Gå til innhold

Folk som ikke klarer å jobbe under ledere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som misliker det, ikke klarer å jobbe under noen og ofte kommer i konflikter med sjefer. Hva er det med dem? Er de litt kranglefanter? Umodene?

Anonymkode: a47aa...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg har vært borti har vært i en kronisk offerrolle, "alle er mot meg". All tilbakemelding tas som personlige angrep. 

• Liker 11
Skrevet

Er de litt narsissistiske og opptatt av status også? Sliter med mindreverdighetskomplekser?

• Liker 4
Skrevet

Finnes mange med udiagnostiserte personlighetsforstyrrelser..

Anonymkode: e8c5a...fe9

• Liker 4
Skrevet

De er hvertfall fryktelig irriterende å forholde seg til, både for kollegaer og sjefer. 

Anonymkode: 130fc...4bf

• Liker 3
Skrevet

Det er generelt de samme menneskene som ble svært bortskjemte som barn, og de er gjerne enebarn. 

Skrevet
2 timer siden, INRI skrev:

Det er generelt de samme menneskene som ble svært bortskjemte som barn, og de er gjerne enebarn. 

Dette har jeg ikke sett noen sammenheng med, men at det ofte var de som var litt bråkmakere eller alternative.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig mange ledere som ikke har det som trengs for å være ledere, og leder etter drittsekk-prinsippet.

Anonymkode: f7dc4...615

• Liker 22
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange ledere som ikke har det som trengs for å være ledere, og leder etter drittsekk-prinsippet.

Det er også et alminnelig problem. Veldig få ledere med lederegenskaper i små og mellomstore bedrifter.

Skrevet

De fleste har ikke problemer med å la seg lede av de som har forstått lederrollen og de som har et visst begrep om hva det innebærer å være en leder. Ledere som ikke evner å lese situasjonen de er i får "vanskelige" medarbeidere. For eksempel kontrollfreaken av en sjef som hindrer utvikling og trivsel med en sinnsykt detaljfokus dag etter dag etter dag.

Anonymkode: 7412e...0ee

• Liker 16
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har ikke problemer med å la seg lede av de som har forstått lederrollen og de som har et visst begrep om hva det innebærer å være en leder. Ledere som ikke evner å lese situasjonen de er i får "vanskelige" medarbeidere. For eksempel kontrollfreaken av en sjef som hindrer utvikling og trivsel med en sinnsykt detaljfokus dag etter dag etter dag.

Tullball, alt man skal skylde på for dårlig oppførsel. Jeg har en fantastisk flink leder, og verdens verste kollega. Vedkommende ødelegger for alle andre ansatte og leder. Vedkommende er enkelt og greit bare en besserwisser, manglende sosial intelligens og så vanskelig at det ikke kan beskrives. Et møte kan ta dobbelt så lang tid enn nødvendig for det går sport i å kverulere og lage dårlig stemning. 

Vi hadde et fantastisk arbeidsmiljø før den idioten dukket opp, heldigvis for oss planlegger vedkommende å slutte. Det ser jeg virkelig frem til! 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Tullball, alt man skal skylde på for dårlig oppførsel. Jeg har en fantastisk flink leder, og verdens verste kollega. Vedkommende ødelegger for alle andre ansatte og leder. Vedkommende er enkelt og greit bare en besserwisser, manglende sosial intelligens og så vanskelig at det ikke kan beskrives. Et møte kan ta dobbelt så lang tid enn nødvendig for det går sport i å kverulere og lage dårlig stemning. 

Vi hadde et fantastisk arbeidsmiljø før den idioten dukket opp, heldigvis for oss planlegger vedkommende å slutte. Det ser jeg virkelig frem til! 

En flink leder hadde tatt tak i utfordringen med kollegaen. Konfliktskyhet er ikke tegn på en god leder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ofte et problem med ledere, jeg fikser dårlig å bli instruert, cv'en min er deretter. Nei, jeg var ikke bråkmaker på skolen, ikke er jeg spesielt alternativ heller. Jeg tror at problemet mitt er at jeg henger meg mer opp i at en leder er håpløs enn andre gjør. Så er jeg også i en bransje der det er lett å få ny jobb hvis man har gode referanser (som jeg utrolig nok har). På nåværende arbeidsplass har jeg allerede nektet å gjøre det en leder ba meg om, det fikk heldigvis ingen konsekvenser selv om han ble rasende der og da. Min nærmeste leder har jeg vært åpen med om at jeg trenger masse albuerom. Jeg gjør jobben min på en særdeles samvittighetsfull måte og strekker meg lengre enn langt for å holde kundene fornøyde og dermed også lojale mot min arbeidsgiver. Dette håper jeg i lengden vil berge meg.

Anonymkode: 9adbf...56e

• Liker 3
Skrevet

Det kommer veldig an på. Mange slutter i jobben pga. de ikke takler lederen.

Jeg havnet i konflikt med en leder og klarte ikke å jobbe der fordi det var slik detaljstyring på alt. Jeg trenger å ha litt frihet rundt meg til å løse ting på min måte og synes det er innpåslitent med for mye innsyn, og tenker at sålenge jeg produserer gode resultater og holder meg til tidsfrister så skal ikke en leder blande seg inn i detaljene rundt hvordan dette gjøres. Jeg liker å jobbe under gjensidig tillit og gjensidig respekt.

I min nye jobb er det mye mer frihet under ansvar, og om noe så er lederen ofte ganske opptatt og utilgjengelig, og har aldri plaget meg med noe. Vi er veldig mange arbeidere som ene samme leder har ansvar for, og har timeføring som dokumenterer all tidsforbruk og ingen leder har klaget på dette.

Det gjelder å få jobbe i et miljø der man har den friheten og de kravene/forventningene som man liker å jobbe under. Noen trenger mye frihet uten innblanding, andre liker best at lederen styrer alt i detalj.

Anonymkode: 9d751...636

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte et problem med ledere, jeg fikser dårlig å bli instruert, cv'en min er deretter. Nei, jeg var ikke bråkmaker på skolen, ikke er jeg spesielt alternativ heller. Jeg tror at problemet mitt er at jeg henger meg mer opp i at en leder er håpløs enn andre gjør. Så er jeg også i en bransje der det er lett å få ny jobb hvis man har gode referanser (som jeg utrolig nok har). På nåværende arbeidsplass har jeg allerede nektet å gjøre det en leder ba meg om, det fikk heldigvis ingen konsekvenser selv om han ble rasende der og da. Min nærmeste leder har jeg vært åpen med om at jeg trenger masse albuerom. Jeg gjør jobben min på en særdeles samvittighetsfull måte og strekker meg lengre enn langt for å holde kundene fornøyde og dermed også lojale mot min arbeidsgiver. Dette håper jeg i lengden vil berge meg.

Anonymkode: 9adbf...56e

Vet du at ordrenekt i verste fall kan føre til at du blir oppsagt?

Anonymkode: b79db...79b

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En flink leder hadde tatt tak i utfordringen med kollegaen. Konfliktskyhet er ikke tegn på en god leder.

Står ikke noe her om hva lederen har gjort og ikke. Slike prosesser tar som regel lang tid, og som leder ønsker man å skåne øvrige på arbeidsplassen mest mulig

Anonymkode: b79db...79b

• Liker 1
Skrevet
På 11.9.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Jeg har null respekt for dårlige ledere, men jobber veldig godt sammen med bra ledere. Dessverre så er gode ledere i mindretall. 

Anonymkode: 27476...24a

Skrevet
On 9/10/2020 at 7:50 PM, AnonymBruker said:

Som misliker det, ikke klarer å jobbe under noen og ofte kommer i konflikter med sjefer. Hva er det med dem? Er de litt kranglefanter? Umodene?

Har hatt en slik ansatt. Denne personen var en manni midten av livet som definitivt var en besservisser. Personen taklet ikke at andre kunne noe som helst som ikke hn selv hadde kommet med. Hvis andre hadde gode innspilleller ideer ble det regelrett tre ert. Demonstrerte åpenlyst og oppførte seg som en stor drittsekk. Snakket ogsåstygt om egen partner, var notoriskutro og hadde en heller dårlig moral hva gjelder penger og kreativ regnskapsføring. 
jeg sluttet som leder og gikk over i en annen jobb pga dette mennesket. Hn hadde aksjer i selskapet og kunne ikke sies opp. 
grusomt menneske rett og slett.

Anonymkode: cac49...bb9

• Liker 3
Skrevet
På 11.9.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Den ene lederen min hadde helt urealistiske forventninger og forsto aldri at det kunne oppstå utfordringer underveis. La oss si at en jobb hadde tatt lengre tid enn han forventet, så ville han bare anta at vi hadde jobbet ineffektivt og kjefte for dette. Hvis man da forklarer at man hadde støtt på uforutsette utfordringer så ville det fortsatt ikke hjelpe. En gang hadde "alt" gått galt med et prosjekt som han hadde planlagt, men jeg og kollegaen sto i med ekstra innsats og jobbet overtid for å redde situasjonen. Vi gikk hjem og følte oss som noen helter som hadde reddet oss ut av situasjonen og fått gjennomført prosjektet ordentlig uten at dette gikk utover kundene våre på noe som helst måte.

Neste dag ble vi tatt inn på et møte der vi måtte redegjøre for hvorfor ting tok lang tid osv, og det var et veldig lite konstruktivt møte. Han var bare etterpåklok om alt mulig, kritiserte for "hvorfor vi ikke gjorde slik og slik". Ikke et eneste takk for innsatsen. Slike ledere kan man ikke jobbe under. De TROR at de har rett i alt, og at deres jobb er å kjefte og irettesette når ting går feil.

Anonymkode: 9d751...636

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en flink sjef på 15 år. Han stod det respekt av. De andre burde ikke hvert ledere. Nå har vi en elendig sjef. Men siden han er god venn med toppsjefene så sitter han trygt. De veit at vi alle går og rydder opp i rotet hans. Er ikke han som holder hjula i gang for å si det sånn. 

Anonymkode: 3fc22...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...