Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min fortalte meg at de klippet tungebåndet til datteren uten bedøvelse.  Hun måtte dra inn å få klippet det to ganger. Begge gangene uten bedøvelse, for babyen skulle liksom ikke kjenne det 🙄 Søsteren min sa det var helt grusomt, for datteren gråt hysterisk lenge, og var tydelig ukomfortabel og hadde vondt lenge etterpå. (Dette var for 2 år siden.)

Nå er jeg redd, for jeg jeg mistenker at sønnen min kan ha kort tungebånd.

Er det virkelig vanlig å klippe uten noen form for bedøvelse? Det høres jo helt sykt ut!

Anonymkode: 10d62...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De brukte ikke bedøvelse på sønnen min. Tror det har noe med at de ikje skal miste følelsen og svelge tunga. Og bedøvelse på små unger er ikke bra.

Anonymkode: c2b8a...e1b

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo tenke seg til hvilken intens smerte det er. :(

Anonymkode: 1b76b...9d6

• Liker 1
Skrevet

Har dere tenkt på hvordan man setter bedøvelse da?

og nei, man er ikke redd for svelging av tunge

Anonymkode: e4025...1a5

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det som voksen. Det er ikke klippet som gjør vondt, men å spise, drikke, svelge og snakke etterpå, og det hjelper ikke bedøvelsen på uansett. Med bedøvelse så ville sprøyten gjort vondt istedenfor klippet, smerten etter ville vært den samme. 

Anonymkode: afbc6...1bd

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk høre at bedøvelse ikke er anbefalt. For det første så er det utrolig vanskelig for en baby å svelge/puste som normalt hvis den blir bedøvd der, og for det andre så må bedøvelsen settes med sprøyte, noe som fort blir like vondt som selve klippet.

Anonymkode: 0a1dd...9c7

Skrevet

Min ble også klippet uten bedøvelse. Ingen gråt og ingen tegn til ubehag i ettertid, bare 100 ganger lettere å amme. 

Anonymkode: a62d3...8f7

Skrevet

Min ble også klippet uten bedøvelse, det sies at man ikke har følelse der fordi det bare er bindevev. Min ble sint fordi han ble holdt fast, men virket ikke det spøtt smertepåvirket hverken under eller etter klipp. 

Skrevet

Første ble klippet to ganger, andre ganger var et fullstendig klipp (dvs "bakre" tungebånd som gir et sår som må tøyes). 

Han gråt 10 minutter tror jeg. Klippet var ikke det verste, det verste var å tøye såret 6 ganger i døgnet, da gråt han og var hysterisk. Men tror det var det å bli holdt fast som var verst.

Andremann klippet kun strengen under tunga, hun gråt ikke. 

Skrevet

Jeg mener å huske de sprøytet på noe bedøvende på min... men mulig jeg husker feil. 

Anonymkode: f8180...454

Skrevet

Skulle bedøvelsen ha fungert måtte de vel satt sprøyter som hadde gjort vesentlig mer vondt enn selve klippet. 

Jeg har blitt sydd i hælen uten bedøvelse av samme årsak. 

Anonymkode: 4e427...8ef

Skrevet

Fikk ingen bedøvelse men var minimalt med gråt. Satt klar med puppen som trøst etterpå da. Gråt litt når vi tøyde senere men ellers en mye gladere unge som nå orket å drikke seg mett og derfor klarte mer. Og mindre såre pupper på meg 😆 Klippet i Bergen og han var så flink. 

Anonymkode: d8a21...1df

Skrevet

Babyen min ble klippa for to uker siden. Han leet ikke et øyelokk... Jeg le fortalt at vi ikke har nerver der. Det kom heller ikke så mye som en bloddråpe. Meget udramatisk. 

Anonymkode: 4b06a...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...