Gå til innhold

Bioingeniører- har dere en god turnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber allerede i en turnusjobb (nattevakt), men har lyst til å bli bioingeniør og jobbe på laboratorie. Men jeg lurer på, er turnusen til dere bioingeniører like dårlige som man ofte ellers i helsevesenet har? Jeg jobber kun natt pga sliter med å gå fra kveld til dag. Og så snu fra natt til dag igjen. Eller har de skjønt det innen bioingeniørfaget, at det er smart med gode turnuser? Og hvor vanskelig er det å få en dagjobb på laboratoriet?

Anonymkode: 6e94a...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke

Anonymkode: 15d0e...336

Skrevet

Ingen bioingeniører her?

Skrevet

Som bioingeniør kan du jo jobbe på flere ulike avdelinger. De jeg kjenner som er det har vanlig 8-16jobb da labratoriet de jobber på ikke trenger være åpent døgnet rundt. 

Anonymkode: 6a286...791

Skrevet

Jeg er kjemiker, men har jobbet på 3 medisinske laboratorier. Alle de 3 opererte med kontortid og ikke turnus. Har skjønt det sånn at det er uvanlig for bioingeniører i større byer å kun jobbe dagtid, men det er litt mer vanlig på mindre steder.

Med kjemiutdannelse har du langt flere alternativer, hvor mesteparten har kontortid. Har du vurdert det?

Anonymkode: d89b1...423

Skrevet
På 12.9.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Jeg er kjemiker, men har jobbet på 3 medisinske laboratorier. Alle de 3 opererte med kontortid og ikke turnus. Har skjønt det sånn at det er uvanlig for bioingeniører i større byer å kun jobbe dagtid, men det er litt mer vanlig på mindre steder.

Med kjemiutdannelse har du langt flere alternativer, hvor mesteparten har kontortid. Har du vurdert det?

Anonymkode: d89b1...423

Jeg har vurdert det ja, til og med tatt et kjemi-emne på universitetet som jeg ikke gjorde det veldig bra på, men fikk bestått.

Føler det blir vel heftig/vanskelig å utelukkende studere kjemi. Får man ikke veldig stort ansvar som kjemiker da, med utregninger osv? Kjenner faktisk en kjemiker som jobbet så sykehuslab, og lagde cellegift. Det hadde jeg aldri turt. Jeg synes bioingeniørjobben virker passe vanskelig/krevende. Det er mye det samme man gjør hver dag, og ingen beregninger?

Skrevet

Hvis du bor på et lite sted/liten by er det vanlig å ha turnusjobb som bioingeniør, dersom du ikke vil jobbe på legekontor. Bor du i større by er det mer å velge i, og også flere dagstillinger. 

Der jeg jobber har vi like tøff turnus som sykepleiererne. Vi må gå fra kveld til dag, ellers går ikke turnusen opp. 

Anonymkode: 0eec6...aa2

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor på et lite sted/liten by er det vanlig å ha turnusjobb som bioingeniør, dersom du ikke vil jobbe på legekontor. Bor du i større by er det mer å velge i, og også flere dagstillinger. 

Der jeg jobber har vi like tøff turnus som sykepleiererne. Vi må gå fra kveld til dag, ellers går ikke turnusen opp. 

Var det jeg fryktet. Orker ikke tanken på det egentlig. Veldig synd at det er så vanskelig å lage gode turnuser. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om en siste ting; opplever dere mye tull med lønnen? Innen helse med forskjellige typer tillegg er jeg vant med at lønnen nesten aldri stemmer og jeg må sjekke hver eneste lønnslipp og kontakte lønnskontor osv for å få lønnen jeg skal ha.

Gjelder dette styret her også for dere bioingeniører?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...