AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Greia er at jeg har et barn som går i sjuende klasse. De har en gutt i klassen som virker helt ustyrlig... han er veldig opptatt av å vise frem bla penisen son og dette gjøres hver dag. Han har tisset på lekeplassen på skolen,runker i timene , legger den på pulten ja mitt barn syns dette er veldig veldig ubehagelig . Han har visstnok egen assistent men jeg vet ikke om jeg bør snakke med skolen eller hva i denne situasjonen ? Er noe hver dag liksom Anonymkode: ace0d...f4e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg har et barn som går i sjuende klasse. De har en gutt i klassen som virker helt ustyrlig... han er veldig opptatt av å vise frem bla penisen son og dette gjøres hver dag. Han har tisset på lekeplassen på skolen,runker i timene , legger den på pulten ja mitt barn syns dette er veldig veldig ubehagelig . Han har visstnok egen assistent men jeg vet ikke om jeg bør snakke med skolen eller hva i denne situasjonen ? Er noe hver dag liksom Anonymkode: ace0d...f4e What the fuck?? Hvis det der hadde skjedd på en arbeidsplass hadde han vært buret inne for seksuell trakassering.. 😱 Ville anmeldt skolen for å ikke skjerme mitt barn mot seksuelle overgrep, meldt til barnevernet igjen og igjen, samt tatt barnet ut av skolen dersom de ikke fant en bedre løsning. Herregud!!! Bor han med egne foreldre? Utsatt for overgrep? Omg! 😱 Anonymkode: bc2fc...995 14
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Herre jemini. Det der hadde ikke jeg tolerert. Jeg ville forlangt at denne eleven ble fjernet for klassen. Anonymkode: 7c819...df4 4
Humle Brumle Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Jesus Christ😧 Det var da voldsomt... Hva slags tiltak har det blitt gjort her egentlig? Har medfølelse både for denne gutten og de andre elevene. Sånne ting kan jo være tegn på at barnet har vært utsatt for seksuelle overgrep. Og har sikker mye annet rart han sliter med. Hvordan er det skolen skjermer de andre barna fra denne atferden? 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Dette må du absolutt ta opp med skolen. Henvis til Opplæringsloven §9A = Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Det er skolen sitt ansvar å sørge for at elevene har et godt psykososialt miljø. Dette må jo anses som meget ubehagelig for alle i klassen. Kontakt skolen, og hvis ingenting skjer så melder du det inn til Fylkesmannen. Da er skolen pliktig til å reagere. §9A blir ofte kalt "mobbeparagrafen" for å sikre barn som blir utsatt for mobbing, men den omhandler alle elevenes rett til et trygt og godt skolemiljø! Og dette kan jeg ikke si virker som det. Det er nok en krevende situasjon for skolen og læreren, men dette er ikke akseptabelt på vegne av de andre elevene i klassen. Anonymkode: 1e1aa...374 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Mei jeg vet egentlig ikke så mye men han gjør jo så mye ekkelt.. aner virkelig ikke hva jeg bør gjøre her. Han har jo tydelig problemer men ja... Anonymkode: ace0d...f4e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du absolutt ta opp med skolen. Henvis til Opplæringsloven §9A = Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Det er skolen sitt ansvar å sørge for at elevene har et godt psykososialt miljø. Dette må jo anses som meget ubehagelig for alle i klassen. Kontakt skolen, og hvis ingenting skjer så melder du det inn til Fylkesmannen. Da er skolen pliktig til å reagere. §9A blir ofte kalt "mobbeparagrafen" for å sikre barn som blir utsatt for mobbing, men den omhandler alle elevenes rett til et trygt og godt skolemiljø! Og dette kan jeg ikke si virker som det. Det er nok en krevende situasjon for skolen og læreren, men dette er ikke akseptabelt på vegne av de andre elevene i klassen. Anonymkode: 1e1aa...374 Nei det er jo virkelig ikke det... skal ta kontakt med skolen i morgen jeg... huff er egentlig følt meg helt handlingslammet , blitt mer og mer sjokkert.. han var ille i fjor og men nå har det virkelig ekskalert🥴 Anonymkode: ace0d...f4e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg har et barn som går i sjuende klasse. De har en gutt i klassen som virker helt ustyrlig... han er veldig opptatt av å vise frem bla penisen son og dette gjøres hver dag. Han har tisset på lekeplassen på skolen,runker i timene , legger den på pulten ja mitt barn syns dette er veldig veldig ubehagelig . Han har visstnok egen assistent men jeg vet ikke om jeg bør snakke med skolen eller hva i denne situasjonen ? Er noe hver dag liksom Anonymkode: ace0d...f4e Herregud! Jeg synes skolen burde skjerme gutten og medelevene før dette gir gutten ett permanent dårlig rykte. Det er selvsagt ikke greit at ditt barn opplever det som ubehagelig, men for guttens egen del er det også viktig at han beskyttes slik at han ikke blir «den ekle gutten som ingen vil være med». Anonymkode: 8b5e8...483 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud! Jeg synes skolen burde skjerme gutten og medelevene før dette gir gutten ett permanent dårlig rykte. Det er selvsagt ikke greit at ditt barn opplever det som ubehagelig, men for guttens egen del er det også viktig at han beskyttes slik at han ikke blir «den ekle gutten som ingen vil være med». Anonymkode: 8b5e8...483 Netopp.. og det er derfor jeg har vært så i tvil, hvordan gripe det ann Anonymkode: ace0d...f4e
Taffel Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Du snakker med klassekontakten blandt foreldrene, straks! og spør om det er flere som har fått de samme tilbakemeldingene fra barna sine, og denne tar det videre til kontaktlærer, og spør om det stemmer. Om det er riktig, så ber dere om en handlingsplan for hva skolen har tenkt å gjøre med det, det er en 9A sak, det å bli mobbet - føle seg utrygg. Da er skolen forpliktet til å handle. Slik du beskriver det, så skal ikke dette barnet være i et vanlig klassemiljø. Det er ikke vanlig at et barn blotter seg eller runker i timene, uten at lærer/assistent tar ham ut av situasjonen. Har aldri hørt om noe slikt før, og heller aldri at ikke det blir reagert på. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 Hvis de opplysningene du får fra ditt barn stemmer, så mener jeg at du bør melde til barnevernet. Du kan ta kontakt med skolen for å høre om det er like ille som ditt barn beskriver det. Det samme gjelder skolen, de har en plikt til å melde. Stakkars gutt! Da vil dette barnet mye raskere få hjelp, det høres veldig bekymringsverdig ut at dette skjer i 7. klasse. Anonymkode: ff55a...363 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #12 Skrevet 11. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de opplysningene du får fra ditt barn stemmer, så mener jeg at du bør melde til barnevernet. Du kan ta kontakt med skolen for å høre om det er like ille som ditt barn beskriver det. Det samme gjelder skolen, de har en plikt til å melde. Stakkars gutt! Da vil dette barnet mye raskere få hjelp, det høres veldig bekymringsverdig ut at dette skjer i 7. klasse. Anonymkode: ff55a...363 Må du gi deg, man melde ikke til bv Anonymkode: f1215...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #13 Skrevet 11. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du gi deg, man melde ikke til bv Anonymkode: f1215...f6a Jo, i slike tilfeller gjør man det. Ungen trenger hjelp. Anonymkode: 3cc54...609 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #14 Skrevet 11. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Herre jemini. Det der hadde ikke jeg tolerert. Jeg ville forlangt at denne eleven ble fjernet for klassen. Anonymkode: 7c819...df4 Det skulle tatt seg ut om foreldre kunne bestemme hvilke andre elever som skulle være i klassen. Barn har rett til å gå på skolen og du kan heldigvis ikke bestemme over dette. De andre elevene må selvsagt ivaretas og det må gjøres noe med denne eleven, absolutt, men å kreve å kaste ut en elev er hverken konstruktivt eller mulig å gjøre. Ganske hårreisende at du ser på dette som en god løsning, det er liksom ikke så nøye med de andre klassene eller elevene bare ikke DITT barn må ha noe med denne eleven å gjøre. Kjenner jeg er veldig glad jeg ikke trenger å forholde meg til foreldre som deg. Anonymkode: ca6a4...bef 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #15 Skrevet 11. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må du gi deg, man melde ikke til bv Anonymkode: f1215...f6a Ikke for alt nei, men avvikende seksuell atferd kan være det eneste tegnet på seksuelt misbruk, og det er bare barnevernet som kan avdekke det. Anonymkode: ff55a...363 4
Gjest INRI Skrevet 11. september 2020 #16 Skrevet 11. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg har et barn som går i sjuende klasse. De har en gutt i klassen som virker helt ustyrlig... han er veldig opptatt av å vise frem bla penisen son og dette gjøres hver dag. Han har tisset på lekeplassen på skolen,runker i timene , legger den på pulten ja mitt barn syns dette er veldig veldig ubehagelig . Han har visstnok egen assistent men jeg vet ikke om jeg bør snakke med skolen eller hva i denne situasjonen ? Er noe hver dag liksom Anonymkode: ace0d...f4e Dersom barnet har egen assistent, så er nok skolen meget klar over situasjonen. Det skader dog ikke om å be om en samtale med klasseforstander og trinnansvarlig, evt. rektor. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: What the fuck?? Hvis det der hadde skjedd på en arbeidsplass hadde han vært buret inne for seksuell trakassering.. 😱 Ville anmeldt skolen for å ikke skjerme mitt barn mot seksuelle overgrep, meldt til barnevernet igjen og igjen, samt tatt barnet ut av skolen dersom de ikke fant en bedre løsning. Herregud!!! Bor han med egne foreldre? Utsatt for overgrep? Omg! 😱 Anonymkode: bc2fc...995 1. Det er meningsløst å sammenlikne med seksuell trakassering på en arbeidsplass da dette er snakk om en 11-12-åring. 2. Dette er ikke seksuelle overgrep 3. Selv om han er utsatt for overgrep så er det ikke nødvendigvis av foreldrene. Jeg synes du spekulerer altfor mye her og drar veldig mange slutninger med grove anførsler uten å ha tilstrekkelig med grunnlag for dem.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 Du ber skolen om et 9A-vedtak gjeldende for ditt barn. Da skal det lages en tiltaksplan for å forhindre at ditt barn utsettes for krenkelser fra denne gutten. Det er selvsagt krenkende å bli påtvunget andres seksualitet. Hva skolen gjør for å sørge for at ditt barn har det greit der, angår deg. Hva skolen gjør for å hjelpe det aktuelle barnet, har du ikke noe med. (Og nei, dette er virkelig ikke en barnevernssak. Man vet ikke noe om diagnoser, bakgrunn etc. ut fra det som beskriver her. Problemer på skolen er skolens ansvar). Anonymkode: f2f72...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 Bytt skole Anonymkode: 9325a...195
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 Oj, dette er klassisk tegn på at dette barnet har blitt seksuelt misbrukt! Det er ikke normalt at et så ungt barn viser så aggressiv seksuell adferd. Anonymkode: 1193e...eb0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå