AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Hei, jeg har lyst å miste fest og bygge muskler samtidig og lurer på, hva jeg må spise. Burde jeg spise veldig mye slik at jeg bygger muskler eller spise lite slik at jeg går ned i vekt. Og evt hva kan jeg spise Anonymkode: 65538...f25
Konungr Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Pump jern og gå på turer så kan man fint spise det man liker uten å bli dvask igjen. Dietter medfører bare stress, mye bedre å bli fysisk aktiv. Uansett bare bra å være litt feit før du pumper jern, kan bli store muskler. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Tren tung styrke for å vedlikeholde og bygge muskler, og jogg og vær aktiv for å øke forbrenningen ytterligere. Du bør spise akkurat passe, mye grønnsaker, proteiner og også noe fett. Ha gjerne et høyt inntak av fisk. Det er viktig å spise sunt og variert slik at kroppen får nok vitaminer, mineraler og byggestoffer for å fungere optimalt. Det er også viktig å spise nok, så ikke tenk at du skal spise veldig lite eller veldig mye. Det du ikke bør spise er godteri, sjokolade, kaker og chips/snacks. Det inneholder mye energi og veldig lite næringsstoffer. Jeg ville også spist normal/vanlig mat fremfor proteinbarer/energibarer. Anonymkode: 5ae70...13a 3
BiancaWhite Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 (endret) Løping for forbrenning og styrke for muskler Spise mye gjør at musklene kommer fortere. Men da mat som er næringsrik. Nå er ikke jeg noe ernæringsfysiolog, men mener å ha hørt at kostholdet er 60%. Mye sunn mat og trening gir fortere styrke og muskler, men løping forbrenner mer. Musklene vil komme selv om du ikke spiser så veldig sunt, men det kan ta lenger tid. Ikke sult deg for å gå ned i vekt, da vil også musklene la vente på seg litt lenger. Endret 11. september 2020 av BiancaWhite
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Det er vanskelig/umulig å bygge mye muskler på det kaloriunderskuddet du trenger får å gå ned i vekt. Anonymkode: 78d4a...a07 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig/umulig å bygge mye muskler på det kaloriunderskuddet du trenger får å gå ned i vekt. Anonymkode: 78d4a...a07 Stemmer. Det er jo to "motstridende" prosesser. Anonymkode: e679c...ace
Hr. Aktiv Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 Det er ikke mulig å gjøre begge deler. Det du tjener mest på er å bygge muskler på den vekta du er i dag for så gå ned i fett % etter hvert du føler for det. I calori underskudd henter du desverre lite muskelbyggende effekt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Du kan selvfølgelig få til begge deler samtidig, men det er en del faktorer å ta hensyn til. Først og fremst vil det være vanskeligere om du er dame. Tung styrketrening er best sammen med et lite kaloriunderskudd med en høyprotein diett (ca 1.8 g protein per kg kroppsvekt). La prosessen ta litt tid isteden for å la deg friste med et stort kaloriunderskudd. Alternativ 2 er å miste fett først og deretter fokusere på muskelbygging, da starter du med et større kaloriunderskudd for å miste fett og et lite kalorioverskudd når du fokuserer på å bygge muskler. Anonymkode: 45800...769 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Mitt tips er veldig likt av noe over hær! Ikke begynn med noen dietter eller sult opplegg. Du må nesten velge... Nå som høsten er hær, hadde jeg begynt med og bygge muskler, med næringsrik mat, fisk, egg, grønnsaker, bær, brødskiver med mettende pålegg. Drikke melk og masse vann. Dette sammen med styrke trening minimum 3 ganger i uken, så vil du øke muskelmassen din betraktelig. Da må du SPISE og ikke gå underskudd av kalorier, Da vil du gå ned i vekt, og ikke bygge muskler. Etter jul kan du begynne og vedlikeholde styrketreningen som vanlig, og selvfølgelig få i deg nok proteiner daglig. Tenk 2gr protein per kroppsvekt, løpet av en dag. Men for at du skal vedlikeholde muskelmassen du har jobbet for, men ned i fett prosent, må du ligge underskudd kalorimessig med mager mat og høyt proteininnhold. Og fokusere på løpingen, som da forbrenner fett, og du går ned i fett prosent. Anonymkode: 4bef5...c0e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 21 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Det er ikke mulig å gjøre begge deler. Det du tjener mest på er å bygge muskler på den vekta du er i dag for så gå ned i fett % etter hvert du føler for det. I calori underskudd henter du desverre lite muskelbyggende effekt. Men det stemmer jo ikke. Det kommer helt an på utgangspunktet. En person som er godt trent vil ha problemer med det men en person som ligger under normal muskelmasse vil kunne klare å komme opp til et visst normalnivå. Det er ikke optimalt for maksimal vekst, men det er ikke sånn at det ikke er vits i å løfte bare fordi man er i underskudd. Det ene utelukker ikke det andre, spesielt ikke for nybegynnere. Anonymkode: aa726...8c2 5
Konungr Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig/umulig å bygge mye muskler på det kaloriunderskuddet du trenger får å gå ned i vekt. Anonymkode: 78d4a...a07 Nettopp, og det er faktisk en fordel å være litt feit når man går i gang med treningen. Det eneste jeg kan si om diett er at den bør jo inneholde proteiner, for min del har det aldri vært et problem da jeg elsker kjøtt.
Konungr Skrevet 12. september 2020 #12 Skrevet 12. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan selvfølgelig få til begge deler samtidig, men det er en del faktorer å ta hensyn til. Først og fremst vil det være vanskeligere om du er dame. Tung styrketrening er best sammen med et lite kaloriunderskudd med en høyprotein diett (ca 1.8 g protein per kg kroppsvekt). La prosessen ta litt tid isteden for å la deg friste med et stort kaloriunderskudd. Alternativ 2 er å miste fett først og deretter fokusere på muskelbygging, da starter du med et større kaloriunderskudd for å miste fett og et lite kalorioverskudd når du fokuserer på å bygge muskler. Anonymkode: 45800...769 Tviler på at ts er dame, er ikke så viktig med muskler da. Han trenger absolutt ikke noe kaloriunderskudd, men du har rett i økning av proteininntak, bare å gjøre burgeren trippel i stedet for å spise to enkle. Kjør dobbelt opp med biff i stedet for dobbelt opp med pommes frittes. Ha mer kjøtt på pizzaen. Pump fettet om til muskler.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 26 minutter siden, Konungr skrev: Tviler på at ts er dame, er ikke så viktig med muskler da. Han trenger absolutt ikke noe kaloriunderskudd, men du har rett i økning av proteininntak, bare å gjøre burgeren trippel i stedet for å spise to enkle. Kjør dobbelt opp med biff i stedet for dobbelt opp med pommes frittes. Ha mer kjøtt på pizzaen. Pump fettet om til muskler. Tuller du 😂😂 Anonymkode: aa726...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 Jeg er Gutt på 16 Anonymkode: 65538...f25
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er Gutt på 16 Anonymkode: 65538...f25 Spis sunt og godt, gjerne med mye proteiner, ikke vær redd for å spise både frokost, lunsj og middag. Tren styrke tre dager i uka, spør om hjelp på treningssenteret. Løp et par turer i uka. Så vil du nok se at kroppen forandrer seg ganske raskt.
Konungr Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du 😂😂 Anonymkode: aa726...8c2 Nei, har gått fra å være feit og dvask til muskuløs selv på relativt kort tid uten diett så vet hva jeg snakker om.
Pinkpashion Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 Kostholdspodden har en egen episode om dette, lytt til den ☺️
Konungr Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Spis sunt og godt, gjerne med mye proteiner, ikke vær redd for å spise både frokost, lunsj og middag. Tren styrke tre dager i uka, spør om hjelp på treningssenteret. Løp et par turer i uka. Så vil du nok se at kroppen forandrer seg ganske raskt. 16 er ikke ferdig med høyde engang, skjønner ikke at man kan legge på seg i den alderen. Uansett, spis så mye næringsrik mat som mulig så kan han i det minste nå 185-190.
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, Konungr skrev: 16 er ikke ferdig med høyde engang, skjønner ikke at man kan legge på seg i den alderen. Uansett, spis så mye næringsrik mat som mulig så kan han i det minste nå 185-190. Man blir ikke automatisk høyere hvis man spiser mer Finnes nok av overvektige tenåringer.
addict Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 7 minutter siden, Konungr skrev: Nei, har gått fra å være feit og dvask til muskuløs selv på relativt kort tid uten diett så vet hva jeg snakker om. Så da vet du skikkelig godt at det å ønske å bygge muskler er forbeholdt mannfolk og at man altså pumper fett om til muskler... Allright. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå