Pæretre Skrevet 10. september 2020 #1 Del Skrevet 10. september 2020 (endret) Artig å legge merke til de ulike endringene som skjer med kroppen når kostholdet er forandret. Jeg bakte dugnadskake idag, og tidligere har det vært stort høydepunkt å ta det som er igjen i bollen selv. Og når kaka er ferdigstekt, å spise kantene, etter at den er skåret i biter. Selv om jeg ikke spiser godteri lenger, tenkte jeg før jeg bakte at det går fint at jeg tar de restene i bollen, er sjelden jeg baker sånt. Så jeg smakte, og deigen hadde ikke samme søtsmaken som før! Smakte mer beskt og litt kunstig, vanskelig å forklare altså ☺️ Og denne har jeg bakt veldig mange ganger, til stort sett alle dugnader ☺️ Jeg lurte litt på om jeg hadde hatt i for lite sukker, men hadde ikke det. Og den har alltid smakt utrolig godt, bare ikke nå. Kan absolutt være innbilning og ønsketenkning fra meg - at jeg ikke ønsker at det skal smake godt. Men det var helt rart altså, å ikke like favorittkaka si lengre 😅 Veldig praktisk at sånt behov for søtt forsvinner når vi ikke spiser det. Det gjør det mye lettere å ikke spise sånt. Har rett og slett ikke lyst på! 86%-sjokoladen derimot, smaker søtere enn før, den er blitt god. Holder fint med et par ruter av den om jeg vil ha. Hadde ikke så mye spørsmål i innlegget her - bare en artig erfaring. At smakssansen kan forandre seg sånn. Virkelig til hjelp for å trives med kostholdet, at jeg ikke lenger liker matvarer som jeg vil unngå. Sikkert mange andre som har erfart det samme ☺️ Endret 10. september 2020 av Pæretre 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Del Skrevet 10. september 2020 Jeg har samme erfaring, eller nesten fordi for meg var søtsmaken overveldende. Valgte å kutte ut søtsaker nesten helt nå når jeg slanker meg (ga meg selv lov til å spise i bursdager og sånn når det er sosialt forventet). Sist gang var for to uker siden hvor jeg spiste litt sjokoladekake. Vanligvis hadde jeg fortært to stykker som om ingenting, men denne gangen smakte det kvalmende, det satte seg fast i ganen og jeg ble kvalm og fikk hjertebank av søtkicket. Overhodet ikke verdt det. Koster mindre å avstå. Anonymkode: f0d72...1e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 10. september 2020 #3 Del Skrevet 10. september 2020 Når du slutter å spise sukker, ihvertfall i store mendger og i mengder man gjorde tidligere - så endrer smaksløkene seg drastisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Del Skrevet 11. september 2020 5 timer siden, Pæretre skrev: .... Hadde ikke så mye spørsmål i innlegget her - bare en artig erfaring. At smakssansen kan forandre seg sånn. Virkelig til hjelp for å trives med kostholdet, at jeg ikke lenger liker matvarer som jeg vil unngå. Sikkert mange andre som har erfart det samme ☺️ Jeg har samme erfaring med en del halvfabrikata/ ferdigretter. Har i noen år nå lagd det aller meste fra bunnen og tilført mer grønnsaker og ubehandlet kjøtt/ fisk, og kunne aldri gått tilbake til det kostholdet jeg hadde før. F.eks posesupper og grytebaser, skjønner ikke at jeg tidligere syntes det var godt 😄 Anonymkode: d594d...52a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Del Skrevet 11. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har samme erfaring med en del halvfabrikata/ ferdigretter. Har i noen år nå lagd det aller meste fra bunnen og tilført mer grønnsaker og ubehandlet kjøtt/ fisk, og kunne aldri gått tilbake til det kostholdet jeg hadde før. F.eks posesupper og grytebaser, skjønner ikke at jeg tidligere syntes det var godt 😄 Anonymkode: d594d...52a Og jeg er omvendt. Har ikke brukt ferdigposer på over 3 år, men når jeg en sjelden gang blir servert det så smaker det ekstremt godt. Anonymkode: 8606f...0dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Del Skrevet 11. september 2020 Jeg har hatt det sånn hver gang når jeg har slanket meg. (Og gud hvor sinnsykt godt det smakte etterpå!) Etter at jeg la om livsstilen, derimot, og ikke tenker at det er noen ting jeg for enhver pris bør unngå, smaker alt godt. Anonymkode: dda99...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Del Skrevet 11. september 2020 corona? Anonymkode: 864e8...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 11. september 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 11. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: corona? Anonymkode: 864e8...c8b 😊 ja, kunne jo vært, nå er jeg testet for bare noen dager siden da, så tviler på det. Annen mat smaker jo godt, bare at søtsakene smaker annerledes. Har merket det i noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 11. september 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 11. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme erfaring med en del halvfabrikata/ ferdigretter. Har i noen år nå lagd det aller meste fra bunnen og tilført mer grønnsaker og ubehandlet kjøtt/ fisk, og kunne aldri gått tilbake til det kostholdet jeg hadde før. F.eks posesupper og grytebaser, skjønner ikke at jeg tidligere syntes det var godt 😄 Anonymkode: d594d...52a Det kan være ja, at ferdigmat ikke smaker like godt. Sjelden vi spiser det, men skal kjenne etter neste gang ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #10 Del Skrevet 11. september 2020 Hvor lenge har du gått uten godteri? Min erfaring er at det er slik du beskriver en periode, så blir det vanlig igjen. Anonymkode: 7c3e8...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Del Skrevet 11. september 2020 Oi, da bør du kanskje servere en annen kake. Du vil ikke bli kjent som hun som baker ekle kaker 😕 . Anonymkode: 953ab...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 11. september 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du gått uten godteri? Min erfaring er at det er slik du beskriver en periode, så blir det vanlig igjen. Anonymkode: 7c3e8...729 Siden 21.juni. Mulig det blir vanlig etter hvert ja. Håper ikke det jeg da, veldig praktisk å ikke like det ☺️ Var styr å gå forbi hyllene helt i starten, nå er det som om godteriet ikke er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 11. september 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 11. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, da bør du kanskje servere en annen kake. Du vil ikke bli kjent som hun som baker ekle kaker 😕 . Anonymkode: 953ab...61a ? Altså, kaka er kjempegod, det synes alle jeg har møtt. Sa heller ikke at den var ekkel, men at det var besk og kunstig smak for meg. Ungene og mannen likte den godt ☺️ Så jeg tror jo det kan skyldes at jeg ikke har spist kaker på lenge og at smaken dermed er uvant for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå