitte, men så må vi bare. 

Skrevet

Kvier meg også får å dra til lege om jeg ikke absolutt må pga korona. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvier meg også får å dra til lege om jeg ikke absolutt må pga korona. 

Si du er vanvittig sliten og ønsker en blodprøve av alt for å sjekke mulige mangler. 

Skrevet

Har du fått målt jern og blodprosenten din? Man blir trøtt og uggen om det er mangler der.

Anonymkode: a9b53...64a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Flamme skrev:

Ammer du?

Ja, ammer. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du fått målt jern og blodprosenten din? Man blir trøtt og uggen om det er mangler der.

Anonymkode: a9b53...64a

Har ikke målt noe. Burde kanskje også fått sjekket stoffskifteverdiene. Begynte med en liten dose levaxin da jeg ble gravid 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke målt noe. Burde kanskje også fått sjekket stoffskifteverdiene. Begynte med en liten dose levaxin da jeg ble gravid 

Dette er noe du så absolutt må sjekke ut, for din egen del. Legekontorene er ikke fulle av korona, det er utrolig strengt der. Å hvis de tror at du kan ha det så blir du først testet og satt i karantene til de får svar på det :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ammer. 

Vanlig å være ekstra trøtt og sliten når man ammer. Kroppen bruker energi på å produsere melk ❤ Og du har en liten baby å passe på! Det er masse hormoner og prosesser i sving. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe du så absolutt må sjekke ut, for din egen del. Legekontorene er ikke fulle av korona, det er utrolig strengt der. Å hvis de tror at du kan ha det så blir du først testet og satt i karantene til de får svar på det :) 

Er det lov å ha med seg baby inn til legen? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å ha med seg baby inn til legen? 

Ja, selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...